Hoi,
Graag jullie advies, de sproeier die op m'n voorruit spuit van mn touring, geeft maar twee lullige straaltjes, zowel rechts als links. Is de moeite niet waard zeg maar, de onderkant van de ruit wordt met moeite nat.
Omdat beide het niet naar behoren doen, dacht ik dat er mss een filter verstopt zit, of het pompje wellicht aan het verslijten is. Maar waar zit dit in de Touring? Het lijkt naar beneden bij je rechtervoorwiel te lopen, maar ik zie daar niets zitten zo op t eerste gezicht.
Zijn er nog meer bekende dingen die je kan nalopen met dit soort issues?
Grt
Dennis
E39 ruitensproeiers werken slecht
E39 ruitensproeiers werken slecht
Laatst gewijzigd door Bart70 op 17 dec 2015, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: topictitel aangepast voor de duidelijkheid hier
Reden: topictitel aangepast voor de duidelijkheid hier
Re: E39 ruitensproeiers werken slecht
Beste Dennis,
Het pompje zit inderdaad achter het rechter voorwiel. Om erbij te komen moet je het spatscherm voor een groot deel los maken dan zie je alles zo zitten. Waarschijnlijk is het pompje aan het eind van z'n latijn. Gewoon vervangen zou ik zeggen het kost haast geen drol. Het is een gemakkelijk klusje om zelf te doen. Vermoedelijk te verkrijgen bij bijv. Brezan (ik heb de mijne daar gekocht) en anders gewoon bij de dealer.
Veel succes,
Groet, Jos
Het pompje zit inderdaad achter het rechter voorwiel. Om erbij te komen moet je het spatscherm voor een groot deel los maken dan zie je alles zo zitten. Waarschijnlijk is het pompje aan het eind van z'n latijn. Gewoon vervangen zou ik zeggen het kost haast geen drol. Het is een gemakkelijk klusje om zelf te doen. Vermoedelijk te verkrijgen bij bijv. Brezan (ik heb de mijne daar gekocht) en anders gewoon bij de dealer.
Veel succes,
Groet, Jos
Laatst gewijzigd door Jos535i op 17 dec 2015, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Goede middag beste Dennis,
Zitten de sproeier kopjes niet dicht?
Dat komt regelmatig voor.
Ik heb daarom een lasbrander reiniging setje gekocht, het zijn eigenlijk ragertjes.
Er zit er altijd een tussen deze set, die u kunt gebruiken om de sproeierkopjes door te steken.
Ook kunt u met de ragertjes de sproeier kopjes richten.
Komt er nu nog onvoldoende vloeistof uit de sproeierkopjes, dan ligt het aan de pomp.
Dan zult u het rechter voorwiel moeten demonteren, en de kunststof modderkuip dient u te verwijderen, dan ziet u het reservoir duidelijk zitten.
de pomp kunt u zo uit de rubber sok trekken en weer een nieuwe pomp in de rubber sok drukken, de stekker er op, en klaar is Dennis.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Zitten de sproeier kopjes niet dicht?
Dat komt regelmatig voor.
Ik heb daarom een lasbrander reiniging setje gekocht, het zijn eigenlijk ragertjes.
Er zit er altijd een tussen deze set, die u kunt gebruiken om de sproeierkopjes door te steken.
Ook kunt u met de ragertjes de sproeier kopjes richten.
Komt er nu nog onvoldoende vloeistof uit de sproeierkopjes, dan ligt het aan de pomp.
Dan zult u het rechter voorwiel moeten demonteren, en de kunststof modderkuip dient u te verwijderen, dan ziet u het reservoir duidelijk zitten.
de pomp kunt u zo uit de rubber sok trekken en weer een nieuwe pomp in de rubber sok drukken, de stekker er op, en klaar is Dennis.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Ik heb bijna hetzelfde meegemaakt..
Ik had toen wat kleine haarscheurtjes in de slangetjes zitten.. als je de bekleding los maakt dan zitten er onder de sproeierkopjes wat T-stukjes en slangetjes..
Ik heb toen alles vervangen en het probleem was over...
Succes..

Ik had toen wat kleine haarscheurtjes in de slangetjes zitten.. als je de bekleding los maakt dan zitten er onder de sproeierkopjes wat T-stukjes en slangetjes..
Ik heb toen alles vervangen en het probleem was over...
Succes..
ex E39 525d - 2001 (handgeschakeld)
ex E46 330d - 2003 (automaat)
BMW E60 525d - 2005 (automaat)
INPA-Gebruiker/Amateur-Sleutelaar/Diesel-M57-Fan
ex E46 330d - 2003 (automaat)
BMW E60 525d - 2005 (automaat)
INPA-Gebruiker/Amateur-Sleutelaar/Diesel-M57-Fan
Dank voor de reactie allemaal!
Nog 1 dagje en t is weer weekend, dan gaan we op zoek
Nog 1 dagje en t is weer weekend, dan gaan we op zoek
Vanochtend een nieuwe pomp bij de Brezan opgepikt, auto opgekrikt, wiel verwijderd en een deel van de kuip losgehaald. Je hoeft maar ongeveer de helft los te halen en dan druk je m zo opzij.
Wel even voorzichtig zijn met die plastic bevestigingsdingetjes, even het pinnetje in het midden er doorheen drukken en je wipt ze er zo uit.
Pomp vervangen en idd, klaar is Dennis.
Even testen.. bleek dat er onder de druk van de nieuwe pomp een slangetje losgeschoten onder de klep, nou ja, even schoonmaken en weer opnieuw bevestigen et Voila.
Dank voor de tips!
Wel even voorzichtig zijn met die plastic bevestigingsdingetjes, even het pinnetje in het midden er doorheen drukken en je wipt ze er zo uit.
Pomp vervangen en idd, klaar is Dennis.
Even testen.. bleek dat er onder de druk van de nieuwe pomp een slangetje losgeschoten onder de klep, nou ja, even schoonmaken en weer opnieuw bevestigen et Voila.
Dank voor de tips!