Enkele vragen mbt navi e39

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
Racefiets

Enkele vragen mbt navi e39

Bericht door Racefiets » 16 mar 2015, 16:23

Beste leden,

Ik bezit een 525i touring met een mk3 navigatie.
Ik ben van plan om een rits CD's te kopen van alle landen in Europa (genoeg aanbieders via Marktplaats bijv.), en ik vroeg me af of iemand hier er ervaring mee heeft. Zijn er ook webshops die ze aanbieden voor eenzelfde prijs? Via marktplaats gaat het voor 1 setje om 40 euro geloof ik.

Daarnaast ben ik benieuwd wat voor functies de navigatie dan allemaal heeft. Er zit nu geen CD in, dus ik weet niet wat ik kan verwachten. Zitten er ook POI's op zoals de meeste TomTom's, of is het puur een wegenkaart? Bioscopen, campings etc bedoel ik dan.

Suggesties, tips en ervaringen hoor ik graag.

Racefiets

Re: Enkele vragen mbt navi e39

Bericht door Racefiets » 16 mar 2015, 20:34

Ik heb nu een software-update gedownload voor de MK3. Echter, als ik de CD in de navigatie doe, dan leest hij hem 3 seconden en dan gooit hij hem er automatisch weer uit. Ik heb het ook met een DVD geprobeerd, maar met hetzelfde resultaat.
Heeft iemand dit eerder gehad? Zou dit aan de wisselaar liggen, of eerder aan mijn gebande CD? Stond verder nog niks op..

Huidige software is volgens mij nu 3-1/41

Marcel RSD

Re: Enkele vragen mbt navi e39

Bericht door Marcel RSD » 16 mar 2015, 22:54

Je MK3 is geen wisselaar.
DVD heeft geen zin, dat leest hij niet.
CD moet op MODE2 gebrand worden, anders is je firmware corrupt.
En als hij hem na 3 seconden eruit gooit, dan is de versie die je op de CD hebt dezelfde als je MK3 nu heeft.

Maar de POI staan op de navigatie CD's en niet op de firmware CD.

Ik heb hem ook gehad, wel vervelend dat je aan de grens een andere CD moet plaatsen. Ik zou een MK4 upgrade overwegen en dan heb je DVD met geheel Europa die ook nog eens een stuk vlotter reageert. Als bonus heb je dan ook birdview (perspective mode).

Op x5outpost kun je een schat aan info vinden over hoe je je navigatie CD's kunt modden.

Gr,
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506

Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Audio en navigatie”