Hallo, wie heeft er advies voor mij t.a.v. winterbanden? Ik heb een BMW 3 serie coupé uit 2007. Momenteel uitgerust met runflat zomerbanden, 225/40 op 18 inch velgen. In verband met de veiligheid wil ik wel graag winterbanden eronder zetten, maar ik twijfel een beetje wat te doen, en de kosten (en de adviezen van diverse garages) lopen ook nogal uiteen...
- klopt het dat ik inderdaad beter ook runflat winterbanden kan nemen? (omdat de auto hierop is ingesteld?)
- kan ik inderdaad beter terug in bandenmaat (dus kleinere velgen met smallere (runflat)banden) omdat ik dan meer grip heb? Of maakt dat niet zoveel uit? Welke maat raden jullie eventueel aan?
- wat is jullie ervaring met het wisselen van runflat banden? gaat de band inderdaad sneller kapot? Zoja, dan kan ik dus beter een set velgen erbij kopen.
Alvast bedankt voor het meedenken!
advies winterbanden: wat te doen?
Re: advies winterbanden: wat te doen?
De keuze voor wel/niet runflat ligt bij jezelf. Er zijn er al vele terug gegaan naar normale banden voor het comfort.
Smallere banden zorgen idd voor meer grip. Breedset winterbanden is niet aan te raden.
Aan de binnenkant van de bestuurders instap staan de banden maten.
Ik ging zeker voor een complete extra set velg met band is op termijn goedkoper.
Misschien even voorstellen in het voorstel topic.....
Smallere banden zorgen idd voor meer grip. Breedset winterbanden is niet aan te raden.
Aan de binnenkant van de bestuurders instap staan de banden maten.
Ik ging zeker voor een complete extra set velg met band is op termijn goedkoper.
Misschien even voorstellen in het voorstel topic.....
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
Ik zou iig niet met kleinere wielen met non runflat gaan rijden. Wat de garages zeggen klopt, auto is gemaakt voor een stugge (lees runflat) band.. Indien je 18" of groter rijdt worden je banden stugger en gaat je auto niet zwalken..
Non runflat rijdt wel veel prettiger...
Non runflat rijdt wel veel prettiger...
Ik zou voor een extra setje velgen en banden kijken gewoon de standaard maat, in de winter geven smallere banden meer grip namelijk en het is makkelijker/beter met wisselen.
Run flat wel of niet kan eigenlijk allebei.
Run flat wel of niet kan eigenlijk allebei.
Ik rijd zelf tijdens de zomer met een set 19 inch wielen, geen runflat. Ik heb er nu een set 17 inch BMW winterwielen onder liggen, wel runflat.
Rijcomfort is gewoon prima, maar ligt ook wel een beetje aan de kwaliteit banden. Ik zou sowieso kiezen voor een aparte winterset en niet banden gaan wisselen ofzo.
Bij sneeuw kan je de winterbanden echt niet missen vanwege de achterwielaandrijving. Ik spreek uit ervaring haha. Kon vrijwel niet van de plaats weg komen in de sneeuw met zomerbanden en met winterbanden gaat het goed.
Ik heb de set vorig jaar gebruikt gekocht op marktplaats en was ongvr 600 euro kwijt. Prima set en kwaliteitsbanden.
suc6
Rijcomfort is gewoon prima, maar ligt ook wel een beetje aan de kwaliteit banden. Ik zou sowieso kiezen voor een aparte winterset en niet banden gaan wisselen ofzo.
Bij sneeuw kan je de winterbanden echt niet missen vanwege de achterwielaandrijving. Ik spreek uit ervaring haha. Kon vrijwel niet van de plaats weg komen in de sneeuw met zomerbanden en met winterbanden gaat het goed.
Ik heb de set vorig jaar gebruikt gekocht op marktplaats en was ongvr 600 euro kwijt. Prima set en kwaliteitsbanden.
suc6
F30 328i estoril blauw M-pakket
E92 335i 375 pk 505Nm SOLD
E92 335i 375 pk 505Nm SOLD