RTAB Limiters

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
DennisV32

RTAB Limiters

Bericht door DennisV32 » 29 sep 2015, 01:56

Wie weet waar deze te koop zijn? Sinds kort weer last van een onstabiele auto op de snelweg en vooral in de regen. Vermoed zelf RA de RTAB weer, en ben het nu wel eens beu. Dit is de optie waar mijn voorkeur naar uit gaat, de andere optie is om naar powerflex rubbers over te stappen maar dit schijnt voor een deel de dynamiek in de achtervering weg te halen en dat wil ik eigenlijk niet voor straatgebruik.

2de verdachte is de fuseekogel aan de achterzijde.
Symptomen zijn iets naar rechts trekken, erger naarmate de snelheid hoger word, en onvoorspelbaar gedrag in de regen waar je dan de kont ook voelt zoeken (lijkt dus van RA weg te komen) speling is naar gekeken maar door mijzelf niet te vinden op de brug. Ook lijkt de auto over snelle hobbels niet te veren RA kwa gevoel maar als je er achter rijdt zie je hem gewoon veren.

Maan

Re: RTAB Limiters

Bericht door Maan » 05 okt 2015, 22:40

Geen idee waar ze te koop zijn.. maar..

Zijn de rubbers naar je subframe toe niet aan gort? Kom even niet op de juist benaming. Die van de onderste draagarm. En anders misschien een uitgesleten naaf van je wiellager? Of ik moet het zojuist hebben gehad of je RTAB? (zegt me even niks)
One life, live it!

DennisV32

Bericht door DennisV32 » 05 okt 2015, 23:04

Ik heb reeds alles nieuw V&A, maar de RTAB heb ik al meerdere malen kapot gehad, komt denk ik omdat ik wel eens een rotonde drift. De onderste LCA kan ik geen speling op ontdekken, boven is met de auto op de brug een beetje lastig te controleren door de beperkte ruimte.

Neem aan dat je niet weet wat de RTAB is? Dit is je Rear Trailing Arm Bushing, het rubber wat dus achter de skirt zit en je toe beïnvloedt.

Hier een linkje naar de limiters: http://www.turnermotorsport.com/p-964-t ... m-kit.aspx
Turnermotorsport is alleen erg duur, en ik heb liever iets uit Europa met zoiets maar kan dat niet zo snel vinden, betalen met CC is voor mij geen probleem, enkel de enigste leverancier die ik in de UK kan vinden hebt alleen paypal, en dat gebruik ik niet.

Kevinio

Bericht door Kevinio » 06 okt 2015, 12:18

Zijn die rubbers van Whiteline niets? http://www.whiteline.com.au/product_det ... 923&sq=687 Die hebben ringen aan de zijkant om het zaakje in bedwang te houden. Show Off Imports kan er wel aankomen.

DennisV32

Bericht door DennisV32 » 06 okt 2015, 22:08

Dat is eigenlijk hetzelfde als powerflex, dit gaat er zoals het er nu naar uitziet wel komen op deze plaats in het onderstel. Nadeel ervan is dat dit eigenlijk het deel compleet opsluit en geen beweging toe laat, met de limiters laat je wel beweging toe, alleen in mindere mate.

Kevinio

Bericht door Kevinio » 07 okt 2015, 09:45

Ik snap hem, beetje hetzelfde idee als die Energy Suspension bij een Civic EG. ;) Zijn er geen spherische lagers met hoesjes, haha? :gek:
Laatst gewijzigd door Bart70 op 07 okt 2015, 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking

Maan

Bericht door Maan » 07 okt 2015, 18:50

Eerlijk gezegd hielden die het gigantisch lang vol bij mij, tot ik een setje kromme velgen monteerde en het hele zaakje in paar maanden verrot ging.
One life, live it!

DennisV32

Bericht door DennisV32 » 25 jan 2016, 22:09

Inmiddels gevonden, heb ze ook al in huis liggen en als ik weer eens ga uitlijnen gaan ze er op.
http://www.motorsportparts.nl/Draagarmb ... %20E36/E46

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Performance en tuning”