inhouden bmw 328 cabrio

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
speedyric
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 jun 2011, 22:35

inhouden bmw 328 cabrio

Bericht door speedyric » 24 mar 2014, 23:23

Goeiedag allemaal, tijdje hier niet meer geweest :) maar nou rijd ik sinds een half jaartje in een bmw e36 328 cabrio,zeer leuk bakkie al zeg ik het zelf 8)

alleen nu begint ineens uit het niets de ellende.....

om te beginnen viel het me ineens op, wanneer ik me gas los laat, dat er een vertraging is ontstaan, hij blijft nog eventjes vanzelf gas geven

als ik ook onder de kap kijk, dan valt me op dat onder de inlaat ergens een sissend geluid vandaan komt, wanneer ik gas geef dan is dat geluid ineens weg (valse lucht ?? lekkende leiding/slang ??? )

ook begint me ineens op te vallen dat onderin het toeren gebied (zeg onder de 4k) het vermogen wat aan het afnemen is, alsof die inhoud,

heeft iemand een idee wat dit kan wezen ??
dacht zelf ook al aan krukass of nokkenass sensor, of mischien dat me kats wel verstopt zitten, maar dat zou alleen dat gesis en automatische gasgeven niet kunnen verklaren.

ook dacht ik er al aan om em uit te lezen, heeft iemand een adressje voor me in omgeving alkmaar ?? ;)

Tzumm
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 nov 2011, 20:22

Re: inhouden bmw 328 cabrio

Bericht door Tzumm » 25 mar 2014, 00:32

Het is wel iets uit de buurt maar die gasten weten overal van want die doen alleen maar dit soort autoos.
Offenga BMW in Franeker. En niet duur ook en maar 1 uurtje rijden. Wel bellen !
Overigens misschien heb je nog andere dingen. Ze hebben ook een zeer uitgebreide webshop voor jouw auto. Ik kan het weten want ik heb ook een 328 cabrio E36

speedyric
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 jun 2011, 22:35

Re: inhouden bmw 328 cabrio

Bericht door speedyric » 26 mar 2014, 18:12

jah....okee.....dank je wel, is alleen niet echt wat ik vroeg

Gebruikersavatar
Adriaan323i
Berichten: 168
Lid geworden op: 04 feb 2010, 20:44

Re: inhouden bmw 328 cabrio

Bericht door Adriaan323i » 26 mar 2014, 18:56

Check even de luchtbalg tussen de gasklep en luchtmassameter.
Die wil nog wel eens uitdrogen en dan gaat hij schuren.

Ook de kleinere slang onderaan even goed bekijken.
Deze gaat naar de stationair regelaar.

Succes.
BMW, Beste Maar Weer!!!

-BMW E34 525i Sedan
-BMW E30 323i Coupe
-BMW E34 530i Touring
-BMW E46 320i Sedan
-BMW E36 323i Touring
-BMW E36 328i Cabriolet
+BMW E36 316i Coupe
+BMW X5 4.4i V8

bofkont
Berichten: 4527
Lid geworden op: 03 mar 2008, 12:37
Locatie: Stormwind city

Re: inhouden bmw 328 cabrio

Bericht door bofkont » 26 mar 2014, 19:10

Sissend geluid lijkt me ergens een vacuum lek.
Vertraging tot de 4000 RPM kan een slecht werkende vanos zijn, standaard kwaal.
http://www.vanosrepair.nl/

Voor de rest laten uitlezen, kan zoveel zijn helaas.
Lamdasonde,luchtmassameter etc etc etc
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe

speedyric
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 jun 2011, 22:35

Re: inhouden bmw 328 cabrio

Bericht door speedyric » 30 mar 2014, 13:45

heb em uit laten lezen en bleek dat de luchtmassameter defect was, erg leuk, die dingen kosten wat trouwens.
nougoed, dat is in ieder geval opgelost, blijkbaar was die vanaf dag 1 dat ik em had al niet top want hij is behoorlijk wat feller geworden, en heb er een aardige bak vermogen bij gekregen :)

sissende geluid nog steeds niet gevonden wat dat nou was, maarja mischien hoort het wel zo dan ofzo verder werkt ie weer prima,

nougoed, nog even een ander probleempje: ik spuit me olie door me uitlaat weg, niet veel gelukkig, zeg 1 liter per 1500km, maarja dat is voor mij 2/3 weken rijden en dan kan ik weer bijvullen, erg hinderlijk vind ik.
ik rij ook op 5w40 olie, nou wil ik eerdaags toch een oliebeurtje doen dus dacht gooi er dikkere olie in dan, alleen hoorde van iemand dat je vanos daarvan naar de klote kan gaan.... kan iemand me hier meer over vertellen ?? of mischien andere tips om lekkage tegen te gaan ??

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”