Elektrische storing

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Kjw

Elektrische storing

Bericht door Kjw » 25 dec 2015, 11:12

Beste
Ik ben net in bezit van e39 sedan 520 van 1998 met 249.000 op de teller
Nu heb ik hem net nu gelijk storingen, hoop door jullie ervaringen verder te komen
Mijn achter deuren gaan niet meer op slot met afstandsbediening en ook nie op de sleutel op de deur
Mijn radio valt af en toe uit en kachel leeft zijn eigen leven hard en zacht en op en neer,
En geef storing op display dat mijn achterklep open staat
Lijkt of iets kapot waar deze storingen vandaan komen
Verder rijd de auto super en wil niet kwijt

Met vr gr Klaas jan
Laatst gewijzigd door Bart70 op 28 dec 2015, 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel verbeterd

louisbmw

Re: Elektrische storing

Bericht door louisbmw » 25 dec 2015, 11:28

hoi,
waarschijnlijk is de gm 111 module stuk, er zitten daar een paar relais op die er voor zorgen dat de deuren achter- en tankklep op slot gaan via de ab en de seutel.
deze module zit onder het dashboard kastje daar zit een plaat die kan je zo weg schuiven en dan zie je de moudle zo zitten.
er zit een bedrijf in Eindhoven en die kunnen die modules repareren.

gr. Louis

Kjw

Bericht door Kjw » 25 dec 2015, 21:09

Beste Louis
O.k bedankt ga na deze dagen ff kijken , weet ik waar ik tenminste beginnen moet
Hoop dat is
Met vr Klaas jan

Kjw

Bericht door Kjw » 26 dec 2015, 15:03

Beste Louis
Ik heb vanmiddag gekeken en klopt mij tankklep gaat ook niet op slot, dus dan zal dat wel wezen
Nu mij vraag nog als kan
Moet ik deze laten repareren of kan ik zo andere in zetten of krijg ik dan nog meer problemen en of moet ik dan boel laten in leren of kan ik zo andere inzetten?
Met vr Klaas jan

louisbmw

Bericht door louisbmw » 26 dec 2015, 17:29

Hallo Klaas jan,
je kan er zo een ander in zetten, op de module die in je auto zit staan verschillende gegevens op en je moet exact dezelfde hebben als je een sedan hebt moet je ook een module van een sedan hebben, als je er een module van een touring in doet met exact dezelfde nummers krijg je toch nog een storing.
wat voor type auto heb je?
eventueel heb ik nog een module liggen die je er zolang in kunt doen en dan kan je jouw module opsturen om hem te laten repareren, want je ben hem wel een tijdje kwijt want ze moeten de relais bestellen enzo en dit duurt enige tijd.
als er een andere module inzet moet je wel weer even je sleutels opnieuw inleren maar dit is geen probleem dit is zo gebeurd.

gr. Louis

Kjw

Bericht door Kjw » 26 dec 2015, 22:08

Beste
O.k ik moet nog loshalen en kijken wat er op staat wat voor nummers, ik heb een 520i 1998 sedan,
Zal na de dagen ff kijken en loshalen , weet al wat meer bedankt alvast voor u reactie en zal laten weten hoe afloopt
En eventueel mocht niet lukken waar ik repareren kan,hoop dat dat het is dan is meeste verholpen,
Vr gr en bedankt alvast Klaas jan

Kjw

Bericht door Kjw » 28 dec 2015, 18:55

Beste
Het is gelukt u had helemaal gelijk....heb een ander module gehaald paar kilometer van mij vandaan
Die bmw ondedelen heeft liggen..
Ben weer gered bedankt voor u reactie en u aanbieding om module te lenen.
Vr gr klaas jan

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”