E91 Touring - navi upgrade BT streaming en taal

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
Bmw16

E91 Touring - navi upgrade BT streaming en taal

Bericht door Bmw16 » 18 feb 2016, 21:22

Beste forumleden,

Sinds kort ben ik een trotse eigenaar van een E91 Touring (2009, 318D). :D Ik zal deze snel in de showroom/intro topic laten zien. Ik heb de auto uit Duitsland laten importeren. Nu ben ik zelf van origine geen BMW rijder, altijd eerder een VAG gehad en Toyota, maar dat terzijde.

Ik wil heel graag de navi updaten, met de nieuwste kaarten (nu heb ik daar de DVD's van), maar is hier nog een code voor nodig e.d.?

Verder wil ik de software/firmware upgraden van de auto als dat mogelijk is en dus de duitse taal naar NL laten zetten of Engels als NL niet mogelijk is. Ik weet bij de VAG dat het allemaal mogelijk was via VAGCOM daarnaast ook verschillende opties/lichtfuncties daarbij kon inschakelen. Is dat bij de BMW ook zo mogelijk? Ik zou graag de spiegels ook automatisch willen laten inklappen e.d.

Verder heb ik helaas geen beschikking over een USB poort, wel AUX aansluiting. Ik kan bluetooth gebruiken, maar alleen voor telefonie. Nu had ik gelezen dat je hiervoor bluetooth streaming nodig hebt, hoe en wat moet ik doen/aanschaffen om bluetooth audio te kunnen gebruiken?

Ben benieuwd wie mij hierbij kan helpen en of er leden in de buurt zijn (ik woon in omg. Eindhoven) die hier verstand van hebben en dat willen doen een zachte prijs. :)

bmwizard

Re: E91 Touring - navi upgrade BT streaming en taal

Bericht door bmwizard » 19 feb 2016, 02:00

Hai

Ik kan dat wel Taal omzetten

En wat betreft streaming kan ik ook wel

Graag een pb sturen

Gr
Bmwizard

Bmw16

Re: E91 Touring - navi upgrade BT streaming en taal

Bericht door Bmw16 » 19 feb 2016, 16:03