Trilling op stuur / in auto
Trilling op stuur / in auto
Beste BMW-liefhebbers,
Ik heb inmiddels al ruim 4 maanden last van een trilling in mijn BMW (318d uit 2009). Inmiddels ben ik bij 2 garages geweest, zijn alle 4 de schijven en blokken vervangen, heb ik nieuwe bovenste draagarmen voor, 4 nieuwe banden en is de auto opnieuw uitgelijnd. Alle acties lijden tot vermindering van de klacht maar lossen hem niet op.
Wanneer ik met mijn auto boven de 110/120 km/h rem (hoe hard maakt niet uit) dan trilt mijn hele auto, ook m.n. op het stuur. Onder die snelheid is er niks aan de hand en ook zonder remmen is de auto trillingvrij.
Omdat ik per week 1500 km rijdt waarvan 90% snelweg, ben ik behoorlijk ziek van deze klacht. Hebben jullie ideeën of tips?
- nieuwe schijven + blokken 4x Bosch
- nieuwe draagarmen en stabilisatorstangen van Meyle
- nieuwe Michelin run on flat (17 inch)
Ik ben echt ten einde raad, dus alvast bedankt voor jullie hulp.
Groeten Michael
Ik heb inmiddels al ruim 4 maanden last van een trilling in mijn BMW (318d uit 2009). Inmiddels ben ik bij 2 garages geweest, zijn alle 4 de schijven en blokken vervangen, heb ik nieuwe bovenste draagarmen voor, 4 nieuwe banden en is de auto opnieuw uitgelijnd. Alle acties lijden tot vermindering van de klacht maar lossen hem niet op.
Wanneer ik met mijn auto boven de 110/120 km/h rem (hoe hard maakt niet uit) dan trilt mijn hele auto, ook m.n. op het stuur. Onder die snelheid is er niks aan de hand en ook zonder remmen is de auto trillingvrij.
Omdat ik per week 1500 km rijdt waarvan 90% snelweg, ben ik behoorlijk ziek van deze klacht. Hebben jullie ideeën of tips?
- nieuwe schijven + blokken 4x Bosch
- nieuwe draagarmen en stabilisatorstangen van Meyle
- nieuwe Michelin run on flat (17 inch)
Ik ben echt ten einde raad, dus alvast bedankt voor jullie hulp.
Groeten Michael
- largeproject
- Contacteer:
Re: Trilling op stuur / in auto
Ik zou denken de steunlager van de aandrijfas. 
Hoi Largeproject,
Dank voor je reactie. Ik heb alle lagers laten controleren door de garage en dat zou oke moeten zijn. Vandaag viel me op dat toen ik stevig moest remmen op de snelweg, mijn auto naar rechts wegtrok. Best vreemd voor een auto die net uitgelijnd is en 4 nieuwe banden heeft. Ideeën?
Alvast bedankt voor je reactie.
Groeten Michael
Dank voor je reactie. Ik heb alle lagers laten controleren door de garage en dat zou oke moeten zijn. Vandaag viel me op dat toen ik stevig moest remmen op de snelweg, mijn auto naar rechts wegtrok. Best vreemd voor een auto die net uitgelijnd is en 4 nieuwe banden heeft. Ideeën?
Alvast bedankt voor je reactie.
Groeten Michael
Binnenste / buitenste stuurkogels wellicht?
Hangende remklauw?
Kapot stuurhuis?
Kan allemaal nog...
Hangende remklauw?
Kapot stuurhuis?
Kan allemaal nog...
If you always do what you always did, you always get what you always got!
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
- largeproject
- Contacteer:
Gebeurde dat maar 1 keer??
Kan aan de spoor vorming van het asfalt liggen.
Kan aan de spoor vorming van het asfalt liggen.
Nee, zeker 3x vandaag op verschillende snelwegen... Lees op internet van alles over geleide bussen / pennen die stroeven waardoor een rem een fractie later aangrijpt. Moet ik aan een dergelijk probleem denken of wat serieuzere zaken zoals hj2 zegt?
Zojuist op de remmenbank geweest, geen spectaculaire afwijkingen te zien. Wat wel opvalt is dat de klacht zich met name voor doet als de auto goed warm is. (Bijv. Tilburg - Amsterdam, dan vanaf Nieuwegein / Utrecht). Net weinig klachten tijdens het rijden.
Wie heeft een idee van de oorzaak? Ben ten einde raad.....
Wie heeft een idee van de oorzaak? Ben ten einde raad.....
Ik heb nagenoeg dezelfde klachten. Ben jij er al achter?
ik zou dan zeker remklauwen en stuurhuis na laten zien...
If you always do what you always did, you always get what you always got!
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8