Eindelijk is het zover, een eerste auto! Dat moet natuurlijk een BMW worden! Maar welke?
Ik twijfel nog een beetje, de E36 modellen zitten over het algemeen 1 wegenbelasting schaal (1250-1350) lager als de E46 modellen. (1350-1450)
Nu is dat opzich niet zo'n probleem, maar het is toch een puntje om mee te nemen in de keuze.

Ik vroeg mezelf meer af welk model over het algemeen betrouwbaarder is, en dus ook het minst kost in de maand qua onderhoud. Ik weet dat het voor het grootste deel aankomt op welke manier de vorige eigenaren met de auto hebben om gegaan, maar toch kan het ene model en beter tegen kunnen als de ander.
Ook wil ik graag de typische kwaaltjes van beide modellen weten, en waar moet ik specifiek op letten bij de aankoop?
Ik heb wel enkele eisen, namelijk:
- Snelle 6 cilinder benzine, 323i 325i of 328i maakt niet uit.

- Handbak
- Prijs rond de 2000 euro
- Het liefst een coupé maar sedan mag ook, geen cabrio of station.
- Indien E36, wel eentje met een OBD 2 poort.
Kilometerstand maakt eigenlijk niet uit, maar het liefst niet meer dan 300k.

Het hoeft ook geen super strakke auto te zijn, het is tenslotte mijn eerste auto dus er mogen wat dingetjes mis mee zijn.
Zelf beschik ik over een garage en heb de nodige sleutel ervaring dus dat moet ook niet zo'n probleem zijn.
Ik hoor graag wat jullie te vertellen hebben, en misschien hebben jullie zelf nog wat leuks te koop staan!
Met vriendelijke groet,
Mitchell.