trekhaak e91

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
bmwmobiel
Contacteer:

trekhaak e91

Bericht door bmwmobiel » 23 feb 2016, 19:00

Beste forumleden,
Onder onze E91 Touring van eind 2012 willen wij graag een trekhaak (afneembaar) voor het fietsenrek. Vandaag een offerte ontvangen van onze dealer, maar liefst bijna € 1400 inclusief montage en btw.. Nu lees ik op diverse sites veel lagere bedragen. Het probleem is volgens mij o.a. het aanmelden/inlezen, de pdc unit achter en ook nog het feit dat wij geen standaard achterbumper hebben maar een M-pakket bumper :///m: . Wie heeft een goed adres / advies. :)
Groet
Matthijs

Ralph320

Re: trekhaak e91

Bericht door Ralph320 » 23 feb 2016, 20:37

Ik ben ook op zoek naar een trekhaak voor onze E91, 320i met m-pakket.
Na veel vergelijken denk ik dat ik de mijne bij trekhaakdiscounter ga bestellen ( verticaal afneembaar, prijs €412).
Ze deden op deze site expliciet verwijzen naar wel- of geen m bumper en verwezen meteen door naar de juiste aansluitset.
Op een aantal andere site's was vaak onduidelijk welke aansluitset ik nodig heb.

Mocht iemand een beter voorstel hebben, hoor ik het dan ook graag. :duim:

Het monteren doe ik samen met een bmw monteur, gewoon bij mij thuis in de garage.

Groetjes Ralph.

largeproject
Contacteer:

Bericht door largeproject » 23 feb 2016, 23:17

Verwijzing naar de M tech bumper begrijp ik niet.
Heb zelf een elektrische trekhaak af fabriek, eerst met standard bumpers uit gerust, alter zelf M tech bumper geplaats, past gewoon.

bmwmobiel
Contacteer:

Bericht door bmwmobiel » 24 feb 2016, 15:08

Al flink rondgekeken op het internet en zie zeer veel trekhaken en zeer veel verschillende prijzen (ook qua montage tarieven) BMW dealer is verrekte duur (€ 1380). wel lees ik over haken met wel of geen PDC uitzetting (dat heb ik dus echt nodig) en ook in formatie over haken die niet aangemeld/registrerend dienen te worden. Met of zonder Canbus module en activering facultatief. Klopt dit? Ik zie door het bomen het bos of de haak niet meer :roll:

leeuwardene46

Bericht door leeuwardene46 » 26 feb 2016, 19:21

Kijk even op ebay (kuppwest).

Ik heb zelf een Westfalia besteld met afneembare trekhaak, deze worden ook standaard gemonteerd door BMW.
De aansluitkabel heb ik van jeager en deze regelt de PDC en hoef je niet aan te melden.
Alles is met duidelijke handleiding geleverd en voor een prijs die je in NL niet vindt.

Levering was binnen 3 dagen binnen.

Elsje

Bericht door Elsje » 27 feb 2016, 08:09

leeuwardene46 schreef:Kijk even op ebay (kuppwest).

Ik heb zelf een Westfalia besteld met afneembare trekhaak, deze worden ook standaard gemonteerd door BMW.
De aansluitkabel heb ik van jeager en deze regelt de PDC en hoef je niet aan te melden.
Alles is met duidelijke handleiding geleverd en voor een prijs die je in NL niet vindt.

Levering was binnen 3 dagen binnen.
Zit er bij mij ook onder. Werkt prima ook met de PDC.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Techniek”