Enkele vragen ivm BMW 118i (2007)
Enkele vragen ivm BMW 118i (2007)
Gegroet,
Ik ben van plan een E81 118i aan te schaffen van het bouwjaar 2007 (facelift model met 105kW & 143pk). Ik veronderstel dat deze de N43 motor heeft.
Zoals ik al reeds op verschillende forums heb gelezen lijden deze wagens vaak aan bobine/verstuiver problemen.
Nu aangezien 2007 al lang geleden is zou ik er van uit gaan dat deze problemen met de tijd zijn opgelost...
Nochtans lees ik nog steeds problemen bij recente topics. Ook heb ik ergens gelezen dat er een terugroepactie zou geweest zijn...
Veel informatie maar ik zie door de bomen het bos niet meer en hoop dat er mensen zijn met kennis van zaken.
Bij deze volgende vragen:
1) Is er effectief een terugroepactie geweest inzake bobines bij de Benzine 1 serie 2007 - 2011?
2) Zijn de problemen dan effectief opgelost of blijven deze zich steeds herhalen?
3) Hoe frequent zijn deze problemen?
4) Laat ik de wagen beter links liggen of hoef ik me niet te veel zorgen te maken?
Extra informatie is ook altijd welkom.
Vriendelijke groeten,
Jasper
Ik ben van plan een E81 118i aan te schaffen van het bouwjaar 2007 (facelift model met 105kW & 143pk). Ik veronderstel dat deze de N43 motor heeft.
Zoals ik al reeds op verschillende forums heb gelezen lijden deze wagens vaak aan bobine/verstuiver problemen.
Nu aangezien 2007 al lang geleden is zou ik er van uit gaan dat deze problemen met de tijd zijn opgelost...
Nochtans lees ik nog steeds problemen bij recente topics. Ook heb ik ergens gelezen dat er een terugroepactie zou geweest zijn...
Veel informatie maar ik zie door de bomen het bos niet meer en hoop dat er mensen zijn met kennis van zaken.
Bij deze volgende vragen:
1) Is er effectief een terugroepactie geweest inzake bobines bij de Benzine 1 serie 2007 - 2011?
2) Zijn de problemen dan effectief opgelost of blijven deze zich steeds herhalen?
3) Hoe frequent zijn deze problemen?
4) Laat ik de wagen beter links liggen of hoef ik me niet te veel zorgen te maken?
Extra informatie is ook altijd welkom.
Vriendelijke groeten,
Jasper
Re: Enkele vragen ivm BMW 118i (2007)
Ik heb mijn 118i uit 2010 ex-lease gekocht -ben dus de tweede eigenaar-, en heb een complete uitdraai van al het onderhoud erbij. Daar staat geen reparatie op die bij de door jouw beschreven terugroepactie past.
Fijne wagen, overigens
Fijne wagen, overigens

Re: Enkele vragen ivm BMW 118i (2007)
Ik zou de dealer bellen dan kunnen ze het in het systeem zo opzoeken. Je hebt daar wel het chassisnummer voor nodig.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Re: Enkele vragen ivm BMW 118i (2007)
Bedankt voor de info. Zal zodra ik het chassisnummer heb even informeren.
Re: Enkele vragen ivm BMW 118i (2007)
Er is inderdaad een terugroep actie geweest op de bobines van dit type. De mijne zijn anderhalf jaar geleden vervangen door de BMW dealer.
Re: Enkele vragen ivm BMW 118i (2007)
Ik heb in maart 2014 een 118i uit 2007 (facelift) gekocht bij een Toyota dealer, met half jaar Bovag garantie. Na een aantal weken begon de motor te schokken bij het optrekken in de eerste 2 versnellingen. Zeg maar tot ongeveer 2500 toeren. Het begon vrij licht maar werd al snel erger. 3 weken geleden de bmw bij een bmw dealer laten uitlezen. Bleek dat er 4 bobines en 4 inspuitfentielen moesten worden vervangen. Kosten: 950.- euro. Na prettig contact met de Toyota dealer kon de bmw dealer de genoemde onderdelen vervangen. Ongeveer 2 uur werk. Nu loopt de motor weer als een zonnetje!
Buiten dit euvel ben ik erg tevreden over de E81 118i! Top auto!
De bmw dealer vertelde mij dat er een tijd geleden idd een terugroep actie is geweest voor dit type 1-serie. Was echter al geruime tijd geleden.
Buiten dit euvel ben ik erg tevreden over de E81 118i! Top auto!
De bmw dealer vertelde mij dat er een tijd geleden idd een terugroep actie is geweest voor dit type 1-serie. Was echter al geruime tijd geleden.
Re: Enkele vragen ivm BMW 118i (2007)
De n43 motor heeft al van begin af aan problemen. Om de haverklap problemen met overslaande verbranding. Die injectoren zitten inmiddels op index 11. Dit betekend dat ze 11 verbeterd zijn.Ode laatste bobines zijn van Delphi. Dit was eerst Bosch. Ook gebeurd het vaak dat der stukjes van de kettinggeleiders afbreken en in de carterpan terecht komen.
Een bijkomend nadeel van direct ingespoten benzine motoren is vervuiling van de inlaatkleppen.
Een bijkomend nadeel van direct ingespoten benzine motoren is vervuiling van de inlaatkleppen.
- White magic
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 22 apr 2014, 18:43
- Locatie: omgeving Amersfoort
Re: Enkele vragen ivm BMW 118i (2007)
ik heb ook een BMW E81 118i uit de lease. Op zich een prima auto, rijd heerlijk. Helaas wel de 2 grote kwalen van deze motor onlangs laten vervangen. Eerst de bobines, de originele zaten er nog in. Nu de gemodificeerde er in wat het probleem zou moeten verhelpen. Verstuivers eigenlijk hetzelfde probleem. Zijn nu ook vervangen dus hopelijk zijn de grootste zaken er uit.
Elke auto kan problemen opleveren en het blijft altijd een gokje wat je koopt. Ik zou het in ieder geval gewoon doen. Het zijn heerlijke auto's om in te rijden!
Elke auto kan problemen opleveren en het blijft altijd een gokje wat je koopt. Ik zou het in ieder geval gewoon doen. Het zijn heerlijke auto's om in te rijden!