motorprobbleem - 70% in gebruik.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 06 jul 2015, 08:14
motorprobbleem - 70% in gebruik.
Beste alle,
Ik heb een vraag omtrent motor problemen.
Mijn oom heeft een BMW 3-Serie uit 2005-2006 gekocht als schadeauto.
En heeft hem nu qua exterieur helemaal netjes gemaakt.
Maar nu blijft hij met een probleem zitten. Hij had een keer vrachtwagen motorolie in de motor gedaan.
Waardoor zijn motor ging sludgen gewoon dikke olie. Dus moest de hele motor de aandrijving (ketting) etc allemaal vervangen.
Maar nu heeft de motor maar 70% vermogen voelt het wel, alsof die gewoon niet wilt optrekken.
Iemand die hierbij kan helpen?
Bij de dealer geweest, maar die zeiden is gewoon prima...
Ik heb een vraag omtrent motor problemen.
Mijn oom heeft een BMW 3-Serie uit 2005-2006 gekocht als schadeauto.
En heeft hem nu qua exterieur helemaal netjes gemaakt.
Maar nu blijft hij met een probleem zitten. Hij had een keer vrachtwagen motorolie in de motor gedaan.
Waardoor zijn motor ging sludgen gewoon dikke olie. Dus moest de hele motor de aandrijving (ketting) etc allemaal vervangen.
Maar nu heeft de motor maar 70% vermogen voelt het wel, alsof die gewoon niet wilt optrekken.
Iemand die hierbij kan helpen?
Bij de dealer geweest, maar die zeiden is gewoon prima...
Re: motorprobbleem - 70% in gebruik.
Wat was vervangen? Vast niet de motor..
Als door extra weerstand veel vermogen verloren gaat, wordt alles heel snel loei heet, wrijving = hitte.
Lijkt me dus niet logisch.
Waarop baseer je dat er maar 70% over is? Gevoelsmatig verschil t.o.v. voor die dikke olie?
De dealer heeft zelf gereden?
Als door extra weerstand veel vermogen verloren gaat, wordt alles heel snel loei heet, wrijving = hitte.
Lijkt me dus niet logisch.
Waarop baseer je dat er maar 70% over is? Gevoelsmatig verschil t.o.v. voor die dikke olie?
De dealer heeft zelf gereden?
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 06 jul 2015, 08:14
Re: motorprobbleem - 70% in gebruik.
Goedenavond,
Me oom baseert dat op dat hij hiervoor de veriant van 2001 ook heeft gehad.
En die volgens mij gewoon echt veel beter optrok dan de nieuwe en deze ook gewoon een 318 is.
Nadat hij dus de exterieur had aangepakt en alles weer netjes was, ging die dus de motor ook aanpakken in de tussentijd had die dus vrachtwagen-olie erin gedaan waardoor het dus ging stollen (dikke olie) en niet meer reed.
En hij dus compleet de ketting opnieuw moest vervangen, daarbij had hij alles laten vervangen wat er bij de ketting moest vervangen worden.
Hij denkt zelf dat het misschien de cilinderveren (een van de zoveel is) of de compressie niet goed is.
Maar je merkt ook dat de auto gewoon niet lekker rijd en echt te weinig lucht of gewoon vermogen heeft.
Maar inderdaad hij heeft al gereden (de dealer)
Me oom baseert dat op dat hij hiervoor de veriant van 2001 ook heeft gehad.
En die volgens mij gewoon echt veel beter optrok dan de nieuwe en deze ook gewoon een 318 is.
Nadat hij dus de exterieur had aangepakt en alles weer netjes was, ging die dus de motor ook aanpakken in de tussentijd had die dus vrachtwagen-olie erin gedaan waardoor het dus ging stollen (dikke olie) en niet meer reed.
En hij dus compleet de ketting opnieuw moest vervangen, daarbij had hij alles laten vervangen wat er bij de ketting moest vervangen worden.
Hij denkt zelf dat het misschien de cilinderveren (een van de zoveel is) of de compressie niet goed is.
Maar je merkt ook dat de auto gewoon niet lekker rijd en echt te weinig lucht of gewoon vermogen heeft.
Maar inderdaad hij heeft al gereden (de dealer)
-
- Berichten: 1832
- Lid geworden op: 10 sep 2011, 16:35
Re: motorprobbleem - 70% in gebruik.
Er worden nu twee totaal verschillende auto's vergeleken, namelijk een e46 en e90.
Daar kun je geen goed vergelijk op maken qua trekkracht naar mijn mening,
Daar kun je geen goed vergelijk op maken qua trekkracht naar mijn mening,
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 06 jul 2015, 08:14
Re: motorprobbleem - 70% in gebruik.
Dat heeft die ook gedaan.
Zijn ervaring is:
De E46 trok veel beter op ondanks dat het een oudere auto was.
De E90 trekt veel minder op da de E46 wat hij dus raar vindt omdat het een nieuwere auto is met weinig kilometers gereden!
Dus misschien dat er iets is? wat niet meer goed is.
Zoals ik al zei de BMW dealer (specialisten) hebben niks raars gevonden.
Hij zegt zelf pas bij versnelling 4, merk je dat hij pas echt pit heeft ....
Zijn ervaring is:
De E46 trok veel beter op ondanks dat het een oudere auto was.
De E90 trekt veel minder op da de E46 wat hij dus raar vindt omdat het een nieuwere auto is met weinig kilometers gereden!
Dus misschien dat er iets is? wat niet meer goed is.
Zoals ik al zei de BMW dealer (specialisten) hebben niks raars gevonden.
Hij zegt zelf pas bij versnelling 4, merk je dat hij pas echt pit heeft ....
Re: motorprobbleem - 70% in gebruik.
Als je oom er een typische "vrachtwagen" olie in heeft gedaan dan zou het mooi zijn als je de viscositeit van die olie wist. 15W40 of misschien 20w50? Mineraal, half of volsyntheet?
Als hij last had van sludge dan komt dat niet zo zeer door die olie tenzij hij daar erg lang mee gereden heeft. Als het een dikke mineraal is dan komt het niet meer goed en aangezien ook de ketting al vervangen diende te worden zegt dat al genoeg.
Je zou een paar oliewisswls met een volsyntheet kunnen proberen om alles eruit te spoelen maar denk dat je er beter een ruilmotortje in kan gaan knutselen.
Succes.
Als hij last had van sludge dan komt dat niet zo zeer door die olie tenzij hij daar erg lang mee gereden heeft. Als het een dikke mineraal is dan komt het niet meer goed en aangezien ook de ketting al vervangen diende te worden zegt dat al genoeg.
Je zou een paar oliewisswls met een volsyntheet kunnen proberen om alles eruit te spoelen maar denk dat je er beter een ruilmotortje in kan gaan knutselen.
Succes.
-
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 20 okt 2014, 11:44
Re: motorprobbleem - 70% in gebruik.
Zijn het exact dezelfde motoren??? Is de timing afgesteld met speciaal gereedschap? Foutcodes? Compressiemeting gedaan???