Electrische storing door groot licht?

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
davester

Electrische storing door groot licht?

Bericht door davester » 05 nov 2013, 21:13

Toen ik vanavond naar huis reed deed ik mijn groot licht aan. Op dat moment viel de audio uit, gingen er een aantal lampjes branden bij de tellers en viel de stroom naar de motor een moment uit (groot licht deed het wel) . Dit duurde zo'n 2 seconden waarna alles weer terug naar normaal was. Als ik echter daarna mijn groot licht aanzette viel de audio weer een moment uit en toen ik thuiskwam merkte ik dat de stuurbekrachtiging een stuk zwaarder was geworden. Iemand een idee wat hier aan de hand is??

Het gaat om een 530d touring (2003). Ik heb deze week het pompje vervangen van de intensive washer maar kan me niet voorstellen dat het hier mee te maken heeft.

Alvast bedankt

jazz4u

Re: Electrische storing door groot licht?

Bericht door jazz4u » 06 nov 2013, 17:14

je hebt een e39 neem ik even aan

electra rondom combi instrument en verlichting gaan vaak dezelfde richting op:

- versleten electrisch blok wat door contactsleutel wordt aangestuurd: zie topic in deze rubriek 'zekering claxon, grootlicht' heb ik ook in geschreven hoe je dat blokje kunt vervangen

- kapotte lichtmodule (lcm) deze zit rechtsvoor tegen de a-stijl achter de bekleding naast je rechtervoet, iets onder dashboard,

- zelf heb ik ooit een kapotte aanhanger module gehad, zit achterin boven accu gemonteerd, verbindingen waren niet zo lekker, gaf ook wat storingen met verlichting

maar als eerste zou je eens het blokje kunnen proberen

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”