E46 316i lampje koelvloeistof
E46 316i lampje koelvloeistof
Hallo Allemaal,
Van mijn E46 316i 2004 gaat sinds kort af en toe het lampje van het koelvloeistofniveau branden tijdens het rijden. Het gaat af en toe aan, maar ook weer uit.
-Koelvloeistof peil is goed, geen werkzaamheden aan het systeem geweest.
-temp meter staat als normaal gewoon in het midden.
Ik vermoed een sensor als oorzaak van dit probleem. Heeft iemand dit al eens meegemaakt of kan hier iets over zeggen?
Alvast bedankt voor de reacties,
Ed.
Van mijn E46 316i 2004 gaat sinds kort af en toe het lampje van het koelvloeistofniveau branden tijdens het rijden. Het gaat af en toe aan, maar ook weer uit.
-Koelvloeistof peil is goed, geen werkzaamheden aan het systeem geweest.
-temp meter staat als normaal gewoon in het midden.
Ik vermoed een sensor als oorzaak van dit probleem. Heeft iemand dit al eens meegemaakt of kan hier iets over zeggen?
Alvast bedankt voor de reacties,
Ed.
Re: E46 316i lampje koelvloeistof
Ik heb op 't moment hetzelfde probleem, denk dat het idd de sensor is.
Bedankt voor je reactie.
Het wordt erger, het lampje gaat nu binnen 500 mtr branden en blijft aan.
Ik heb uitgevonden dat de sensor onderaan het koelvloeistofreservoir zit. Hoe het vervangen moet worden weet ik nog niet. Moet je de koelvloeistof daar voor aftappen of kan het makkelijker.
Tips zijn welkom...
Het wordt erger, het lampje gaat nu binnen 500 mtr branden en blijft aan.
Ik heb uitgevonden dat de sensor onderaan het koelvloeistofreservoir zit. Hoe het vervangen moet worden weet ik nog niet. Moet je de koelvloeistof daar voor aftappen of kan het makkelijker.
Tips zijn welkom...
-
streamline
Alleen het tankje aftappen, dat gebeurt vanzelf als je de sensor uit het tankje trekt
Wel netjes opvangen anders gaan de bloemetjes en plantjes dood 
Bedankt streamline,
Dan lijkt het een klusje wat je goed in eigen beheer kan doen. Ik heb toegang tot een brug, dus hoef er niet onder te gaan liggen. Ik zal eens gaan kijken wat zo'n sensor kost. Zal toch niet heel veel zijn...
Dan lijkt het een klusje wat je goed in eigen beheer kan doen. Ik heb toegang tot een brug, dus hoef er niet onder te gaan liggen. Ik zal eens gaan kijken wat zo'n sensor kost. Zal toch niet heel veel zijn...
- costerleone
Zelf heb ik het ook gehad, sensor vervangen maar mocht niet baten.
vaak zijn het de expansie vaten die gescheurd zijn en daardoor het lampje gaat branden.
Bij mij was dit ook het geval, vervangen en hij is weer uit gegaan:)
vaak zijn het de expansie vaten die gescheurd zijn en daardoor het lampje gaat branden.
Bij mij was dit ook het geval, vervangen en hij is weer uit gegaan:)
@costerleone
Raakte je dan vloeistof kwijt?
Het systeem komt onder druk, dus als het vat lek is raak je wat kwijt, of niet?
Ik hoor graag waarom je tot vervanging bent overgegaan. Hoe wist je dat het vat lek was, wat is de controle daarvoor?
bvd,
Ed.
Raakte je dan vloeistof kwijt?
Het systeem komt onder druk, dus als het vat lek is raak je wat kwijt, of niet?
Ik hoor graag waarom je tot vervanging bent overgegaan. Hoe wist je dat het vat lek was, wat is de controle daarvoor?
bvd,
Ed.
Koelvloeistof verdwijnt nu sneller, auto bij garage neergezet. Sensor was al besteld, hopelijk is dat voldoende.
Ik laat de afloop nog weten. Mijn expansievat blijkt al een vervangingsexemplaar te zijn.
gr, Ed.
Ik laat de afloop nog weten. Mijn expansievat blijkt al een vervangingsexemplaar te zijn.
gr, Ed.
Ja hoor, tankje moet er ook uit, is lek op een naadje.