Vraag na proefrit e61 bak-navi-interieur
Vraag na proefrit e61 bak-navi-interieur
Beste forumleden,
Vandaag ben ik gaan kijken naar en rijden met een e61 uit 2007 pre LCI model. Over het algemeen ging het allemaal prima alleen had ik wel een paar vraagjes. Hopelijk kan iemand me helpen, het betreft de e61 515i (N52B25) met automaatbak.
- Bak doorstaat de koppelomvormer test goed, alleen het overschakelen gaat af en toe traag en merkbaar. Ook bij normaal wegrijden lijkt de auto traag te reageren (soort van wakker worden)
- Er zit navi pro in dus met een breed scherm, het scherm leek groter dan dat van een LCI 2008 523i die navi business heeft. Wat zijn de verschillen?
- Het lederen interieur is standaard en erg matig. Vouwen en kleurverschil daarmee in de vouw en diverse kunstof kapjes hadden losgelaten. Tevens in de dash thv van de display ferme krassen van dingen neerleggen. Ook miste er stoelverwarming. Is een interieur makkelijk over te zetten inclusief stoelverwarming en deurpanelen? Wat zou een los interieur kosten, ik kan het er zelf inzetten namelijk.
- Past de dakdrager van een e39 op een e61 met rails?
- Hoe makkelijk kan ik een trekhaak monteren zelf?
- Is het zelf te doen om een nieuw gaspedaal te monteren, de bestaande is aangepast voor linker voet bediening (vorige eigenaar miste zijn rechterbeen).
Auto was verder ok alleen had het zeer zeer dringend een geode poetsbeurt nodig op elke denkbaar plekje.
Alvast bedankt!
Vandaag ben ik gaan kijken naar en rijden met een e61 uit 2007 pre LCI model. Over het algemeen ging het allemaal prima alleen had ik wel een paar vraagjes. Hopelijk kan iemand me helpen, het betreft de e61 515i (N52B25) met automaatbak.
- Bak doorstaat de koppelomvormer test goed, alleen het overschakelen gaat af en toe traag en merkbaar. Ook bij normaal wegrijden lijkt de auto traag te reageren (soort van wakker worden)
- Er zit navi pro in dus met een breed scherm, het scherm leek groter dan dat van een LCI 2008 523i die navi business heeft. Wat zijn de verschillen?
- Het lederen interieur is standaard en erg matig. Vouwen en kleurverschil daarmee in de vouw en diverse kunstof kapjes hadden losgelaten. Tevens in de dash thv van de display ferme krassen van dingen neerleggen. Ook miste er stoelverwarming. Is een interieur makkelijk over te zetten inclusief stoelverwarming en deurpanelen? Wat zou een los interieur kosten, ik kan het er zelf inzetten namelijk.
- Past de dakdrager van een e39 op een e61 met rails?
- Hoe makkelijk kan ik een trekhaak monteren zelf?
- Is het zelf te doen om een nieuw gaspedaal te monteren, de bestaande is aangepast voor linker voet bediening (vorige eigenaar miste zijn rechterbeen).
Auto was verder ok alleen had het zeer zeer dringend een geode poetsbeurt nodig op elke denkbaar plekje.
Alvast bedankt!
E34 525i M5 replica (verkocht)
E34 520i (verkocht)
E39 523i touring (verkocht)
E61 523i LCI
E34 520i (verkocht)
E61 523i LCI
Re: Vraag na proefrit e61 bak-navi-interieur
-Gaat het traag in de vorm van schokken?
-Business navigatie heeft inderdaad een smal scherm en prof. het brede scherm. Het belangrijkste verschil zit 'm in de navigatie. Bij de prof. versie heb je een kaart bij de business enkel pijlen navigatie.
-Het overzetten van een interieur is prima te doen. Stoelverwarming ook afhankelijk van de uitvoering. Prijzen hangen van de staat af maar als je budget het toe laat dan zou ik zeker voor een setje komfort sitze gaan.
-De vraag van de dakdrager kan ik niet beantwoorden
-Het schroef werk is niet spannend. Zorg dat je de bedrading netjes en op de juiste manier aansluit
-Als ik het goed lees dan zit het gaspedaal op de originele plaats? Het is enkel een nieuw/ander gaspedaal kopen en monteren
-Business navigatie heeft inderdaad een smal scherm en prof. het brede scherm. Het belangrijkste verschil zit 'm in de navigatie. Bij de prof. versie heb je een kaart bij de business enkel pijlen navigatie.
-Het overzetten van een interieur is prima te doen. Stoelverwarming ook afhankelijk van de uitvoering. Prijzen hangen van de staat af maar als je budget het toe laat dan zou ik zeker voor een setje komfort sitze gaan.
-De vraag van de dakdrager kan ik niet beantwoorden
-Het schroef werk is niet spannend. Zorg dat je de bedrading netjes en op de juiste manier aansluit
-Als ik het goed lees dan zit het gaspedaal op de originele plaats? Het is enkel een nieuw/ander gaspedaal kopen en monteren
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Hoi Source,
Niet traag door schokken meer het gevoel dat iedereen nog in bed ligt zeg maar. Als het pedaal, bij normaal wegrijden, ingedrukt wordt dan gaat de auto wel rollen maar het echte accelereren komt pas na een of twee seconde. Plank gas weg geeft wel een directe reactie.
Dat navi schermpje, is dat om te zetten naar een breed?
Stoelverwarming afhankelijk van de uitvoering, je bedoeld uitvoering van de stoel of auto. Bedrading ed is al in de auto aanwezig?
Gaspedaal zit idd recht. Plug and pray zoals ik begrijp?
Trekhaak idem dito, ik hoef niets te coderen zoals de pdc?
Niet traag door schokken meer het gevoel dat iedereen nog in bed ligt zeg maar. Als het pedaal, bij normaal wegrijden, ingedrukt wordt dan gaat de auto wel rollen maar het echte accelereren komt pas na een of twee seconde. Plank gas weg geeft wel een directe reactie.
Stoelverwarming afhankelijk van de uitvoering, je bedoeld uitvoering van de stoel of auto. Bedrading ed is al in de auto aanwezig?
E34 520i (verkocht)
E61 523i LCI
E34 520i (verkocht)
E61 523i LCI
Dakdrager past niet. Vorm van de dakrail en dus de klem zijn anders
Thanks, dan blijft ie bij de e39.
E34 520i (verkocht)
E61 523i LCI
E34 520i (verkocht)
E61 523i LCI
Ik zou er in moeten rijden, maar dat trage is normaal bij de E60/61 automaat. Zeker als je uti een hand geschakelde bak komt. Daarom heb ik er ook een sprintbooster ingezet.
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic. ... 26&t=14405
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic. ... 26&t=14405
Zoals ik het lees, is er niks aan de hand.maarte76 schreef:Hoi Source,
Bij de ombouw naar de prof. versie heb je het scherm, hoofd unit en controller nodig. (afhankelijk van de uitvoering)
Bedrading is niet aanwezig maar is prima er op te bouwen.
Klopt van het gaspedaal. Kwestie van wisselen en gaan
Hoi Source, mooi om te horen. Schermpje heb ik vandaag al ff met avdakker besproken. Indien gewenst en nodig kan dat prima omgebouwd worden idd.
Morgen proefrit met de 523i LCI, ben benieuwd.
Morgen proefrit met de 523i LCI, ben benieuwd.
E34 520i (verkocht)
E61 523i LCI
E34 520i (verkocht)
E61 523i LCI
- tattoodennis
- Contacteer:
trage automaat kan ook even opnieuw gereset worden, mijn automaat is ook traag maar aangepast aan mijn ritten. Reset hem 2 x per maand om pit erin te houden.
BMW 325Ci Cabriolet 2002 (sold)
BMW 323Ci Cabriolet 2001 (sold)
Audi A4 2.0i Avant 2002 (sold)
BMW 520i E60 sedan 2003 (sold)
BMW 525i E61 touring 2005 FOR SALE
BMW 323Ci Cabriolet 2001 (sold)
Audi A4 2.0i Avant 2002 (sold)
BMW 520i E60 sedan 2003 (sold)
BMW 525i E61 touring 2005 FOR SALE
Gisteren in de 523i gereden maar van de traagheid die ik in de 525i voelde was hier veel en veel minder sprake. Ook trilde de auto totaal niet bij stationair stilstaand in D. De 525i had een hele lichte trilling.
Overall reed de 523i dan ook veel fijner. Er waren wel wat puntjes zoals ruitenwisser achter (draadboor kofferbak), slang compressor preventief vervangen, airco beurt met interieur filters, oliebeurt, nieuwe remmen voor en achter, roest op de achterklep t.h.v. de achterruit maar die worden allemaal opgepakt bij het afleveren van de auto indien ik hem koop (en daar ziet het wel naar uit).
Overall reed de 523i dan ook veel fijner. Er waren wel wat puntjes zoals ruitenwisser achter (draadboor kofferbak), slang compressor preventief vervangen, airco beurt met interieur filters, oliebeurt, nieuwe remmen voor en achter, roest op de achterklep t.h.v. de achterruit maar die worden allemaal opgepakt bij het afleveren van de auto indien ik hem koop (en daar ziet het wel naar uit).
E34 520i (verkocht)
E61 523i LCI
E34 520i (verkocht)
E61 523i LCI
Nou nee, die doe ik zelf want ik heb de kennis in pacht om dat te kunnen gelukkig.
E34 520i (verkocht)
E61 523i LCI
E34 520i (verkocht)
E61 523i LCI
In het 2008 model zit daar nog een ccc in?
Navi Pro heb ik ook in mijn 2008 LCI Ryan, is dat niet normaal??
Oeps ik lees het verkeerd sorry, er zit bij hem een kleintje in
Oeps ik lees het verkeerd sorry, er zit bij hem een kleintje in
Komt ie niet op het werk langs, dan komt ie hier wel vragen hoe het steekt
Die Navi dat komt wel goed, kan ik samen met hem doen en ik heb nog een CIC voor hem liggen. Maar als Engineer wil ie de kwaaltjes voor blijven he, waar ken ik dat toch van
Al resultaat geboekt inmiddels met die handelaar en de 523I Maarten ?
Die Navi dat komt wel goed, kan ik samen met hem doen en ik heb nog een CIC voor hem liggen. Maar als Engineer wil ie de kwaaltjes voor blijven he, waar ken ik dat toch van
Al resultaat geboekt inmiddels met die handelaar en de 523I Maarten ?
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM