OEM Xenon lamp knippert af en toe

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
arvind

OEM Xenon lamp knippert af en toe

Bericht door arvind » 28 jan 2015, 21:37

Hallo Forumleden!

mijn naam is arvind, ik rij een 320TD Compact uit 2003

Ik zit met een probleem maar ik weet niet of ik in het juiste rubriek zit. (mocht ik verkeerd zijn neem mij niet kwalijk en misschien kan iemand mij dan laten weten waar deze topic wel thuis hoort.)

Ik heb OEM xenon D2S set in mijn compact zitten.. nu is het probleem dat de licht opbrengst van mijn linker lamp erg weinig is en zelfs dof. Daarnaast knippert mijn lamp zo af en toe. hij gaat uit en direct weer aan.

Zelf dacht ik aan een losse stekker oid, heb alle stekkers goed aangeduwd maar probleem is er nog steeds..

is er iemand die mij hier meer over kan vertellen wat het probleem zou kunnen zijn?

(excuses als dit onderwerp al een x behandeld is in een andere topic. ik heb namelijk niet zo 1,2,3 een topic kunnen vinden met het zelfde probleem)

Alvast bedankt voor de hulp/reacties :duim:

arvind.

GianniD

Re: OEM Xenon lamp knippert af en toe

Bericht door GianniD » 30 jan 2015, 17:09

ik heb dit eens gehad en het toen mij 2 xenonlampen vervangen.
Probleem was nog niet weg maar minder.
Verder gezocht en ik had een slechte massa op mijn rechterachterlicht.
Vervangen en nooit meer problemen gehad

Joostb

Bericht door Joostb » 31 jan 2015, 20:01

Ik heb het ook, maar dan alleen rechts voor

Eerst andere xenonlampen, goedkoper merk --> probleem nog steeds aanwezig

Toen Dure originele Phillips lampen gekocht in D2S --> probleem nog steeds aanwezig

Toen de xenonstarter vervangen met kabels etc. --> probleem nog steeds aanwezig

Toen extra massa aangelicht bij het achterlicht --> probleem nog steeds aanwezig

Er staan heel veel topics over op internet en ook hier op het forum (waaronder 1 van mij) Nu verdenk ik mijn spanningsregelaar die de lamp af en toe verstoort raakt

Wat ik zou doen is het volgende; (van goedkoop naar duur)

Leg extra massa aan bij het achterlicht, dan andere fatsoenlijk xenonlampen, dan andere xenon ballast en voorstarter en als het dan nog niet is verholpen zou ik ook eens naar de dynamo kijken.
BMW 520i touring (G31) M-sport 2019

arvind

Bericht door arvind » 01 feb 2015, 23:28

Bedankt heren!

Ik heb tijde terug wel nieuw setje lampen gehaald D2S.

Dus
1 slechte massa ?
2 ballasten ?
3 voorstarters?

Zijn die ballasten ook goedkoper te krijgen dan 200 p.s? Heb namelijk even gegoogled maar kom echt op de prijzen uit..

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Styling”