Chromelijst eraf halen

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Gebruikersavatar
BMW530xdrive
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 mei 2015, 11:18

Chromelijst eraf halen

Bericht door BMW530xdrive » 26 mei 2015, 13:45

Ola,

Ik bemerkte dat er linksachter bij het raam een windgeruis hoorbaar was. Na enig onderzoek zie ik dat op die plek het raamrubber onder de chomelijst vandaan geschoten is.

Nu is mijn vraag, kan ik de chromelijst er zomaar afklikken? Of zijn hier speciale instructies/gereedschap voor nodig?

Zie hier de lijsten die ik bedoel:

Afbeelding
F10 2012 BMW 530d xDrive, 258PK/560Nm

Gebruikersavatar
avdakker
Berichten: 1537
Lid geworden op: 01 jul 2013, 13:55
Locatie: Best

Re: Chromelijst eraf halen

Bericht door avdakker » 26 mei 2015, 14:21

Ik vermoed dat ze vast geclipt zitten met een soort van clips. Ik geloof er eens bij de E60 iets over gelezen te hebben en dat het erg snel verbuigt waardoor het loshalen echt een rotwerkje blijkt te zijn.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM

Gebruikersavatar
BMW530xdrive
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 mei 2015, 11:18

Re: Chromelijst eraf halen

Bericht door BMW530xdrive » 26 mei 2015, 21:04

Dreft afwasmiddel en een kunstof spatel doen wonderen. Ik heb het raamrubber over de hele lengte terug onder de lijst kunnen persen. Nu ziet het er weer uit zoals het hoort en het windgeruis is verdwenen.
F10 2012 BMW 530d xDrive, 258PK/560Nm

Gebruikersavatar
avdakker
Berichten: 1537
Lid geworden op: 01 jul 2013, 13:55
Locatie: Best

Re: Chromelijst eraf halen

Bericht door avdakker » 26 mei 2015, 22:19

Kijk eens aan, dan hoeven ze er niet eens van af nee. :duimen:
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) Techniek”