Bmw e46 cabrio water overlast??
-
Alperen20
Bmw e46 cabrio water overlast??
Hallo allemaal,
Zoals de titel het al zegt heb ik een probleem met mijn E46 Cabrio. Namelijk WATER OVERLAST! :?
Door het regenachtige weer van de afgelopen weken is er nu water in mijn kofferbak/nat??
De vloermatjes achter zijn ook een beetje nat en vochtig. De kofferbak bekleding/tapijt is kletsnat!! Maar ik kan nu zo snel niet zien waar het water vandaan komt.
Door de lekkage heb ik vocht in mijn auto waardoor me ramen snel beslagen worden.
Waar kan het aan liggen?
Heeft er iemand hier misschien al eerder een ervaring meegehad?
Of heeft er iemand tips in welke richting ik eventueel zou kunnen gaan zoeken?
Ik hoor het graag van jullie,
Groetjes..
Zoals de titel het al zegt heb ik een probleem met mijn E46 Cabrio. Namelijk WATER OVERLAST! :?
Door het regenachtige weer van de afgelopen weken is er nu water in mijn kofferbak/nat??
De vloermatjes achter zijn ook een beetje nat en vochtig. De kofferbak bekleding/tapijt is kletsnat!! Maar ik kan nu zo snel niet zien waar het water vandaan komt.
Door de lekkage heb ik vocht in mijn auto waardoor me ramen snel beslagen worden.
Waar kan het aan liggen?
Heeft er iemand hier misschien al eerder een ervaring meegehad?
Of heeft er iemand tips in welke richting ik eventueel zou kunnen gaan zoeken?
Ik hoor het graag van jullie,
Groetjes..
Re: Bmw e46 cabrio water overlast??
Als alle rubbers mooi aansluiten moet je alle bekleding van de bak losnemen.
er zitten plastic doppen in de bak wat naar buiten loopt (voor PDC) naar de binnenkant van de achterbumper.
Heb er al een paar BMW's gezien waarvan deze doppen zijn uitgedroogd en kapot zijn.
er zitten plastic doppen in de bak wat naar buiten loopt (voor PDC) naar de binnenkant van de achterbumper.
Heb er al een paar BMW's gezien waarvan deze doppen zijn uitgedroogd en kapot zijn.
-
Alperen20
Bedoel je de bekleding van de kofferbak die ik moet loshalen?Vinnie_86 schreef:Als alle rubbers mooi aansluiten moet je alle bekleding van de bak losnemen.
Heb je anders een foto ervan waar het zit?
(Heb een keer bij mijn e36 cabrio gehad. Bij die zaten waterafvoer slangen in de bak waar de cabriodak invalt. Die heb ik toen schoongemaakt en probleem was opgelost)
Ja de bekleding losnemen
Ik heb geen foto hiervan helaas.
Zit er rechts naast de balken van de carrosserie 1 a 2 een doorvoer wat afgedicht is met doppen.
Heb nu een Compact en 2 Sedan's gezien met dit probleem.
Ik neem aan dat een cabrio dit ook heeft.
Ik heb geen foto hiervan helaas.
Zit er rechts naast de balken van de carrosserie 1 a 2 een doorvoer wat afgedicht is met doppen.
Heb nu een Compact en 2 Sedan's gezien met dit probleem.
Ik neem aan dat een cabrio dit ook heeft.
Ten eerste alle rubbers van de deuren kofferbak op scheuren controleren schoonmaken en invetten.
http://www.ebay.nl/itm/Einszett-Gummi-P ... 862&_uhb=1
Echt wonderspul is dit, heb er ooit een lekkage mee verholpen bij mijn SLK.
http://www.ebay.nl/itm/Einszett-Gummi-P ... 862&_uhb=1
Echt wonderspul is dit, heb er ooit een lekkage mee verholpen bij mijn SLK.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
onderdeel '20' op de volgende link controleren, die dingen raken nogal eens verstopt en veroorzaken zulke problemen zoals jij hebt.
http://de.bmwfans.info/parts-catalog/E4 ... mpartment/
http://de.bmwfans.info/parts-catalog/E4 ... mpartment/
Beest Met 4 Wielen
Ik zou dit item eens bekijken. Was bij mij het probleem. Kofferbak en reservewiekast onder water. Nu niet meer. Ik noem het een fabricage fout. Kan mijn auto niet vooruit op een heuvel parkeren, dan is er altijd water in de kofferbak. Succes ermee!
viewtopic.php?f=33&t=28938
viewtopic.php?f=33&t=28938
E46 M3 cabriolet
G31 520d touring
BMW Cruise Bike..
-------------------------
Goede herinneringen: E21 320/6 - E21 323i - E30 318i cabrio - E39 525TDS - E39 530d touring - E61 535d touring - E93 335i cabrio - E46 330Ci cabrio - F11 520d touring
G31 520d touring
BMW Cruise Bike..
-------------------------
Goede herinneringen: E21 320/6 - E21 323i - E30 318i cabrio - E39 525TDS - E39 530d touring - E61 535d touring - E93 335i cabrio - E46 330Ci cabrio - F11 520d touring