bmw e61 525d egr storing

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
marc verhoeven

bmw e61 525d egr storing

Bericht door marc verhoeven » 11 feb 2014, 16:23

Hallo Heren,

mijn naam is Marc, en ben nieuw hier op het forum. ik ben begonnen met een e39 528i en heb nu een e61 525d. ik zal binnen kort een voorstel topic aanmaken, en wat meer over de auto vertellen.

ik heb allereerst een vraag aan jullie. mijn bmw houd soms in. dat wil zeggen hij heeft een dipje tussen 2000 en 3000 rpm, schiet er behoorlijk vandoor boven 3300 rpm, en hij houd soms in vanaf stationair toerental tot 10 kmph. alleen met wegrijden dus, en dat laatste doet hij alleen met warme motor, met koude motor doet hij dit niet! daarnaast als hij dit doet klinkt er een brom uit de uitlaat. verder merk ik dat hij af en toe schommelt met de turbo druk (heb ik met live data uitlezen gezien).

hij is vorige week bij de dealer geweest, en daar hebben ze hem helemaal uitgewerkt (met de computer) de auto ging hier zelf bij gas geven en dergelijke, en daar kwam uit dat de egr een storing heeft. lmm en turbo waren goed volgens de hoofdmonteur. hij adviseerde mij de egr klep schoon te maken, en te kijken naar de vacuumbox onder de inlaat.

heeft iemand van jullie ervaring met deze klachten?

alvast bedankt

mvg marc

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”