Traag onderin
-
Mr. Yellow
Traag onderin
Beste Rijders,
Bij een aantal maal een opmerking; wat is hij traag onderin bij gas geven.
Hoop ik dat iemand mij een antwoord kan geven waarin dit zou kunnen liggen/staan/hangen???
Fijne avond, alvast bedankt.
Mvg,
Vincent
Bij een aantal maal een opmerking; wat is hij traag onderin bij gas geven.
Hoop ik dat iemand mij een antwoord kan geven waarin dit zou kunnen liggen/staan/hangen???
Fijne avond, alvast bedankt.
Mvg,
Vincent
Re: Traag onderin
welke type motor heb je ?
gr
kotje
gr
kotje
- GreyCooperS
- Contacteer:
mits je die hebt.. vanos is vaak boosdoener, carterventilatie kan een issue zijn, setje nieuwe bougies doen vaak goed...is geen standaard euvel wat een trage e39 tot gevolg heeft
1992 e36 325| Project | Hellrot
1995 e38 750i | Pimp Mobiel | Cosmoszwart Metallic
2002 e39 540i | Touring | Individual | Messing Metallic
2005 e90 330i | M Sport | Daily | Black Sapphire
-
Mr. Yellow
Beste Heren,
Goede avond.
Hartelijk dank alvast voor het meedenken.
Dhr. Kotje ik heb een 528i M52-TU touring uit 06-2000, op papier. Het lijkt wel een 520i. Wat er gebeurt is in zijn leven qua motor is niet gemeld bij aanschaf. Is er aan een blok te zien aan kenmerken wat voor type erin ligt? Of moet ie dan op een testbank?
Beste GreyCooperS.
-De carterventilatie had een volkomen doorgesmolten slang. Het dunne slangetje wat van boven bij je inspuiterrail loopt naar beneden was ook gebroken. Bij het vervangen van de dikke slang naar de carter zag ik aardig wat prut in de buis zitten. Deze heb ik niet doorgeblazen of doorgeprikt. Wist niet of dit wel zo lekker zou zijn als het in mijn blok zou komen. Als ik dit wel doe, loopt het dan eruit bij olie verversen of vind ik het terug in mijn filter?
-De Vanos zag er wat aangekoekt uit met oude olieresten toen ik de kleppendekselpakking verving. Dit heb ik schoongemaakt. Als de motor goed warm is en ik mijn hoofd op de Vanos leg, klinkt het eentonig zonder geknars, wel wat rauw.
-Bougies heb ik vervangen voor 4punt ontstekers van Bosch, bijna 9maanden geleden.
Alvast bedankt.
In afwachting.
Fijne avond.
Mvg,
Vincent
Goede avond.
Hartelijk dank alvast voor het meedenken.
Dhr. Kotje ik heb een 528i M52-TU touring uit 06-2000, op papier. Het lijkt wel een 520i. Wat er gebeurt is in zijn leven qua motor is niet gemeld bij aanschaf. Is er aan een blok te zien aan kenmerken wat voor type erin ligt? Of moet ie dan op een testbank?
Beste GreyCooperS.
-De carterventilatie had een volkomen doorgesmolten slang. Het dunne slangetje wat van boven bij je inspuiterrail loopt naar beneden was ook gebroken. Bij het vervangen van de dikke slang naar de carter zag ik aardig wat prut in de buis zitten. Deze heb ik niet doorgeblazen of doorgeprikt. Wist niet of dit wel zo lekker zou zijn als het in mijn blok zou komen. Als ik dit wel doe, loopt het dan eruit bij olie verversen of vind ik het terug in mijn filter?
-De Vanos zag er wat aangekoekt uit met oude olieresten toen ik de kleppendekselpakking verving. Dit heb ik schoongemaakt. Als de motor goed warm is en ik mijn hoofd op de Vanos leg, klinkt het eentonig zonder geknars, wel wat rauw.
-Bougies heb ik vervangen voor 4punt ontstekers van Bosch, bijna 9maanden geleden.
Alvast bedankt.
In afwachting.
Fijne avond.
Mvg,
Vincent
Ik vrees dat je vanos aan een revisie toe is, dit veroorzaakt heel vaak verlies aan kracht onderin.
bedankt voor je uitleg. ik denk zelf ook dat de vanos het probleem is. wat heeft je blok gelopen?
voor meer info kijk maar even hier.
http://www.beisansystems.com/procedures ... cedure.htm
gr
kotje
voor meer info kijk maar even hier.
http://www.beisansystems.com/procedures ... cedure.htm
gr
kotje
Hier kun je zien hoe die van mij was, ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet zo heel veel last van had maar het is een veel voorkomend iets, mijn km-stand was rond de 135.000
klik hier
klik hier
-
Mr. Yellow
Heren Kotje en Bart,
Goede middag.
Mijn wagen heeft vandaag in de ochtend de 240km gepasseerd.
De foto's van jou Bart zagen er gezond uit. Goudkleurig en schoon. De herfst was wel goed aanwezig ;-) lol.
Het linkje dhr. Kotje is een zeer vriendelijke en duidelijke verstrekking, dank je wel. De kleppendeksel heb ik al drie keer open gehad i.v.m. een scheurtje dus het stappen proces/plan is zeer herkenbaar :-). De Vanos is demontabel en de O-ringen dienen dus vervangen te worden.
-Zorgt dit voor onbalans en dus krachtverlies, mag ik vernemen?
-Hoe zit het met de korte ketting, moet ik deze ook (laten) uitwisselen?
-Hoe zit het met de vernauwing in de aansluiting op mijn carter waar de slang op zit, kan ik deze doorprikken en het vuil opvangen tijdens het aftappen?
-Deze onderdelen setjes zijn te verkrijgen voor de Vanos en de Deksel?
Wat een vragen allemaal.
Fijne dag.
In afwachting.
B.v.d.
Mvg,
Vincent
Goede middag.
Mijn wagen heeft vandaag in de ochtend de 240km gepasseerd.
De foto's van jou Bart zagen er gezond uit. Goudkleurig en schoon. De herfst was wel goed aanwezig ;-) lol.
Het linkje dhr. Kotje is een zeer vriendelijke en duidelijke verstrekking, dank je wel. De kleppendeksel heb ik al drie keer open gehad i.v.m. een scheurtje dus het stappen proces/plan is zeer herkenbaar :-). De Vanos is demontabel en de O-ringen dienen dus vervangen te worden.
-Zorgt dit voor onbalans en dus krachtverlies, mag ik vernemen?
-Hoe zit het met de korte ketting, moet ik deze ook (laten) uitwisselen?
-Hoe zit het met de vernauwing in de aansluiting op mijn carter waar de slang op zit, kan ik deze doorprikken en het vuil opvangen tijdens het aftappen?
-Deze onderdelen setjes zijn te verkrijgen voor de Vanos en de Deksel?
Wat een vragen allemaal.
Fijne dag.
In afwachting.
B.v.d.
Mvg,
Vincent
alle vragen zijn welkom. de set kun je online via hun site bestellen. ik heb ook aantal jaren terug online besteld en had hem binnen een week binnen.
wanneer de ringen van de vanos uitdrogen en hard worden heb je olie en druk verlies. hierdoor neem de vermogen af of het gaat in toerenschommelen.
over de carter zou ik echt niet weten.
gr
kotje
wanneer de ringen van de vanos uitdrogen en hard worden heb je olie en druk verlies. hierdoor neem de vermogen af of het gaat in toerenschommelen.
over de carter zou ik echt niet weten.
gr
kotje
Disa klep kan ook nog , die heb ik vandaag vervangen met een modificatie set , en scheelt flink onderin .