CDA Cold air intake ervaringen?

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
Sjeppie

CDA Cold air intake ervaringen?

Bericht door Sjeppie » 28 jun 2015, 16:55

Opzoek voor een vervanger voor mijn OEM airbox. aangezien deze sinds de swap te warme lucht aan zuigt.

Nu lees ik veel goede dingen over de air intake's van CDA en had ik vorig jaar er bijna een gekocht voor mijn alfa. Ik vraag me alleen af of je buiten het vrij kunnen plaatsen van de air intake, dit ook gevlogen heeft voor de airflow. er staat veel op internet dat er daadwerkelijk hierdoor een klein verschil is ( in positieve zin)

Het gaat om een M44B19.
|⊆ ⊇[||||||][||||||]⊆ ⊇|

DennisV32

Re: CDA Cold air intake ervaringen?

Bericht door DennisV32 » 30 jun 2015, 00:29

Ik heb met een blox velocity stack gereden, alleen het filter+stack. Geluid werd een stuk mooier van, maar eigenlijk zou je het filter alsnog moeten opsluiten om er daadwerkelijk winst mee te behalen (Google: coolchamber)

Zo open en bloot pakt die alleen maar meer warme lucht natuurlijk.

Kevinio

Re: CDA Cold air intake ervaringen?

Bericht door Kevinio » 30 jun 2015, 07:42

Ikzelf vind het altijd verloren moeite. Het helpt wel iets natuurlijk, maar verwacht geen bizarre pk winsten. Onder de kap wordt het op ten duur zo warm dat de lucht toch wel opwarmt voordat het de cilinders in gaat. Zo stack waar Dennis het over heeft is een hele leuke upgrade vanwege de stack die er in zit. Overigens heb je die ook met een K&N filter van BPi: http://www.bpi-us.com/filterkits.php Want zo Blox filter is enkel voor grind, takken en bladeren.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Performance en tuning”