E90 320d stotteren / hikken van de motor tijdens rijden

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
yorinjorn

E90 320d stotteren / hikken van de motor tijdens rijden

Bericht door yorinjorn » 04 jul 2015, 12:55

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en heb sinds een half jaar ben ik in het bezit van een BMW E90 320D (177 pk) Touring High Executive uit 2008.
Deze auto heb van een vriend overgenomen en is altijd onderhouden bij de BMW dealer. Inmiddels heeft deze auto 186.000 km gereden. Bij de 180.000 is de ketting vervangen, omdat hier toch speling in is gekomen (ratel geluidje). Ik wist dat het handmatig schakelen van de automaat defect was, maar via een filmpje van YouTube heb ik de bedrading weer gerepareerd en werkt dat ook weer.

Echter blijven er twee vage klachten waarvan niemand weet wat het zou kunnen zijn.
Als ik rustig tussen de 60 - 100 km per uur rijdt gaat de motor een zachtjes stotteren / hikken. Zodra ik een beetje gas bij geef, of hem in zijn sport stand zet (waardoor hij een versnelling terug schakelt) is het over. Meestal gebeurt dit tussen de 1200 - 1800 toeren en zodra de auto iets moet trekken heb ik er nooit last van.

Tevens komt het steeds vaker voor dat na het starten van de auto, de motor afslaat als ik de automaat in zijn reverse zet.

Helaas worden er geen foutmeldingen weergegeven tijdens het uitlezen.

Is iemand bekend met dit probleem? Zou het te maken kunnen hebben met de EGR of de afstelling van de brandstof?

Thanks

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Techniek”