Turbo upgrade m47

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
mxxl

Turbo upgrade m47

Bericht door mxxl » 03 jan 2015, 11:22

Ik ben mij aan het verdiepen in de opties om mijn 320 onder handen te nemen. Maar in tegenstelling tot bij mijn vorige Audi valt het mij tegen hoe weinig er getuned wordt en je dus ook heel beperkt info kan vinden.

Ik wil graag een maat grotere turbo met als doel een motor die het koppel goed oppakt laag maar voral ook het koppel vast houdt tot het rode gebied. Als ik nu in een standaard getunde 320 rijdt valt me op dat deze onderin lekker oppakt maar vanaf zo'n 4000 rpm lijkt het koppel al weer af te bouwen. Mijn huidige audi heeft een maat grotere turbo en pakt vooral bovenin fors beter door als de 320d van mijn broer.

Ik zit zelf te denken aan enerzijds het aanpassen van de huidige turbo naar 1756, dit wordt in de uk veel gedaan of het monteren van de turbo van een 325, dit is volgens mij een 2056. In het eerste geval wordt de compressorzijde van het huis aangepast aan de grotere compressor. Het voordeel is is dat deze zonder aanpassingen past op het huidige blok. En lekker snel koppel opbouwt. Nadeel is dat de compressor zijde nog klein blijft dus de totale winst beperkt is. De 2056 is een mooi compromis, redelijk klein met daardoor veel koppel vanaf 2000 maar volgens mij heeft deze aanpassingen nodig aan het spruitstuk. Met deze turbo moet 230pk 450Nm mogelijk zijn.

Is er iemand hier die weet op welke manier het spruitstuk aangepast moet worden om de 2056 te plaatsen?

Jiro_2012
Contacteer:

Re: Turbo upgrade m47

Bericht door Jiro_2012 » 15 apr 2015, 10:53

de 320D 163pk heeft na chip tuning 420nm en 210PK. Een andere turbo wat jij dus aangeeft 230pk en 450nm.

Erg groot is dat verschil niet. De kosten zullen wel flink verschillen. ZO'n garret turbo is dat geen optie? Die zijn ook wat sterker dan de standaard BWM turbo's...iiig wat ik gelezen heb.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Performance en tuning”