Welke (niet RFT) banden?

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
alexjeen

Welke (niet RFT) banden?

Bericht door alexjeen » 30 nov 2014, 00:21

Mijn Continental RFT banden zijn op dus ik rijd nu even op winterbanden. Maar nu is dus de zoektocht naar nieuwe banden begonnen (bandenmaat 225/40 R18 ZR).

Ik wil geen RFT banden meer omdat ik dat gewoon heel erg "hard" en stug vind rijden. Ik vind comfort wat belangrijker worden omdat ik vaak lange ritten maak. En natuurlijk is in ons regenachtige landje grip op nat wegdek heel erg belangrijk.

Op mijn E46 had ik altijd Michelin Primacy HP, en dat was wel prima. Maar ben me nu dus wat meer aan het inlezen en zie de volgende merken / types vaak voorbij komen:
  • Michelin Pilot Sport 2: Hele goede band, slijt redelijk snel, wat minder op nat wegdek
  • Michelin Pilot Sport 3: Hele goede band, slijt minder snel, wat beter op nat wegdek maar wat minder sportief
  • Pirelli Cinturato p7: Goede band, komt goed uit de meeste tests
  • Goodyear efficientgrip performance: Goede band komt goed uit de meeste tests
  • Continental SportContact 3 of 5: Heb ik volgens mij nu ook, maar dan is dit de non-RFT
  • Dunlop SP SPORT MAXX TT: Krijgt wel goede reacties, maar twijfel ik wat aan
In volgorde wat ik belangrijk vind: Comfort (en rolgeluid), slijtvastheid, performance, prijs. Ik rijd ongeveer 24K per jaar. Ik wou dan voor als ik een lekke band kopen, een Slyme setje kopen. Daarmee kan je onderweg een lekke band gemakkelijk repareren.

Welke banden hebben jullie en hoe bevallen die tot nu toe?

Bart70
Contacteer:

Re: Welke (niet RFT) banden?

Bericht door Bart70 » 30 nov 2014, 00:34

Zie hier ook wat over banden :

viewforum.php?f=43

bmwhans

Bericht door bmwhans » 30 nov 2014, 08:54

Ik heb op mijn 1 serie f20 Michelin PS3 liggen in xl uitvoering ( xl is meer draagvermogen ) het zijn hele stille comfortabele banden en sturen erg goed,een heel verschil met runflat banden.
Ik hou wel de bandenspanning wat hoger.

Jiro_2012
Contacteer:

Bericht door Jiro_2012 » 10 apr 2015, 09:28

Ik heb de Pireli P7 225/45/17 . Na 3 jaar nu nog 4.5mm over en ze beginnen nu al afrol geluid te maken :(

Gerbenvandenhurk

Vredestein ultrac cento of Primacy 3?

Bericht door Gerbenvandenhurk » 10 apr 2015, 11:13

Dag,

De titel hierboven zegt het eigenlijk al, ik twijfel tussen die twee banden. De Vredesteins zijn 20 euro per band goedkoper, dus dat scheelt niet zoveel. Ik heb een e90 320i en ben een rustige rijder die af en toe een bochtje lekker neemt. Heeft een van jullie ervaring met deze banden? Het zijn geen RFT's.

Alvast dank!
Gerben
BMW 320i sedan e90

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Performance en tuning”