Beste heren en misschien ook wel dames,
Ik heb me een aantal weken terug een slechte e36 325i vanos aangeschaft, omdat ik de motor hier uit wil halen en deze wil gebruiken voor in mijn e30. Met deze e36 ben ik momenteel wel nog rond aan het rijden, en ik merk dat hij vaak, vooral bij laag toeren, vermogen tekort komt. Wanneer ik vol gas geef klinkt hij vaak rouwer dan normaal en accelereert de auto amper. Soms voel ik dan een schokje, en dan schiet hij in een keer wel vooruit. Ik heb het vermoeden dat de problemen Vanos gerelateerd zijn, maar voor ik een reparatie uit wil laten voeren, wil ik wel graag weten welk gedeelte van de Vanos niet functioneert. Het probleem is niet consequent aanwezig, en soms accelereert de auto gewoon goed. Tussen de 5k en 7k toeren heeft de auto vrijwel altijd vermogen, maar daar onder gaat het tussen variërende toerentallen nog wel eens fout. Hij heeft 256k op de teller staan, dus een versleten Vanos is eerder waarschijnlijk dan mogelijk. Ligt dit aan de Vanos seals, of zijn er ook nog andere mankementen, zoals problemen met de Vanos ecu, slechte aarding van de Vanos solenoid, een verstopte benzinefilter en sensoren die fout waardes geven, die ik eerst moet controleren? Buiten de oorzaak van het probleem, vroeg ik me ook nog af of er hier iemand is die ervaring heeft met het vervangen van de seals, en die dat tegen een schappelijke prijs voor mij zou willen doen.
Groeten, Bas
Vermogensverlies E36 m50b25TU
-
- Contacteer:
Re: Vermogensverlies E36 m50b25TU
Loopt hij ook moeilijk stationair schommelend toerental? Anders kan het ook de nokkenassensor zijn. Maar ik zou hem eerst gewoon uitlezen.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
NON vanos is beter zeg ik altijd
Stationair loopt hij prima en schommelt hij helemaal niks. Hij heeft wel de bekende vanos knikker rammel bij 2k toeren. Iemand suggesties voor een goed uitleestool waarmee ik ook een volledige vanos diagnose kan doen?matheeuwissen schreef:Loopt hij ook moeilijk stationair schommelend toerental? Anders kan het ook de nokkenassensor zijn. Maar ik zou hem eerst gewoon uitlezen.
Kan ook je LMM zijn, op het forum meerdere mensen geweest me de symtonen van inhouden onderin en raar doen in de toeren. Kan ook valse lucht zijn. Even een test uitvoeren op je inlaat traject.
Bmw 318IS Sedan Cosmos 15-02-2013 t/m 14-02-2014 RIP
Bmw 316I Sedan Avus Blue 17-02-2014 t/m 20-06-2015
Bmw 328I Cabriolet Montreal 31-03-2014 t/m ***
Bmw 316I Sedan Avus Blue 17-02-2014 t/m 20-06-2015
Bmw 328I Cabriolet Montreal 31-03-2014 t/m ***
-
Deze kwaal heb ik ook gehad. Bij een koude motor liep mijne prima. Na een kilometer of 4 begon hij met in houden hoger in de toeren. En ook het schok effect komt mij bekend voor. Het werd bij mij steeds erger en de kwaal deed zich ook steeds sneller en heviger voor. Bleek bij mij de lambda sensor te zijn. Heb zelf ook een 325i vanos.
Succes!
Succes!