Beste forumleden,
inmiddels middels dit forum een link gevonden naar een site welke alle opties weergeeft van mijn bimmer, en om mijn showroom compleet te maken, hierbij (deels) het lijstje behorende bij mijn auto:
2BY Lm Raeder Doppelspeiche 278/nl
226 Sportliche Fahrwerksabstimmung
255 Sport-lederlenkrad
320 Modellschriftzug Entfall
339 Shadow Line
386 Dachreling
4AS Edelholzausf. Pappel Maser Grau
430 Innen-/aussenspiegel Aut.abblendend
431 Innenspiegel,automatisch Abblendend
441 Raucherpaket
442 Getraenkehalter
456 Komfortsitze Elektrisch Verstellbar
494 Sitzheizung Fuer Fahrer/beifahrer
5AC Fernlichtassistent
508 Park Distance Control (pdc)
522 Xenon-licht
524 Adaptives Kurvenlicht
544 Geschwindigkeitsregel. Mit Bremsf.
563 Lichtpaket
6AA Bmw Teleservices
6AB Steuerung Teleservices
609 Navigationssystem Professional
610 Head-up Display
612 Bmw Assist
614 Internet Vorbereitung
615 Erweiterte Bmw Online Information
616 Bmw Online
620 Spracheingabesystem
633 Handy Vorb. Business/bluetooth-sch.
7A6 Innovationspaket I.v.m. Editionen
7MD Edition Lifestyle
7SP Navi Professinal M.handyvorb.bluetooth
761 Individual Sonnenschutzverglasung
775 Individual Dachhimmel Anthrazit
8SA Laenderspez. Navi.-freischaltung
8SC Laenderspez. Teleservicefreisch.
Ik weet nog heel veel dingen niet van mijn auto, maar middels snuffelen op diverse fora begint het mij toch steeds duidelijker te worden...
@ Bart 70:
Komt misschien door de voorgangers (2 x merc) maar ben bang voor achteruitgang in comfort met het aanschaffen van een 19" set (mijn voorkeur style 128), in combi met low-section banden en een verlaging.... Ik zie een 19" set nog wel zitten, verlagen daarentegen niet...
Ook zit je in Duitsland met o.a. de TÜV, en alles wat veranderd wordt aan een auto, moet voorzien zijn van een ABE (Allgemeine Betriebserlaubnis) ofwel een typegoedkeuring specifiek voor de auto. heb je deze documenten niet (van bijv. de velgen, de spacers e.d.), kun je niet aantonen dat het 'veilig en specifiek' voor de auto is (ondanks een originele set BMW velgen!), wat je bij een ongeluk een heleboel gezeur kan opleveren, met politie en de verzekeringsmaatschappij. Immers je rijd met een niet goedgekeurde auto...
(Gaat zo ver dat ik slechts bepaalde combinaties aan banden onder mijn motor mag gooien, als ik er geen ABE bij kan krijgen (staat op de website van de bandenfabrikant waar welke band onder mag) riskeer ik het niet. En dan enkel en alleen de afmetingen welke op het kentekenbewijs staan(!!!)
Je kunt het wel goedgekeurd krijgen, moeten ze (tüv) de producten specifiek testen met/op jouw wagen, wat héél veel rompslomp, tijd en weer de nodige centjes gaat kosten..
Heb inmiddels al kennis mogen maken met deze vorm van bureaucratie, en dat is vooral tijdrovend en frustrerend.... Heb mij verdiept in een style 128 set, en die schijnt wel vrijgegeven te zijn voor de E60 (met spacers), maar niet voor de E61... Of naar het schijnt moet je rondom velgen van de vooras monteren, (8,5 x 19" op 245-35-19) maar zal de

wel eens vragen, als ik in de buurt ben...
Ook staan de volgende zaken hoog op mijn verlanglijstje:
Retrofit elektrische achterklep
Retrofit rollo's in de achterportieren
Zwarte nieren.
Indien het e.e.a is uitgevoerd (vooral tijd is een issue), uiteraard een update!