Gele motormanagement lamp

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Sathies

Gele motormanagement lamp

Bericht door Sathies » 15 nov 2014, 17:12

Beste mensen,

Ik ben al 12 jaar een trotse eigenaar van een BMW 521i touring uit 2002. Deze auto heeft altijd netjes een onderhoudsbeurt gehad. Er staat nu 330.000 km op de teller.
De auto verbruikt motorolie sinds ik deze gekocht heb. Het verbruik is nu 1 liter op 1000 km.

3 weken geleden ging mijn motormanagement lampje branden, en de auto verloor vermogen, draaide onregelmatig en wilde niet meer rijden.
Ik heb de motor uitgezet, en na 10 minuten opnieuw gestart. De auto startte gelijk en draaide normaal. Motormanagement lamp bleef branden. Ik kon de auto weer normaal rijden. Echter, als ik cruise control reed, schakelde de automatische bak steeds terug om snelheid te maken om daarna weer verder te schakelen, en dit herhaalde zich steeds.
Verder houdt de auto in als je accelereert. Het lijkt alsof er een tegendruk is. Als je heel langzaam optrekt, kan ik tot max 80 km/h rijden. Sneller wilt de auto niet rijden, het houdt in en het lampje gaat dan branden.

Bij het uitlezen werd de melding gegeven dat de mengsel voor verbranding in cilinder 5 en 6 niet juist was, en daardoor deze cilinders werden uitgeschakeld. NU wordt de melding gegeven dat de mengsel in alle cilinders niet juist is.
De garage heeft bouchies, bobine, luchtmassameter nagelopen. Hier ligt het probleem niet. De benzine druk is nagekeken en dit is ook in orde.
Inmiddels is de carter pan ventilatie vervangen. Het problemen is er nog steeds.

Stationair draait de motor goed. Je hoort geen rare geluiden. Auto start in een keer.
Het probleem begint als je gaat rijden. Wat kan het probleem zijn?

Gr,
Sathies

rosoli

Re: Gele motormanagement lamp

Bericht door rosoli » 16 nov 2014, 15:30

Hoi Sathies,
Ik zou even de kathalysator nakijken, heb nl ook dat probleem gehad.
Groet rosoli

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”