BMW 318is E36

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
Beamerdreamer

BMW 318is E36

Bericht door Beamerdreamer » 22 apr 2014, 15:29

Goedemiddag,

Heb een 318is E36 die ik wat wil opknappen.

Ik wil er onder andere een M pakket op zetten, verlagen, een sportuitlaat en geheel over laten spuiten in de(zelfde) carrosseriekleur. (ondanks de goede staat toch wat lakschade, kleine deuken en roestplekken)
met de tijd staan ook originele 18" BMW velgen en een leren interieur op mijn verlanglijstje.
Uiteindelijk zelfs een zwaardere motor.
Tot welk vermogen kun je zonder aanpassingen aan het chassis te hoeven doen een motorblok in een 318is leggen?

Over het spuiten heb ik ook een vraag:
Ik hoor meerdere verhalen over het wel of niet erbij krijgen van nieuwe rubbers.
Veel mensen zeggen dat je bij de meeste autospuiterijen gelijk nieuwe rubbers krijgt, bij wijze van service.
Anderen zeggen weer dat je daarvoor bij moet betalen.
Wat is de norm? of verschilt dit per spuiterij?
Weet iemand een goede betaalbare spuiterij in omgeving zuid-holland?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

GijsE36

Re: BMW 318is E36

Bericht door GijsE36 » 14 mei 2014, 02:01

Ik reageer maar even omdat ik het hier zo leeg vind, sorry als ik eventueel dit topic onnodig schop en sorry als mijn antwoorden onjuist zijn, ik geef ze in dit geval namelijk gebaseerd op eigen ervaringen en vermoedens.

Het chassis moet meen ik berekend zijn op alle blokken van E36, alleen zul je zaken als de remmerij moeten aanpassen bij het omleggen van een blok.

Ik heb zelf nog nooit gehoord van een spuiterij die rubbers vergoed, bij de BMW-dealer was ik 30 euro kwijt voor alleen het kofferbakrubber, dus het lijkt mij dat ze dit onder de kosten zullen voegen.

Nogmaals niet 100% zeker van de juistheid van mijn antwoorden, indien ik het onjuist heb zou het fijn zijn als de experts erop in willen haken.

:duim:

matheeuwissen
Contacteer:

Bericht door matheeuwissen » 14 mei 2014, 06:19

Dit is een dubbel topic Gijs, hij heeft volgens mij al antwoord gehad op zijn vragen.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem

GijsE36

Bericht door GijsE36 » 14 mei 2014, 12:34

Excuses!
Ik moet wat beter opletten zo midden in de nacht... :gek:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Styling”