BMW E46 318CI Cabriolet 2001 Orient Blauw - Even voorstellen

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
JP78

BMW E46 318CI Cabriolet 2001 Orient Blauw - Even voorstellen

Bericht door JP78 » 05 feb 2016, 13:50

Goedemiddag Bimmer Portal,

Ik zal proberen een uitgebreide beschrijving te geven, dat lijkt me fijn voor de bestaande forum-leden.
Mijn naam is JP, ik woon in regio Gooi en sinds een week ben ik eigenaar van een BMW 318 CI Cabriolet Orientblauw met crème leer en houtinleg interieur. Bouwjaar 11/2001 met 172dkm op de teller. Onderhoud staat tot 140dkm in de boekjes (redelijk ok dus).

Opties:
Stoelverwarming
Vol elektrische kap (zwart)
Hardtop
Airco
Leer
Houtinleg
Regensensor
PDC
En vast nog meer

Paar zaken die afwijken en die ik niet direct op de optielijst tegenkom is de spoiler/bumper set en de spiegels. Het lijkt mij een soort 'M' voorbumper en een heel klein achterspoilertje (vast goed voor de downforce :).

Ook lijkt de auto verlaagd en zitten er andere veren onder (A&P Suspension)? Ik ben hier zelf geen groot fan van, en zou het liefst alles zo origineel mogelijk houden, maar goed.

Wat ook niet origineel kan zijn, zijn de velgen. Na veel zoekwerk op bmwstylewheels.com, ben ik er achter gekomen dat het 1-Serie velgen zijn Style 141 (http://www.bmwstylewheels.com/bmw/141). Op zich niet lelijk maar ik spaar voor Style 68 (http://www.bmwstylewheels.com/bmw/68).

Verder zijn er nog een aantal aandachtspunten.

- Stap 1 olie verversen. Dat staat dit weekend op de planning. Ik heb Kroon Oil Presteza 5w30 gekocht en een nieuw oliefilter met bijbehorend koperen ringetje voor de schroef en rubberen o-ringen voor het filter.

- Iets nieuws wat ik nog niet eerder gebruikt heb, is Wynn's Oil System Cleaner. Dit zou 'sludge' en andere potentiele rommel uit het blok moeten verwijderen. Ik ga het proberen...

- Stap 2 Er mist een klepje van de cabrio-kap (Part 51437022398). Dat zal ik bestellen ergens.

- Stap 3 De cabrio kap doet op het moment niets. (misschien zou dit stap 1 moeten zijn, maar de zon schijnt nog niet, dus ik heb tijd. Ik hoop op een relais of een zekering. Ik heb gecheckt of er water in de goten ligt, maar dat is niet het geval.

- Stap 4 De rubbers aan de rechterkant tussen de twee zijramen in, zijn niet al te best. Hie zal ik dit (http://bit.ly/1Tzt4uK) bestellen.

- Stap 5 Wellicht Aux inbouwen. Radio is een BMW Business model met "Mode" knop, dus volgens mij moet dat relatief eenvoudig te doen zijn. Staat vrij laag op mijn verlanglijstje.

- Stap 6 Nieuwe houten schakel-pook. Vreemd, maar er zit nu een zwarte in (geen leer). En er lijkt wat speling in te zitten. Lijken moeilijk te vinden, de houten '5-speed' versnellingspoken.

Foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijn autogeschiedenis:

Triumph GT6 MKIII 1973
Mini 1300 British Open 1994
Alfa 147 1.9 JTD
Volkswagen CrossPolo 2006
Mercedes W123 280TE 1987
Volkswagen Passat V5 2003
BMW 318 CI Cabriolet 2001
Triumph Scrambler 2006

Geen vragen voor nu, enkel een voorstelronde. Suggesties en tips zijn natuurlijk altijd welkom!

Bedankt, Groet JP

Arnaud ten Heuw

Re: BMW E46 318CI Cabriolet 2001 Orient Blauw - Even voorste

Bericht door Arnaud ten Heuw » 05 feb 2016, 17:33

Welkom hier :zwaai: .
Mooie cabriolet en de kleur blauw staat ook erg goed. :)
- Daihatsu Sirion 2 sport (verkocht)
- BMW 116 EDE (verkocht)
- BMW X1 28i Xdrive (Huidig)
Showroom

Philip

Bericht door Philip » 05 feb 2016, 18:38

Welkom JP!
Erg mooie auto, met een M-Tech II voorbumper. Zelf ook onder mijn E46 gehad in dezelfde orient blauwe kleur :duim:
De lip op je kofferbak is ook een origineel BMW acessoires als ik me niet vergis. Vind het zelf allebei erg mooi staan zo.
Veel veilige kilometers gewenst.

--help

Bericht door --help » 05 feb 2016, 20:19

1e foto is Assendelft toch? :whistle:

Mooie auto, welkom!
Bekijk hier mijn E92 M3 voorstel topic! | Volg mij op Instagram via @e92m3alpine :gekdoen:

JP78

Bericht door JP78 » 06 feb 2016, 09:44

Klopt! Assendelft! Dat is wel heel scherp! :) daar heb ik hem gekocht.

mieske90
BimmerPortal Team

Bericht door mieske90 » 06 feb 2016, 13:02

Welkom JP,

Ten eerste complimenten voor je voorstel-topic :duim:

Je wagen ziet er heel netjes uit, ik ga je veel plezier mee beleven ;)

als je iets zoekt kun je het beste de zoekfunctie rechtsboven gebruiken.
als er vragen zijn over het forum neem gerust contact met een van ons, wij helpen uw graag.

vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je E46 een keer op één van onze meetings/events.
dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events :driving:
Afbeelding
Volgende evenement:

JP78

Bericht door JP78 » 10 mar 2016, 10:27

Korte update.

Inmiddels de volgende zaken opgelost:
- oliebeurt zelf uitgevoerd (prima te doen, half uur werk)
- riemschijven voor vervangen en blokken rondom vervangen (ook prima zelf te doen, 4 uur werk zonder brug zeker te doen)
- nieuwe velgen en banden van marktplaats. (Uiteraard ook goed zelf te doen. Banden waren versleten en de velgen die onder mijn auto zaten waren niet helemaal mijn ding (ook omdat ze officieel 1-serie zijn). Nu zwarte e46 style 160 velgen met praktisch nieuwe banden. Dat zwarte is ook niet wat ik wilde, maar goed, dit kon ik niet laten liggen voor de prijs (300,- voor velgen en bijna nieuwe banden leek mij goedkoop). De 141 1 serie velgen gaan dit weekend op marktplaats.
- de cabriokap is een vreemd verhaal. Hij doet het zonder problemen met een vers opgeladen accu, maar zodra ik 100 km gereden heb, blijft hij 'hangen' op 20% dicht (zowel bij opendoen als dicht doen). Ben bang dat ik dus aan een nieuwe accu toe ben, maar wil eerst checken of er ergens een electric 'lek' in de auto zit.
- laatste punt is wat onhandiger. Sinds een paar weken brandt het abs lampje (en de dsc en handrem). Dat kunnen volgens mij twee dingen zijn, één van de abs-sensoren (links achter of rechts voor) of de abs pomp. Nu zijn beide zelf te vervangen, maar ik hoop natuurlijk op een sensor (want 20,-). De pomp is een wat duurder verhaal, en veel meer werk. Ik heb een OBD Scanner besteld, dus ik weet het volgende week.

Zal proberen dit te updaten. In ieder geval leuk om deze dingen uit te zoeken en zelf op te lossen. Inmiddels bijna 4000 kilometer gereden, gaat goed!

Jeremy

Bericht door Jeremy » 10 mar 2016, 11:36

Ook van mij van harte welkom! Voor verdere updates kun je het beste een showroom aanmaken zodat we je vorderingen en updates kunnen volgen. Het ziet er in ieder geval wel naar uit dat je 3-serie een goed baasje heeft gevonden aan je plannen te horen!

Houten accenten zijn niet ieder z'n smaak, dus ik neem aan dat er vast wel ergens een houten versnellingspook te vinden moet zijn. Heb je al wel eens op de sloop of marktplaats gekeken?

Heel veel plezier op het forum en in de cabrio toegewenst! :duim:

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”