Ruitenwisser Arm stellen?

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Gebruikersavatar
BartS
Berichten: 678
Lid geworden op: 25 dec 2013, 17:15

Ruitenwisser Arm stellen?

Bericht door BartS » 11 okt 2014, 18:09

Weer een vraagje van deze bimmerfan ;),

Ik heb pas nieuwe ruitenwissers gemonteerd alleen nu blijft de wisser aan de bestuurderszeide stuiteren. Nu heb ik de ruit voor de nieuwe wissers er op gingen goed schoongemaakt en ook al eens de wisser zelf voor de zekerheid afgenomen.

Nu las ik op internet dat je je ruitenwisser arm kan stellen? of je zou hem moeten buigen. Nu durf ik niet zomaar dingen te gaan buigen en kan vrijwel niks vinden hoe je de wissers stelt. Iemand enig idee of een oplossing?

Met de winter op komst zijn ruitenwissers toch best prettig :+

Groet,

Bart
Meh, MPG is just hippie stuff.
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!

Gebruikersavatar
Chili
Berichten: 173
Lid geworden op: 09 mei 2013, 12:49
Locatie: Sneek

Re: Ruitenwisser Arm stellen?

Bericht door Chili » 12 okt 2014, 19:54

Dit heb ik ook wel eens , vooral als het waait .
dacht dat dat aan de rubbers lag maar nu jij zegt dat ze net nieuw zijn ben ik benieuwd of dat stellen uberhaupt kan ..

Gebruikersavatar
BartS
Berichten: 678
Lid geworden op: 25 dec 2013, 17:15

Re: Ruitenwisser Arm stellen?

Bericht door BartS » 12 okt 2014, 21:29

Heb ondertussen ook al wat verder gelezen nu ben ik toch bang dat ik een nieuwe arm nodig heb...
Meh, MPG is just hippie stuff.
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!

Gebruikersavatar
Marcel RSD
Berichten: 958
Lid geworden op: 24 mar 2010, 11:37

Re: Ruitenwisser Arm stellen?

Bericht door Marcel RSD » 13 okt 2014, 12:06

Je moet de arm een beetje omhoog in de lengte buigen (torderen). Dit doe je het beste met een klemtang in het midden van de wissserarm en dan rustig een beetje naar boven buigen. Het wisserblad ligt nu eigenlijk net te scheef op je ruit, vandaar het "happen".
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506

Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”