M42B18 upgrades
M42B18 upgrades
[*] ik wil mijn 318is graag iets vlotter maken,
Ik heb de snorkel al verwijderd uit de airbox en hij is al iets vlotter met optrekken.
Wat kan ik nog meer aanpassen zonder dure onderdelen te kopen?
De uitlaat is ook lek achter de katalysator dus ik ga nog een katvervanger maken.
Ik heb de snorkel al verwijderd uit de airbox en hij is al iets vlotter met optrekken.
Wat kan ik nog meer aanpassen zonder dure onderdelen te kopen?
De uitlaat is ook lek achter de katalysator dus ik ga nog een katvervanger maken.
Sheer driving pleasure - Freude am fahren
Re: M42B18 upgrades
Chip erin, meen dat je ook je nokkenasen kan verstellen weet daar alleen niet meer het fijne van
Goede service beurt wil ook nog eens helpen
Goede service beurt wil ook nog eens helpen
Als je er een beetje geld aan uit wilt geven.. en een beetje kan sleutelen,. ik heb op mijn bmw 318 een turbo gebouwt voor onder de 500 euro, heb er net een topic over geopend viewtopic.php?f=81&t=45904
gr richard
gr richard
Voor onder de 500 is dat zeker het proberen waard thanks,
Ik zat zelf te denken aan ITB's in combinatie met een e46 krukas en m3 zuigers. Maar dan moet wel het complete blok er uit.
Ik zat zelf te denken aan ITB's in combinatie met een e46 krukas en m3 zuigers. Maar dan moet wel het complete blok er uit.
dat is aardig wat werk voor een simpel 318 motortje, kan je dan niet beter gewoon een 2,5 6cil er in hangen ?
Wat je ook kan doen is een Eaton supercharger. weinig werk, geen gezeik met olie leidingen..
gewoon een plek zoeken onder je motor kap, verlengde riem er op, paar slangen, intercooler en blazen maar (trek je er zoizo wel 200pk uit)
Wat je ook kan doen is een Eaton supercharger. weinig werk, geen gezeik met olie leidingen..
gewoon een plek zoeken onder je motor kap, verlengde riem er op, paar slangen, intercooler en blazen maar (trek je er zoizo wel 200pk uit)
Een turbo is dan toch mijn eerste keus omdat ik van turbomotoren bijna alles wel weet, en het gewoon vet vindt klinken met de wastegate en BOV
oke
, nou als je er voor gaat en hulp nodig hebt dan zeg je het maar,. ik heb genoeg tekeningen en schematjes gemaakt om het aan te sluiten, gaat vast op een 318 IS ook lukken.

Met mijn M44B19 was katalysator weghalen niet bevorderlijk voor het koppel onderin, bovenin liep het iets harder maar amper merkbaar.
Dan laat ik de katalysator mooi zitten, is het dan beter om de middendemper te verwijderen of de einddemper aan te passen?
Ik heb alleen een katalysator en een einddemper eronder rest er vantussen gehaald, maar dat is meer voor het geluid.
De M42 en M44 zijn al redelijk snelle motors van uit de fabriek waar al veel uitgehaald is, veel winst ga je nergens pakken helaas, enkel nokkenassen is een leuke upgrade zonder gelijk aan zuigers etc te beginnen, al is een stroker wel heel leuk.
Ik ben zelf groot fan van de iS maar wil je wat snellers zal je toch een keer overstag moeten gaan en een 6 cilinder nemen, of een 4 cil van een nieuwer model als je van een uitdaging houdt.
De andere optie is een turbo, daar leent de M42 zich iets beter voor dan een M44.
De M42 en M44 zijn al redelijk snelle motors van uit de fabriek waar al veel uitgehaald is, veel winst ga je nergens pakken helaas, enkel nokkenassen is een leuke upgrade zonder gelijk aan zuigers etc te beginnen, al is een stroker wel heel leuk.
Ik ben zelf groot fan van de iS maar wil je wat snellers zal je toch een keer overstag moeten gaan en een 6 cilinder nemen, of een 4 cil van een nieuwer model als je van een uitdaging houdt.
De andere optie is een turbo, daar leent de M42 zich iets beter voor dan een M44.
Mijn uitlaat is nu weer gasdicht en de kat zit er nog tussen, ik ga zelf nog wel een uitlaat maken zonder dempers
Over een paar maand wil ik ook zelf een turbokit ontwikkelen. Wordt vervolgd!

Over een paar maand wil ik ook zelf een turbokit ontwikkelen. Wordt vervolgd!

Hallo ben je nog steeds bezig met je turbo project heb wel wat onderdelen voorje zelfs een turbo motor VAC motorsports