Motor start niet kort na een rit

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Marvette

Motor start niet kort na een rit

Bericht door Marvette » 22 feb 2015, 20:26

Kom niet zo heel vaak op dit forum, maar ik ben al een paar keer goed op weg geholpen, dus probeer ik het nog een keer. Hopend op jullie hulp.

Ik kom uit Brabant en rijd een Bmw320D E46. De auto rijdt geweldig maar de laatste tijd loop ik tegen het volgende probleem op waarvan ik de oorzaak maar niet kan achterhalen:

Na het stilzetten van de motor na een ritje, krijg ik de motor enige tijd niet meer gestart. Bijvoorbeeld:
Ik rijd 20 minuten van werk naar huis en zet de motor af. Als ik dan opnieuw na ca. 10 minuten wil starten, dan lukt dat niet. De startmotor draait wel, maar de motor slaat gewoon niet aan. Ik moet dan ca. 30 tot 40 minuten langer wachten en dan slaat de motor wél aan.

Vandaag kwam ik er achter dat als ik het voorgloeien oversla, de motor wel direct aanslaat maar ook probeert weer af te slaan. Ik moet dan dat truukje een paar keer herhalen en flink gas geven om de motor aan te houden. Na ca. 1 minuut loopt de motor dan weer stationair en kan ik zonder problemen wegrijden.

Een lastig probleem dat mijn auto onbetrouwbaar maakt. Heeft iemand een idee waar ik het euvel moet zoeken? Heeft het iets te maken met het voorgloeien of zo?

Alle suggesties zijn van harte welkom want ik weet het niet meer.

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”