Mensen hier met een e87 diesel en een hoge km stand 250k+?
Mensen hier met een e87 diesel en een hoge km stand 250k+?
Beste mensen,
Ik ga mijn 1 serie verkopen voor een ander 1 serie met een groter diesel motor. Heb al eentje gevonden die full options is met 280k kmstand. Historie en onderhoud is dik in orde. Doen of niet? Ik wil 3 jaar zorgeloos erin rijden.
Hoe hebben jullie e87 diesels ervaren met een hoge km stand?(zelf gereden tot en na 3 ton of tweede hands met ongv 3 ton). Ben verplan per jaar 20k km te rijden.
Ik ga mijn 1 serie verkopen voor een ander 1 serie met een groter diesel motor. Heb al eentje gevonden die full options is met 280k kmstand. Historie en onderhoud is dik in orde. Doen of niet? Ik wil 3 jaar zorgeloos erin rijden.
Hoe hebben jullie e87 diesels ervaren met een hoge km stand?(zelf gereden tot en na 3 ton of tweede hands met ongv 3 ton). Ben verplan per jaar 20k km te rijden.
Re: Mensen hier met een e87 diesel en een hoge km stand 250k
Zelf heb ik een 118d gekocht met 225k op de teller. Nu (2 jaar later) heb ik 312k op de teller staan en haast geen groot onderhoud gehad. Waar je op dient te letten is de koppeling en het differentieel. Beide heb ik moeten vervangen (materiaalkosten 1k) en ik begreep dat vooral het differentieel een zwak punt is bij hoge km-standen. Ik heb een gereviseerd differentieel erin laten zetten.f
Vooralsnog loopt hij als een zonnetje en ben ik er zeer tevreden over. Het valt mij op dat 1-series met hoge km-standen (>300k) bijna niet tweedehands te koop staan. Wellicht dat de eigenaren deze oprijden?
Vooralsnog loopt hij als een zonnetje en ben ik er zeer tevreden over. Het valt mij op dat 1-series met hoge km-standen (>300k) bijna niet tweedehands te koop staan. Wellicht dat de eigenaren deze oprijden?
Differentieel en koppeling is vervangen. NAP heeft die niet, ik vraag me af of die auto echt 250k km heeft of misschien wel 300k+ kmstand.. maar het kan niet veel kwaad toch.. het is een BMW notabene
Ik heb ondertussen een akkoord bereikt met een ander 120D met 235k kmstand. Differentieel en koppeling nooit vervangen zo te zien maar meent dat de auto in perfecte staat is. vanaf 180k kmstand is het door garages onderhouden geweest. Full options voor 7duizend euro. Wie zegt doen? 

- mieske90
- BimmerPortal Team
Full option is riskant om te zeggen.
uit welk jaar komt die wagen?
is het een Coupé of een hatchback?
uit welk jaar komt die wagen?
is het een Coupé of een hatchback?
Het is een 2005 of 2006 5deurs. Opzich wel een goede deal toch? Verkoper is open tot elke keuring etc.
Denk maar aan, airco, bruinleer, stoelverwarming, navi groot, xenon, sensors etc
Denk maar aan, airco, bruinleer, stoelverwarming, navi groot, xenon, sensors etc
Laatst gewijzigd door Bart70 op 08 sep 2015, 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
- mieske90
- BimmerPortal Team
ik zou de waarde even door deze site laten bepalen, hier komt meestal wel een eerlijke prijs uit.
http://www.anwb.nl/auto/koerslijst#stap1
http://www.anwb.nl/auto/koerslijst#stap1
Kopen bij merkdealer met garantie€ 7.750
Kopen bij Bovag autobedrijf met garantie€ 7.450
Verkoop tussen particulieren€ 5.650
Inruil bij autobedrijf€ 4.950
Meeneemprijs € 5.850
Dit is de resultaat van het link wat je gaf. Het betreft wel een annevisary ipv high executive(misschien zijn ze hetzelfde). Het is een particulier. Voor 5650 euro met deze opties ga je echt niet vinden met het relatief lage km stand?
Kopen bij Bovag autobedrijf met garantie€ 7.450
Verkoop tussen particulieren€ 5.650
Inruil bij autobedrijf€ 4.950
Meeneemprijs € 5.850
Dit is de resultaat van het link wat je gaf. Het betreft wel een annevisary ipv high executive(misschien zijn ze hetzelfde). Het is een particulier. Voor 5650 euro met deze opties ga je echt niet vinden met het relatief lage km stand?

Die koerslijsten zijn vaak niet reëel idd..
- mieske90
- BimmerPortal Team
oké ja dit zijn niet echt realistische prijzen inderdaad 

De koppeling en differentieel is nooit vervangen hoeven worden dus in hoeverre is dit een zwakte bij de 1 serie ?(boven de 200k kmstand)
als je zelf al zegt dat de verkoper bereid is tot keuringen, gewoon even een keuring bij een bmw dealer laten doen?
scheelt je misschien een hoop gezeur/ kosten achteraf
scheelt je misschien een hoop gezeur/ kosten achteraf

E46 320D sedan
E36 328I cabrio
Ik kan niks vinden op de BMW website behalve de onderhoudspaketten dan en APK keuringen? Enige idee wat het kost trouwens?
- mieske90
- BimmerPortal Team
Misschien kun je dan beter de dealer zelf opbellen.
Elke BMW dealer heeft weer andere prijzen.
Elke BMW dealer heeft weer andere prijzen.
gewoon even opbellen met een mooi verhaaltje dat je misschien wel klant wil worden daar etcmustiej70 schreef:Ik kan niks vinden op de BMW website behalve de onderhoudspaketten dan en APK keuringen? Enige idee wat het kost trouwens?

E46 320D sedan
E36 328I cabrio