Hallo,
ik heb sinds het voorjaar een F11 uit 2011 en ik heb met smart zitten wachten op de live gang van de nieuwe connected drive store. Ik ben nogal van de gadgets en online mogelijkheden etc. Toen deze eindelijk live was en ook mijn auto was gekoppeld kon ik nog niks. Een lang verhaal kort is dat ik echt alle benodigde opties heb behalve "612 BMW Assist". Die kan door de dealer worden toegevoegd voor een paar honderd euro en dan zou ik ook toegang moeten krijgen de nieuwe store.
Ik vraag me nu wel af welke diensten ik dan kan afnemen. Nu kan ik dat dus niet zien en weet niet wat ik mis. Het zou zonde zijn als ik eerst voor een paar honderd euro BMW Assist laat toevoegen en er dan verder niets mee doe. Of en wat ik überhaupt heb aan alleen BMW Assist kon de dealer me niet vertellen, anders dan dat het mijn geval dus toegang geeft tot de nieuwe connected drive store.
Is er dus iemand die 1) een overzicht kan verschaffen met de opties in de connected drive store en 2) die kan aangeven wat alleen BMW Assist in mijn geval toevoegt? Alvast dank, Ralph
Connected drive store - BMW Assist
-
- BMW530xdrive
Re: Connected drive store - BMW Assist
Volgens mij op dit moment uitsluitend de remote services.
Denk aan weer, nieuws, email, en afstandbediening van de auto (ventilatie, openen/sluiten, google maps). Zie ook het recente Connected Drive topic waar deze discussie al gevoerd wordt.
viewtopic.php?f=536&t=42324
Denk aan weer, nieuws, email, en afstandbediening van de auto (ventilatie, openen/sluiten, google maps). Zie ook het recente Connected Drive topic waar deze discussie al gevoerd wordt.
viewtopic.php?f=536&t=42324
F10 2012 BMW 530d xDrive, 258PK/560Nm
-
Dank voor je reactie. Ik heb dat topic gezien en gelezen maar kon er niet uit op maken of er naast het 'light' en 'premium' pakket zoals je het zelf daar noemt ook nog heel andere dingen ter beschikking worden gesteld. Bijv. 'online muziekbibliotheek' of weet ik wat. Dus als ik het goed begrijp, als jij inlogt in die store dan zie je twee pakketten en dat is het?
Andere vraag nog, Spotify werkt bij mij nu alleen op de telefoon en via de BT verbinding hoor ik dan de muziek. Via het stuur kan ik ook nog een nummer terug en skippen maar dat was het. Vergroot connected drive, evt. via de Iphone BMW app die je dan kunt gaan gebruiken, de mogelijkheden? Bijv. playlists zien of zo? Ik heb namelijk ook geen BMW Apps nu.
Andere vraag nog, Spotify werkt bij mij nu alleen op de telefoon en via de BT verbinding hoor ik dan de muziek. Via het stuur kan ik ook nog een nummer terug en skippen maar dat was het. Vergroot connected drive, evt. via de Iphone BMW app die je dan kunt gaan gebruiken, de mogelijkheden? Bijv. playlists zien of zo? Ik heb namelijk ook geen BMW Apps nu.
- BMW530xdrive
Ik weet niet of er nog veel meer apps beschikbaar komen voor onze oudere CIC unit. Ik verwacht dat additionele functionaliteit en apps uitsluitend voor de nieuwere units uitkomen (zoals NBT). Echter dat is puur speculatie vanuit mijn zijde. De juffrouw bij BMW KIS kon mij daar nog niet veel meer over vertellen.
Wat betreft Spotify. Weet niet of dat afhankelijk is van Connected Drive, maar ik vermoed van wel.
Ik gebruik Spotify als volgt:
1. Download de iOS BMW Connected App
2. Connecteer de iPhone middels een kabel met de USB aansluiting in het armsteun vak.
3. Zodra de BMW app de status 'Connected' geeft, navigeer ik in het CIC menu naar ConnectedDrive.
4. In het Connected Drive menu kies ik voor 'More Apps'
5. Klik op het spotify icoon in het More apps menu.
6. Wacht enkele seconden tot dat Spotify Connect gestart is op je iPhone en je de Spotify interface in het CIC scherm ziet.
Vervolgens kun je door afspeellijsten en albums bladeren en krijg je de albumhoes groot in je CIC scherm te zien. Zoeken naar tracks kan niet.
Wat betreft Spotify. Weet niet of dat afhankelijk is van Connected Drive, maar ik vermoed van wel.
Ik gebruik Spotify als volgt:
1. Download de iOS BMW Connected App
2. Connecteer de iPhone middels een kabel met de USB aansluiting in het armsteun vak.
3. Zodra de BMW app de status 'Connected' geeft, navigeer ik in het CIC menu naar ConnectedDrive.
4. In het Connected Drive menu kies ik voor 'More Apps'
5. Klik op het spotify icoon in het More apps menu.
6. Wacht enkele seconden tot dat Spotify Connect gestart is op je iPhone en je de Spotify interface in het CIC scherm ziet.
Vervolgens kun je door afspeellijsten en albums bladeren en krijg je de albumhoes groot in je CIC scherm te zien. Zoeken naar tracks kan niet.
F10 2012 BMW 530d xDrive, 258PK/560Nm