Elektrisch probleem E36 320
- Stormbringer
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 01 jun 2015, 16:52
Elektrisch probleem E36 320
Hallo.
Ik heb sinds deze week een probleem met mijn BMW.
Ik reed naar huis van werk toen opeens het lampje van de ABS begon te knipperen en mijn radio uit aan aan begon te gaan. Ook de ruitenwissers gingen opeens heel langzaam. Gelukkig wel thuis aangekomen. Maar toen wou de auto niet meer starten. Alsof de accu leeg was.
Ik heb gekeken in de kofferbak en daar was het nat. Het regende die dag. Achterlicht zat ook helemaal onder water. Ik dacht misschien is dat het probleem. Ik heb de auto laten staan. Volgende ochtend startte de auto weer normaal.
Nou heb ik alles droog gemaakt achterin. Maar de auto wil niet weer niet starten. Accu leeg. Accu tijdje aan de lader gehad en dan start hij soms wel. Maar nog steeds knippert het lampje van ABS en de ruitenwissers gaan heel langzaam. En als ik de auto dan uit doe en weer wil starten is hij weer leeg. Heb een andere accu geprobeerd maar zonder resultaat. Dynamo laadt gewoon 14v.
Heeft iemand een idee? Of meegemaakt?
Alvast bedankt.
Ik heb sinds deze week een probleem met mijn BMW.
Ik reed naar huis van werk toen opeens het lampje van de ABS begon te knipperen en mijn radio uit aan aan begon te gaan. Ook de ruitenwissers gingen opeens heel langzaam. Gelukkig wel thuis aangekomen. Maar toen wou de auto niet meer starten. Alsof de accu leeg was.
Ik heb gekeken in de kofferbak en daar was het nat. Het regende die dag. Achterlicht zat ook helemaal onder water. Ik dacht misschien is dat het probleem. Ik heb de auto laten staan. Volgende ochtend startte de auto weer normaal.
Nou heb ik alles droog gemaakt achterin. Maar de auto wil niet weer niet starten. Accu leeg. Accu tijdje aan de lader gehad en dan start hij soms wel. Maar nog steeds knippert het lampje van ABS en de ruitenwissers gaan heel langzaam. En als ik de auto dan uit doe en weer wil starten is hij weer leeg. Heb een andere accu geprobeerd maar zonder resultaat. Dynamo laadt gewoon 14v.
Heeft iemand een idee? Of meegemaakt?
Alvast bedankt.
Re: Elektrisch probleem E36 320
Slechte massa draad naar je accu wellicht
Bmw e36 316 Sedan verkocht
Bmw e36 318IS Coupe verkocht
Bmw e36 325 Coupe verkocht
Bmw e87 116 in bezit
Bmw e36 318IS Coupe verkocht
Bmw e36 325 Coupe verkocht
Bmw e87 116 in bezit
Re: Elektrisch probleem E36 320
Om even in te haken op je laad verhaal.
Je kunt aan het aantal volts niet weten of je dynamo laad.
Laadstroom meet je met een aparte tang of door je meter in serie te zetten.
(stel hij laad 14v , maar hij laad 0.1A. je vermoed dat hij laad terwijl dit niet zal zijn(
Groetjes.
Je kunt aan het aantal volts niet weten of je dynamo laad.
Laadstroom meet je met een aparte tang of door je meter in serie te zetten.
(stel hij laad 14v , maar hij laad 0.1A. je vermoed dat hij laad terwijl dit niet zal zijn(
Groetjes.
Re: Elektrisch probleem E36 320
Stormbringer: waar staat je accu, voor- of achterin de auto?
Vocht in de auto achterin, zelfs je lampen achter zeiknat. Dan gaat toch een elektrisch circuit de verkeerde kant uit. M.a.w. kortsluiting ligt op de loer.
Het vocht wat achterin je lampen zat, laat zijn sporen na in de elektrische aansluitingen van je lampen. Deze aansluitingen moeten weer brandschoon worden gemaakt.
Accu opladen voor 24u met een normale acculader.
Accu achterin? Accu min kabel losnemen en de aansluiting op het chassis en de kabel schoonmaken, opschuren, weer ontvetten en een tipje kopervet geven. Niet te veel, een beetje is voldoende.
Als je accu opgeladen is moet de spanning minimaal 12,65V zijn. D.w.z. niet met een draaiende motor, maar los van de auto gezien. Dat is een volle accu. Met je dynamo gekoppeld is 14V geen verkeerde laadspanning.
Met een amperetang kun je inderdaad snel meten of je laadstroom er is. Maar ga nooit je universele meter in serie zetten met je accu in bedrijf. Je meetsnoeren roken in no-time af en worden snel een brandhaard. De diameter is daar niet voor uitgelegd en al zeker niet bij de start.
En wil je toch je meter in serie zetten Tom V om te meten kan dat niet anders dan d.m.v. een shuntweerstand. Maar die heeft niemand dus eindigt dat verhaal heel snel.
Vocht in de auto achterin, zelfs je lampen achter zeiknat. Dan gaat toch een elektrisch circuit de verkeerde kant uit. M.a.w. kortsluiting ligt op de loer.
Het vocht wat achterin je lampen zat, laat zijn sporen na in de elektrische aansluitingen van je lampen. Deze aansluitingen moeten weer brandschoon worden gemaakt.
Accu opladen voor 24u met een normale acculader.
Accu achterin? Accu min kabel losnemen en de aansluiting op het chassis en de kabel schoonmaken, opschuren, weer ontvetten en een tipje kopervet geven. Niet te veel, een beetje is voldoende.
Als je accu opgeladen is moet de spanning minimaal 12,65V zijn. D.w.z. niet met een draaiende motor, maar los van de auto gezien. Dat is een volle accu. Met je dynamo gekoppeld is 14V geen verkeerde laadspanning.
Met een amperetang kun je inderdaad snel meten of je laadstroom er is. Maar ga nooit je universele meter in serie zetten met je accu in bedrijf. Je meetsnoeren roken in no-time af en worden snel een brandhaard. De diameter is daar niet voor uitgelegd en al zeker niet bij de start.
En wil je toch je meter in serie zetten Tom V om te meten kan dat niet anders dan d.m.v. een shuntweerstand. Maar die heeft niemand dus eindigt dat verhaal heel snel.
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 


- Stormbringer
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 01 jun 2015, 16:52
Re: Elektrisch probleem E36 320
Accu zit achterin.
Ik zal de massa controleren.
Bedankt voor de reacties in ieder geval.
Ik zal de massa controleren.
Bedankt voor de reacties in ieder geval.
Re: Elektrisch probleem E36 320
DW70 , klopt. even vergeten te vermelden dat je alleen laag amperage kan meten met je gewone meter in serie.
Groetjes.

Groetjes.
- Stormbringer
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 01 jun 2015, 16:52
Re: Elektrisch probleem E36 320
Ik heb de massa gecontroleerd en dat was het probleem niet. Ik heb van alles gedaan..
Verschillende dingen losgekoppeld maar zonder succes. Als je de auto op contact zet zie de kmstand licht knipperen. Zodra je bijv. de lampen aanzet gaat het ABS lampje knipperen.
Het lijkt alsof iets de accu direct leeg trekt. Ik vermoed kostsluiting ergens. Maar waar..
Iemand tips waar te beginnen met zoeken?
Verschillende dingen losgekoppeld maar zonder succes. Als je de auto op contact zet zie de kmstand licht knipperen. Zodra je bijv. de lampen aanzet gaat het ABS lampje knipperen.
Het lijkt alsof iets de accu direct leeg trekt. Ik vermoed kostsluiting ergens. Maar waar..
Iemand tips waar te beginnen met zoeken?
-
- Berichten: 3712
- Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
- Contacteer:
Re: Elektrisch probleem E36 320
Die kortsluiting zou ik dan toch in de kofferbak gaan zoeken aangezien daar flink wat water in heeft gestaan.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Re: Elektrisch probleem E36 320
een voor een zekeringen trekken en per stuk wat je trekt het boordnet in de gaten houden. Zou beginnen met de verlichting.
Ben je door de wasstraat heengereden met je e36, dat je zoveel vocht achterin heb?
Bekijk ook zeker je computer in de motorruimte want die willen wel eens onderwater lopen als de afwatering verstopt is.
Kap open en naar je voorruit kijkend links in de hoek tegen het schutbord.
Zeker checken!
Ben je door de wasstraat heengereden met je e36, dat je zoveel vocht achterin heb?
Bekijk ook zeker je computer in de motorruimte want die willen wel eens onderwater lopen als de afwatering verstopt is.
Kap open en naar je voorruit kijkend links in de hoek tegen het schutbord.
Zeker checken!
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 


- Stormbringer
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 01 jun 2015, 16:52
Re: Elektrisch probleem E36 320
De water achterin kwam door de regen vorige week donderdag. Ik zal de zekeringen nog een allemaal na gaan 1 voor 1. En zal even kijken bij de ECU.
Thanks.
Thanks.
- Stormbringer
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 01 jun 2015, 16:52
Re: Elektrisch probleem E36 320
Heb de zekeringen 1 voor 1 gedaan. Geen resultaat.
ECU is gewoon droog. Daar is geen water bij gekomen. Heb de grote stekkers los gehaald bij de portieren om te testen. Ook niks..
Ik weet het niet meer. Ben helaas ook geen elektro expert.
ECU is gewoon droog. Daar is geen water bij gekomen. Heb de grote stekkers los gehaald bij de portieren om te testen. Ook niks..
Ik weet het niet meer. Ben helaas ook geen elektro expert.
Re: Elektrisch probleem E36 320
Dan moet je een specialist erbij halen. Het contactslot kan ook nog defect zijn. Het kunnen meerdere oorzaken zijn.
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 


- Stormbringer
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 01 jun 2015, 16:52
Re: Elektrisch probleem E36 320
Accu hele nacht aan de lader gehad. Accu erin gezet en hij start in 1x zonder problemen. Geen knipperende lampjes op dashboard en ect.. wtf 

- Stormbringer
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 01 jun 2015, 16:52
Re: Elektrisch probleem E36 320
Of die het blijft doen is nog de vraag.
- BMWf20 2.0d
- Berichten: 1341
- Lid geworden op: 07 feb 2015, 21:23
Re: Elektrisch probleem E36 320
Dynamo ff laten doormeten, zou heel goed kunnen dat die het gewoon niet doet, dus geen lading geeft aan je accu.
Ook zoals eerder aangegeven je polen schoonmaken en licht met vaseline oid insmeren en opnieuw monteren.
Waren je polen niet geoxideerd door het vocht??
Ook zoals eerder aangegeven je polen schoonmaken en licht met vaseline oid insmeren en opnieuw monteren.
Waren je polen niet geoxideerd door het vocht??