Geluid 318is k&n + Remus demper
Geluid 318is k&n + Remus demper
he allemaal ik heb een vraagje
ik heb een 318is uit 92 140pk
nou heb ik een k&n openluchtfilter
en een dubbele remus einddemper
alleen het geluid valt me zwaar tegen
je hoort bijna geen verschil iemand hier nog
tips of trucs want vind dit best jammer
mvg J
ik heb een 318is uit 92 140pk
nou heb ik een k&n openluchtfilter
en een dubbele remus einddemper
alleen het geluid valt me zwaar tegen
je hoort bijna geen verschil iemand hier nog
tips of trucs want vind dit best jammer
mvg J
Re: Geluid 318is k&n + Remus demper
Tsja, wat wil je….
een 318i zal never een M3 worden qua geluid hoor, als je een dikke sound wil: koop een 6 cilinder
een 318i zal never een M3 worden qua geluid hoor, als je een dikke sound wil: koop een 6 cilinder

>>>>Showroom E36's<<<<
- Ramon 325 Vanos
Klopt met standaard filter en uitlaat heb ik met mijn 320i regelmatig dat mensen zeggen dat ze me al in huis horen aankomen of voor de deur horen staan. Kijken ook regelmatig mensen om van wat komt er nu aan gereden.Dcreator schreef:Tsja, wat wil je….
6 cilinder en 4 cilinder is wereld van verschil van uitlaat geluid je kan er ook een einddemper onder leggen zoals die honda's waar je een softbal in kan steken of een complete sport uitlaat van spruitstuk tot einddemper kan ook verschil maken
En zelfs dan nog, het blijft dan een 4 cil. met een schreeuwerige uitlaat…
en moet je dat nou willen…? Laat dat zoals je al zei, lekker bij de Honda's!
en moet je dat nou willen…? Laat dat zoals je al zei, lekker bij de Honda's!
>>>>Showroom E36's<<<<
Klopt merk je heel goed doordat de 6 cilinder wat rustiger loopt krijg je onder in de toeren een veel diepere brom en boven in word het iets scheller en sportiever meer het race achtig geluid alleen ja met een 318 ga zo maar eens 30km snelweg rijden word je gek van op d'n duur dat geschreeuw daarom ook zo'n hekel om mijn moeder haar polo over snelweg te rijden.
Heb nog wel een Eisenmann S uitvoering voor je die er zeer goed uitziet alleen het dempings materiaal aan de binnenkant zit wat los of is er voor een gedeelte uit.
2x 80mm van Eisenmann voor Ret sport gemaakt dus met Ret Sport op de eindstukken.
Zal morgen even foto's maken en je toesturen.
Prijs is 300 euro incl verzendkosten.
2x 80mm van Eisenmann voor Ret sport gemaakt dus met Ret Sport op de eindstukken.
Zal morgen even foto's maken en je toesturen.
Prijs is 300 euro incl verzendkosten.
Ik vind die van mij persoonlijk goed hoorbaar al, me oude iS klonk met een blox velocity stack en het hele kleine dempertje voor de einddemper weg echt lekker.
Maar het klinkt inderdaad bijna als een Honda, mede omdat een iS toch hetzelfde karakter hebt.
Maar het klinkt inderdaad bijna als een Honda, mede omdat een iS toch hetzelfde karakter hebt.
Don't get me wrong, ik heb hier ook een 4cil. staan met een sportdemper en een K&N 57i kit erop.
Maar hij heeft weinig geluids toename hierdoor gekregen, je hoort hem iets meer aanzuigen, en het is iets dieper dan de brave stock-setup die eronder zat. Maar naar mijn mening moet je ook niet meer willen uit een 4 cilinder.
Overigens was mijn keuze van uitlaat ook meer voor de looks, en omdat ik een RVS vervanger wilde voor mijn versleten OEM uitlaat..
Ikzelf ben ook wel fan van een bruut geluid uit je wagen, maar ik vind wel dat alles in verhouding moet zijn. Met andere woorden het geluid moet je waar kunnen maken performance gewijs… Je kunt wel zoveel kabaal maken, maar als je dan eens uitgedaagd wordt en je kunt niks waarmaken omdat je relatief weinig power onder de kap hebt vind ik dat persoonlijk weer zo jammer!
Ieder zn ding natuurlijk, maar dat is hoe ik ertegen aan kijk!
Daarom zou ik je mee willen geven, love your car en accepteer zn kunnen. verdoe je tijd niet, en stop het geld in het upgraden van je wagen met dingen waar je wat aan hebt! Pak bijvoorbeeld z'n onderstel aan ofzo, haal je misschien wel veel meer plezier uit op langere duur!
Mocht je dan toch perse nog meer geluid uit je wagen willen halen, zou ik eens een berichtje doen naar Bimmerbob, hij heeft een 318IS met toch wel een serieus geluid voor zo'n engine! Maar ik geloof niet dat zijn upgrades de goedkoopste zijn als ik me niet vergis!
Maar hij heeft weinig geluids toename hierdoor gekregen, je hoort hem iets meer aanzuigen, en het is iets dieper dan de brave stock-setup die eronder zat. Maar naar mijn mening moet je ook niet meer willen uit een 4 cilinder.
Overigens was mijn keuze van uitlaat ook meer voor de looks, en omdat ik een RVS vervanger wilde voor mijn versleten OEM uitlaat..
Ikzelf ben ook wel fan van een bruut geluid uit je wagen, maar ik vind wel dat alles in verhouding moet zijn. Met andere woorden het geluid moet je waar kunnen maken performance gewijs… Je kunt wel zoveel kabaal maken, maar als je dan eens uitgedaagd wordt en je kunt niks waarmaken omdat je relatief weinig power onder de kap hebt vind ik dat persoonlijk weer zo jammer!
Ieder zn ding natuurlijk, maar dat is hoe ik ertegen aan kijk!
Daarom zou ik je mee willen geven, love your car en accepteer zn kunnen. verdoe je tijd niet, en stop het geld in het upgraden van je wagen met dingen waar je wat aan hebt! Pak bijvoorbeeld z'n onderstel aan ofzo, haal je misschien wel veel meer plezier uit op langere duur!

Mocht je dan toch perse nog meer geluid uit je wagen willen halen, zou ik eens een berichtje doen naar Bimmerbob, hij heeft een 318IS met toch wel een serieus geluid voor zo'n engine! Maar ik geloof niet dat zijn upgrades de goedkoopste zijn als ik me niet vergis!

>>>>Showroom E36's<<<<
Hoelang heb je die remus er al onder?
Ik had op mijn e30 318iS een nieuwe Remus gelast, mijn originele einddemper was origineel en gaar.
Toen ik de auto startte was ik teleurgesteld, ding was echt super stil.
Gelukkig zei iemand mij dat die uitlaat eerst een keer goed warm moet zijn geweest, daarna begint die wat meer geluid te maken.
Het geluid vond ik wel mooi, iets harder dan origineel met een mooie brom.
Heb je nog een middendemper?
http://bmwfans.info/parts-catalog/E36-C ... r_muffler/
Die kan je ook vervangen door een stukje buis.
Persoonlijk ben ik geen fan van een takke herrie "een hoop kabaal en weinig snelheid"
Ik heb liever een mooi geluid dan een hard geluid
Smaken verschillen natuurlijk
Ik had op mijn e30 318iS een nieuwe Remus gelast, mijn originele einddemper was origineel en gaar.
Toen ik de auto startte was ik teleurgesteld, ding was echt super stil.
Gelukkig zei iemand mij dat die uitlaat eerst een keer goed warm moet zijn geweest, daarna begint die wat meer geluid te maken.
Het geluid vond ik wel mooi, iets harder dan origineel met een mooie brom.
Heb je nog een middendemper?
http://bmwfans.info/parts-catalog/E36-C ... r_muffler/
Die kan je ook vervangen door een stukje buis.
Persoonlijk ben ik geen fan van een takke herrie "een hoop kabaal en weinig snelheid"
Ik heb liever een mooi geluid dan een hard geluid

Smaken verschillen natuurlijk

Dat kleine middendempertje weg had ik ook op standaard einddemper, vond hem toen al stukken beter klinken.
He bedankt voor de reacties ik vind dat kleine middendempertje
ertussen uithalen mischien wel een leuk ideetje om te proberen
kan je mischien een beetje uitleggen hoe dat in ze werk gaat kan ik hem er zo tussenuit schroeven?
en wat voor buis ik precies moet halen
en hoe ik dat moet bevestigen
en zon freeflow (japstyle) einddemper geeft die een beter (harder) geluid dan die remus demper?
en weet iemand mischien nog een paar sites waar je van dat soort dempers heb
alvast bedankt
J
ertussen uithalen mischien wel een leuk ideetje om te proberen
kan je mischien een beetje uitleggen hoe dat in ze werk gaat kan ik hem er zo tussenuit schroeven?
en wat voor buis ik precies moet halen
en hoe ik dat moet bevestigen
en zon freeflow (japstyle) einddemper geeft die een beter (harder) geluid dan die remus demper?
en weet iemand mischien nog een paar sites waar je van dat soort dempers heb
alvast bedankt
J