E39 525D Touring Edition

Show je BMW E39. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
evoluzione

E39 525D Touring Edition

Bericht door evoluzione » 26 nov 2014, 14:29

Goedenmiddag!

Sinds een weekje ben ik in het bezit van een 525D Touring uit 2002. Na een aantal uitstapjes naar andere merken, ben ik nu toch weer terug bij een Beemer. En wat rijdt dat toch weer heerlijk.

Ik was eigenlijk op zoek naar een Audi A4, maar kwam zo viavia bij een bedrijf wat een E61 had te staan. Toen begon het toch wel weer te kriebelen, een BMW. Echter was deze E61 buiten budget, aangezien ze adverteerden met een exportprijs. Na wat doorzoeken kwam ik uit bij een E39, die bijna alle eisen aankruiste. Alleen de stoelverwarming miste ik nog.

Toch maar even kijken, en man, wat een auto! Na een proefritje meteen verliefd, en ik kreeg ook nog een goeie inruil. Stoelverwarming kan ik zelf wel inbouwen, icm een lederen interieur en misschien ook wel elektrische verstelling en memory. Maar dit is voor later.

Wel waren er een paar minpuntjes, zoals:
- 1 klein plekje roest
- Krassen op de bumpers
- PDC werkte niet
- Radio geeft maar aan 1 kant geluid vooraan.
- Knopjes climate control paneel weg

De plekjes kunnen wel wachten tot de zomer, want daar stoor ik me momenteel nog niet aan. De pdc en radio moeten wel meteen goed. Vorige week dus meteen maar naar een lokale BMW sloper gereden, en een paar gebruikte sensors gehaald. Ook had hij de goeie knoppenbalk te liggen, met de extra knoppen voor stoelverwarming. Dezen dus ook meteen maar meegenomen, en er in gezet.

Een kameraad had nog een oud climapaneel te liggen, en hier heb ik dus wat knoppen van overgezet. Het interieur is nu dus weer netjes, en dat is voor mij het belangrijkst. De radio ga ik deze week nog even doormeten, of het kabels zijn, of de BM54 stuk is. En dan maar zoeken naar een vervanger eventueel...

Mijn plannen met de auto:
- Interieur/knoppen netjes maken
- PDC repareren
- USB/Bluetooth inbouwen
- Lederen interieur met stoelverwarming inbouwen
- Dakrails verwijderen
- Verlagen
- Velgen
- M-tech/Alpina/Schnitzer pakket bumpers

Lijstje staat in volgorde van prioriteit voor mij, en eventuele tips hierover zijn welkom. Vooral met betrekking tot de USB kom ik er niet echt uit.

En dan nu even een paar sneak peeks, betere fotos komen van de week!
De Auto:
Afbeelding
Nieuwe Knoppenbalk:
Afbeelding
En het clima paneel weer heel:
Afbeelding

En als laatste nog een fototje van het idee qua verlaging/velgen:
Afbeelding

Quadrantz

Re: E39 525D Touring Edition

Bericht door Quadrantz » 26 nov 2014, 14:36

Welkom!

Nette 525D heb je daar! :duim:

De velgen die je op het oog hebt vind ik wat minder maargoed over smaakt valt niet te twisten ;). Verlaging lijkt me ook iets te.

Wat betreft de USB/Bluetooth: bij m'n vorige auto (E46 weliswaar) heb ik een Parrot Mki9000 icm Unika laten inbouwen. Dit is bijna volledig OEM aangezien je met de knoppen op het stuur de audio en telefoon kan bedienen. De kwaliteit vond ik super, zowel de muziek via USB als het bellen via Bluetooth. Check maar even of die er bij jou in kan en google maar even op Unika :).

kotje

Re: E39 525D Touring Edition

Bericht door kotje » 26 nov 2014, 20:37

welkom en het is zeker een mooie wagen.

veel succes er mee.

gr

kotje

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Showroom”