Tikkend geluid onder de auto *opgelost*
Tikkend geluid onder de auto *opgelost*
Hallo,
Mooi weer staat gelijk aan raampjes naar beneden maar helaas hoorde ik bij lage snelheid op slechter wegdek (betegelde straat) een rammel.
Het lijkt alsof er 2 kleine plaatjes metaal tegen elkaar aan tikken.
En lijkt van midden / linksachter te komen ivm hobbeltje eerst voor = geen geluid, achter = getik.
Wat ik al heb gedaan is; wielen er af, onder de auto gekeken naar loszittende metalen dingen, uitlaat gecontroleerd op vrijheid, stabilisator stokjes zijn heel, rubbers lijken in orde.
Wat er nieuw op zit (~50dkm) veren, dempers, draagarmen, hydrolagers, remblokken.
Dit is met zowel winterbanden als met zomer banden en velgen.
Heeft er iemand een idee wat ik nog zou kunnen controleren?
Mooi weer staat gelijk aan raampjes naar beneden maar helaas hoorde ik bij lage snelheid op slechter wegdek (betegelde straat) een rammel.
Het lijkt alsof er 2 kleine plaatjes metaal tegen elkaar aan tikken.
En lijkt van midden / linksachter te komen ivm hobbeltje eerst voor = geen geluid, achter = getik.
Wat ik al heb gedaan is; wielen er af, onder de auto gekeken naar loszittende metalen dingen, uitlaat gecontroleerd op vrijheid, stabilisator stokjes zijn heel, rubbers lijken in orde.
Wat er nieuw op zit (~50dkm) veren, dempers, draagarmen, hydrolagers, remblokken.
Dit is met zowel winterbanden als met zomer banden en velgen.
Heeft er iemand een idee wat ik nog zou kunnen controleren?
Laatst gewijzigd door Vinnie_86 op 27 mar 2014, 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Tikkend geluid onder de auto
er schieten mij zo 2 dingen te binnen: rammelend hitteschild of rammelende remblokken in de remtangen.
Beest Met 4 Wielen
Heb het ook twee keer gehad. Was bij mij een remblokje dat los zat. Het klonk een beetje als bestek wat rammelt op een bord.
Was heel makkelijk te diagnoseren, het was namelijk weg tijdens het remmen, en kwam terug zodra het rempedaal los gelaten werd. Probeer dus eens of je het ook tijdens het remmen hebt of dan juist niet en dan weet je al veel meer.
Was heel makkelijk te diagnoseren, het was namelijk weg tijdens het remmen, en kwam terug zodra het rempedaal los gelaten werd. Probeer dus eens of je het ook tijdens het remmen hebt of dan juist niet en dan weet je al veel meer.
||| BMW F36 420i LCI ‘19
Sport |||
Zal zo even onderweg naar huis kijken of het met remmen weg is.
Beide bedankt!
Beide bedankt!
Bij het remmen is het idd weg zo te horen.
dan ga ik maar de klauw demonteren en kijken of ik wat kan vinden
dan ga ik maar de klauw demonteren en kijken of ik wat kan vinden
Waarschijnlijk zit dat klemmetje/veertje niet goed, is weg of is niet goed genoeg gebogen waardoor het dus kan bewegen in de klauw. 
Of, als het niet-originele remblokken zijn kan het ook nog eens zijn dat ze net iets te klein zijn.
Of, als het niet-originele remblokken zijn kan het ook nog eens zijn dat ze net iets te klein zijn.
||| BMW F36 420i LCI ‘19
Sport |||
Waren niet originele blokken maar van het merk ABS.
Het binnenste blok zat los te tikken tegen de klauw, lijkt er op dat de zuiger te ver terugtrekt.
Heb het nu opgelost denk/hoop ik.
De rem bewerkt met een staalborstel, zuiger schoon gekrabd en ingevet met koper vet en de remblokken omgewisseld buiten en binnen.
Mocht dit niet werken moet ik weer verder kijken naar een oplossing.
Het binnenste blok zat los te tikken tegen de klauw, lijkt er op dat de zuiger te ver terugtrekt.
Heb het nu opgelost denk/hoop ik.
De rem bewerkt met een staalborstel, zuiger schoon gekrabd en ingevet met koper vet en de remblokken omgewisseld buiten en binnen.
Mocht dit niet werken moet ik weer verder kijken naar een oplossing.
Ok helaas heeft het niet geholpen.
Na een rit van 400 km gisteren (door BE binnenwegen
) is het tikken geheel terug.
Wat mij opviel bij de remmen voor en achter.
Voorkant zitten de binnenste remblokken vast met een klip aan het blok, in de zuiger geklemd.
Bij de achterzijde zit het binnenste blok niet vast aan de zuiger.
Hoort dit?
Na een rit van 400 km gisteren (door BE binnenwegen
Wat mij opviel bij de remmen voor en achter.
Voorkant zitten de binnenste remblokken vast met een klip aan het blok, in de zuiger geklemd.
Bij de achterzijde zit het binnenste blok niet vast aan de zuiger.
Hoort dit?
Opgelost.
Veertje/klemmetje zat niet meer op het binnenste remblok.
Dus een nieuw klemmetje op de blok gemonteerd en geen last meer van het tikken.
Veertje/klemmetje zat niet meer op het binnenste remblok.
Dus een nieuw klemmetje op de blok gemonteerd en geen last meer van het tikken.
Re: Tikkend geluid onder de auto *opgelost*
Volgende keer betere merk remmen kopen.. pagid of lucas zijn wel de betere merken.
Verkocht BMW 320D e90
Huidige: BMW F11 525D
Huidige: BMW F11 525D