Zoals al verteld bij het voorstel topic ben ik sinds een 2 maanden de troste bezitter van een E36 320I cabrio
Wij zijn echt autogekken en hebben als gezamelijke hobby een volledig zelf gerestaureerde Golf1 cabrio G60 waar aan ik alles zelf gedaan heb van aanpassingen tot spuitwerk tot opbouw alles in eigen beheer .
ik ben zelf schadehersteller/spuiter vandaar dat ik dit kon doen
Als hobby dus de mk1 Golf voor Daily een Audi A6 en een golf 4 cabrio
Dit is m,n 2e Grote trots (na m,n zoon )

Toen begon het te jeuken en wilde ik graag weer een Bmw rijden aangezien dat ook m,n eerste auto was na het behalen van m,n rijbewijs
Dus er werd besloten de golf 4 te koop te zetten dat af te wachten en dan voor een Bmw te gaan kijken
Ja jammer joh dat liep toch ff anders

Je gaat toch alvast rondkijken en op het www speuren en daar kwam ik deze tegen met 18 inch bbs le mans eronder
leren interieur en volgens de adv alles er op en aan
Dus we besloten maar een te gaan kijken (en ja de golf 4 was er nog )
Wij komen daar aan en zien de Beemer staan ff rondje om gedaan en toen maar eens gaan praten of ik even kon rijden
Dit was geen probleem ,dus wij ff sturen ermee
Toen kwamen er wel wat punten naar voren ,Radio werkte niet ,Ramen kwamen te hoog uit , voorophanging kraakte en klapperde, het elektrische dak werkte niet en hij rammelde rechtsachterin
Op het dashboard zat een carbon kap ,een 30cm stuur van momo
raammechaniek rechts een hele rare tik erin en er was goed gerookt in de auto
Maar ik hou wel van uitdagingen dus na overeen komst van een juiste prijs ging ze mee naar huis


Zo kocht ik d,r

let op het dashboard

Wel met Eissenman uitlaat ,maar vreselijke spoiler

Na een paar dagen gereden te hebben toch begonnen om de problemen te gaan oplossen
Na het uit elkaar halen van de portieren ivm het te hoog staan van de ramen kwam ik erachter dat in beide deuren de microswitches kapot waren
Deze zijn gelukkig los te krijgen en na de montage ervan functioneerde het systeem dat de ruit liet zakken weer
Zat ik alleen nog met de tik in het raamechaniek ,de teflon geleiders had ik ook gelijk besteld en dacht het daarmee op te lossen .nou echt niet rechterraam was al zolang denk ik stuk en gewoon nooit gefixt dat het hele kogeltje van het mechaniek was afgesleten ,ook opzoek naar een vervanger en was snel en dichtbij gevonden voor 20 euro
Weer 2 problemen opgelost
Ook werd het tijd om het dash carbon vrij te krijgen ,ja dat was geen doen zat er met montagekit ofzo opgeplakt en al die lijm bleef zitten en loste echt bijna niet op
Dus er moest een ander dash in ,gelijk maar geregeld en was gelijk een mooi excuus om alles lkr schoon te maken van binnen


aaaaaaaaah komt dit ooit weer goed

ja hoor

gelijk ook een m tech stuur gemonteerd

en toen het toch open lag gelijk een Gt alarm er in gezet
later heb ik deze ringen nog gemonteerd ,was het enige dat er kwa bling op mocht komen

Het geklapper voorin moest uiteraard ook verholpen worden , de toplagers waren helemaal gaar en dop bovenin ontbrak
er zit onder de auto een schroefset ,maar voor was dat verkeerd gemonteerd waardoor het lager geen functie had maar de veerpoot bij elke beweging over het metaal schuurde


duurde even voor ik de juiste spullen had ,maar sindsdien heerlijk stil voorin
Tussendoor ook met het dak bezig geweest en ik kwam maar niet verder ermee
Na een avond alle schakelaars nameten met m,n schoonvader kwamen we tot de conclusie dat alles werkte behalve de kapmotor
Dus die dan maar vervangen ,na lang zoeken 1 gevonden bij een sloopdie garantie erop gaf , gemonteerd en het grote moment dat zal moeten komen bleef uit

de ramen tikte ook raar ,dus ik weer verder zoeken en heb toen de module vervangen
toen begon er leven in te komen ,maar nog niet zoals het hoorde ,ik geef niet graag op dus weer de multimeter erbij ,toen kwam de echte boosdoener naar voren de eindschakelaar van de kap die achter op het kapframe zat ,deze zat niet goed en gaf nooit door wanneer de kap volledig gesloten was
Dit met veel gedoe goed gekregen en ook dat werkt nu feilloos
ook bleek de microswitch in het kofferbakslot kapot te zijn en vast te zitten met een tywrap ,gelukkig zat in de nieuwe klep een goed werkend slot
De velgen waarop ik de auto kocht vond ik eerst zo goed staan ,maar per dag ging het me meer tegenstaan en de zoektocht voor wat anders werd gestart en ik wilde of Contours of Motorsports
uit eindelijk won mijn vrouw en zijn het contours geworden en ooh wat staat het goed


De vreselijke knippers vervangen voor orginele

Ik was toen al redelijk tevreden kwa looks ,enige storende vond ik de achterspoiler,echt hoe verzin je het om zo,n ding te monteren
na 2x de klep dicht gedaan te hebben sloopte ik m,n antenne omdat die ertussen kwam
ik zoeken naar een a klep en dat werd er 1 van een

Na 2 avondjes zwoegen stond die in de kleur


En na montage zit het geheel er nu zo uit


Vorige week heb ik groot onderhoud uitgevoerd ,zoals airco beurt dus vers filter en nieuw koudemiddel erin ,krijg nu het ijs op de voorruit

Olie en oliefilter
brandstoffilter ,bougies en op de planning staat de waterpomp en thermostaaten huisje
Xenon 4300k gemonteerd en kon ik van de poetser een ozon apparaat gebruiken voor het weekend en nadat een uur of 6 erin gehad te hebben is het laatste beetje rokers lucht verdwenen


Enige wat ik nog graag wil doen is Cruise control inbouwen ,komen 4 nieuwe banden omheen en dan nogmaals uitlijnen en ik wil een orgineel luchtfilterhuis monteren zit nu een grote Carbon airbox op
M,n vouw is ook helemaal weg van de auto en vind het super rijden ,de Golf 4 is inmiddels verkocht en soms is het gewoon bijna ruzie maken om wie de Bmw meeneemt hahahah
Al met al een heel verhaal ,maar het was ook echt veel werk
Toekomst plannen zijn nieuwe kap monteren ,een hardtop erbij te zoeken en de auto compleet te spuiten ,maar eerst de banden en cruise control en dan op vakantie met de Beemer naar Kroatie

Hoop dat ik het niet te langdradig heb gemaakt en volgende update,s worden zkr gepost
Gr Edwin