Interval vervangen filters

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Pentrico

Interval vervangen filters

Bericht door Pentrico » 27 jan 2016, 15:31

Hallo allemaal,

Sinds deze week ben ik in het bezit van een BMW 530d met 280000 op de teller. Nu heb ik geprobeerd te achterhalen welk onderhoud is gepleegd maar aan de hand van het boekje is dit erg lastig te achterhalen. Wel zag ik een factuur van 28-10-2014 waarbij alle filters zijn vervangen. Nu kan ik helemaal nergens vinden om de hoeveel kilometer de afzonderlijke filters vervangen dienen te worden. Weet iemand om de hoeveel kilometers de filters vervangen moeten worden? En wat nog meer belangrijke dingen zijn om preventief te vervangen, denk aan riemen vloeistoffen etc? Alvast bedankt voor het meedenken!

Vintiem

Re: Interval vervangen filters

Bericht door Vintiem » 28 jan 2016, 09:23

Interieur- en luchtfilter motor jaarlijks vervangen. Niet op bezuinigen. Soms lijken ze nog redelijk goed maar je kan niet zien wat er in het filter zelf zit. Advies voor nu: nu vervangen.

Olie filter op aangeven van de auto. Alleen daar zit bij jouw nu het 'probleem' dat je niet met zekerheid kan nagaan wanneer wat gedaan is. Advies: geen risico mee lopen en direct een oliebeurt (olie plus filter) geven. Dat is de enige manier om zeker te zijn dat je goed zit. En dan kan je het vanaf dan wel goed bijhouden.

Het is even en paar honderd euro uitgeven maar geeft een zeker gevoel en dat is wat je wilt denk ik zo.

Ik hoop dat je maar lang kan genieten van je aankoop, freude am fahren :duimen:

Pentrico

Re: Interval vervangen filters

Bericht door Pentrico » 29 jan 2016, 18:09

Heey vintiem, ik heb een Aankoopkeuring laten uitvoeren en foutcodes laten wissen op aanraden van de monteur om te kijken welke meldingen terugkomen. Ik zal de auto binnenkort weer laten uitlezen in combinatie met een beurt. Bedankt!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”