Egel stuk?

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Jack-e60

Egel stuk?

Bericht door Jack-e60 » 24 mei 2015, 21:21

Beste leden,

ik denk dat de egel van mijn E60 stuk is. Maar ook iets raars erbij...

Sinds afgelopen week doet de kachel een eigen leven leiden... Blaast maar af en toe, soms hard, soms zacht.

Soms helemaal niks, en das niet lekker met deze temperaturen.

Tevens vond ik sinds de kachel ermee uitschee dat ik soms een luchtje ruik wat als een verbrande printplat ruik. dit is enkele seconden na een minuut of 5 rijden dan is het weer over.

Zou dit puur de egel zijn of iemand meer ervaring met die brandgeur? Geen foutcodes oid en als de kachel eenmaal blaast wordt hij steenkoud met airco of kokend heet met kachel.

Graag jullie input :duimen:

Groetjes Jack

Anelski

Re: Egel stuk?

Bericht door Anelski » 25 mei 2015, 11:48

Hallo Jack,

Toevallig heb ik hetzelfde probleem. Mijn kachelventilatie hield er ineens mee op, na een aantal keren moeizaam op gang te zijn gekomen of inderdaad een geheel eigen leven te gaan leiden.

Ik heb dus de gehele middenconsole incl. apparatuur eruit gehaald en de kachelmotor en weerstand getest. De motor bleek in orde, maar de weerstand was stuk. Morgen ga ik het weer inbouwen en dan zou het weer als een zonnetje moeten lopen.
Je kunt er dus zo'n beetje wel van uit gaan dat het je egel is. Maar die is prima te vervangen als je een beetje handig bent. Vooral veel stekkertjes en schroefwerk.

Wat de brandlucht betreft, kan ik je niet helpen. Het zou wellicht ook een doorgebrande draad/stekker/aansluiting kunnen zijn?

Succes met je zoektocht in ieder geval ;)!

Jack-e60

Bericht door Jack-e60 » 25 mei 2015, 23:01

Verdacht zelf ook de egel... Vandaag weer een stuk gereden, komt er zachtjes een stroom koele lucht uit de openingen, maar geen brandlucht meer gehad... Zoeken, zoeken, zoeken, maar niks geks gevonden.

Maar een egel bestellen en die vervangen, hopen dat het meisje me dan weer lekker koel houdt :)

Lowkey

Bericht door Lowkey » 26 mei 2015, 12:55

Kijk maar uit dat je accu niet leegloopt! Zo'n defecte egel kan in ruststand stroom doorlaten.
F10 N57N

Anelski

Bericht door Anelski » 04 jun 2015, 21:42

Is je probleem inmiddels verholpen Jack?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”