Bericht
door AdE39 » 05 aug 2013, 11:39
Hallo beste Tom,
Ik als Nederlander, ben ook lid van Bimmerboard.be en ik kan u vertellen, dat dit ook een heel erg goed BMW forum is.
Ik heb al eens wat dingen doorverteld aan andere BMW fora, ik kreeg een mooi compliment van de eigenaar van Bimmerboard.be Het werd erg op prijs gesteld, dat dit werd door verteld.
Het is dus bij Bimmerboard.be erg serieus gelegen, dat men met de gegevens wat doet.
Ik ben echter altijd zeer betrokken bij mensen die problemen hebben met hun BMW, ik vind het echt zeer rot, voor iemand die een probleem heeft met zijn BMW.
Ik ga vrijwel altijd direct op zoek tocht om dergelijke items over hun probleem te zoeken, en eventueel op te lossen.
Ja, beste Tom, de link die u aangeeft, daar gaan wel meerdere BMW eigenaren naar toe, die is al wat serieuzer bezig, mobiliteits bedrijf Thomassen.
Vaak is er voldoende te vinden op het internet of de 45 BMW fora in binnen en buitenland waar ik lid van ben.
Dit kost echter zeer veel tijd, om alle fora te bezoeken, maar dat heb ik er zeer gaarne voor over.
Het is immers mijn favoriete hobby, auto's.
Verder wilde ik nog even ingaan, op de problemen bij de forumleden Mokatila en DJVirus.
Echt erg jammer beste mensen, dat u dit net mee moet maken.
De dealer, dat is in deze geen partij, enkel het uitlezen, verder niets.
De specialist, daar ben u al beter op zijn plaats, tenminste, als deze de benodigde apparatuur heeft.
Een revisie bedrijf, kan, als deze de juiste apparatuur heeft om uit te lezen.
Een revisiebedrijf, die het kleppenblok reinigt en de rest van het systeem grondig spoelt en uitleest, dan bent u daar ook goed op uw plaats.
Enkel spoelen, begin er echt niet aan, daar lees ik meer dan genoeg problemen over, maar het is uw keuze.
Tune bedrijven, nee, niet mijn zaak, daar lees ik ook al genoeg narigheid over.
Updaten, ja, dat kan wel eens een oplossing zijn, maar het neemt niet altijd het probleem weg, soms tijdelijk, dat leest men ook erg vaak. En soms voor goed, dat laatste hoopt men te verkrijgen, en dat is erg jammer allemaal, dat nu net moet gebeuren bij dergelijke merken.
Verdere informatie is dus al aangegeven, en zal dit niet gaan herhalen.
Bij Kruimel zou ik eerst eens naar het oliepeil kijken van de automaat, misschien dat daar het euvel bevind, dan is het eigenlijk wel zaak, dat de bak geserviced word, want de olie dient dus vervangen te worden tussen de 80.000 en de 100.000 km, mijn visie, als ik een automaat zou bezitten, dan ging de olie er al uit bij max 80.000 km.
beter een maal teveel olie vervangen, dan een serieuze reparatie of vervanging van de bak, en dat zijn aardig wat service beurten voor een bak. In geld uitgerekend uiteraard. Denkt u daar eens even bij na.
Dit is natuurlijk niet betuttelend bedoeld, maar meer om eventuele problemen te voor komen, begrijpt u mij a.u.b. niet verkeerd.
Ik ken ook niet in uw knip kijken, maar bezuinigen is wel het verkeerdste wat u kan doen, dit kost vaak veel geld, en dat wil niemand overkomen.
Bij Zf zal men niet zomaar overgaan tot het vervangen van de bak, zij zullen uiteraard zeker overgaan naar een gedegen onderzoek, voordat men over gaat naar het vervangen van de bak, daar hebben zij een te goede naam voor.
Echter zij hebben wel de know-how, zij zijn echter wel de fabrikant van de bak onder uw auto, tenzij er een GM bak is gemonteerd.
En nee, ik bezit geen enkel aandeel in deze firma, en verdien er ook geen cent aan, ik krijg zelfs geen bedankjes middels e-mail of per brief, en als ik al een automaat bezat, dan zal ik daar ook geen enkele korting op krijgen, als ik de automaat zou laten servicen bij ZF.
Ik doe dit enkel om de BMW bezitter te helpen, en dat doe ik dus ook bij de MB en de Audi bezitter.
Hopelijk bent u, beste Kruimel en Mokatila snel van deze problemen verlost.
Waar ik u ook op wil wijzen, bij de dealers van deze Duitse merken, beweren ze echter dat de automaat nooit ververst dient te worden, terwijl dit echt wel noodzakelijk is.
Zij vertalen echter het woord LongLife olie verkeerd.
LongLife olie, dat is olielanger zijn waardes behoud, wat smering, koeling en dergelijke behoud, maar deze heeft ook zijn grens.
Bij de LL olie in de motor is dat bij 30.000 km.
Bij de automaat olie zit de grens tussen de 80.000 km en de 100.000 km.
En niet levenslang zoals de dealer het beaamt!
Met vriendelijke groet,
Ad