Aangezien ik binnenkort een poging wil gaan doen om zelf mijn auto te gaan wrappen zoek ik een diy om die chromen lijsten om de ramen van mijn auto af te halen.
Het gaat om een e61 pre lci.
En ja ik weet dat ze snel kunnen vervormen, en ik weet dat de professionele wrappers ze er ook niet afhalen.
Maar ik ben geen pro en wil zo strak mogelijk resultaat proberen te behalen.
Ik zou ze lekker laten zitten. Of ik zou een set zwarte op de kop proberen te tikken en dan pas de boel er af halen zodat ik kan zien aan de nieuwe set hoe de bevestiging is.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Bedankt voor de links.
Heb me er speciaal voor aangemeld op het Amerikaanse forum doen de foto's het niet meer.
Maar ik heb iig een geschreven handleiding, even kijken of ik er tzt uit kan komen.
De vertikale afdekkingen zitten inderdaad vastgeschroeft, als je allen wilt loshalen ben je wel even bezig. Binnenbekleding moet eraf. Volgens mij zit er zelfs een schroef in de holle ruimte van je deur, je moet dus je schroevendraaier door een (bestaand) gat steken om de onderste schroef los te halen.
Wat betreft de horizontale sierlijsten. Pas hier mee op. Op zichzelf zijn deze niet moeilijk te verwijderen maar ze trekken zomaar krom. Vaak zie je pas bij het terugzetten ervan dat ze iets kromgetrokken zijn. Recht krijg je zo nooit meer. Nieuw kopen is dan de optie
Mijn horizontale lijst van de RA-deur had een beetje last van "jubeltenen" (aan de voor en achterzijde stond deze wat omhoog".
Met het Yuptub-filmpje (hoe het dan wel moet) deze voorzichtig geprobeerd te demonteren met een plamuurmes en schroevendraaier. Het lijkt bijna niet te voorkomen dat je de lijst toch een beetje extra verbuigd. Vervolgens met de bankschroef en een doek om de lijst heel voorzichtigjes deze over de gehele lengte teruggebogen. Elke keer weer een ander stuk tussen de bekken en na buigen doorschuiven. Net zo lang tot ie weer keurig recht was. Let wel op; je moet dit echt wel met moed, beleid en trouw doen anders verbuig je het hele gebeuren te veel.
Monteren is dan wel weer een fluitje van een cent. Goed aankloppen met een blokje erop.