Angel Eyes
Angel Eyes
Nu ik de koplampen toch gedemonteerd heb, wilde ik gelijk Ledjes in de Angel Eyes zetten.
Klopt het dat een e61 van 2005 maar 1 lampje heeft voor beide ringen in dezelfde koplamp?
Met andere woorden, ik hoef dus maar 2 ledjes te bestellen voor links en rechts?
Klopt het dat een e61 van 2005 maar 1 lampje heeft voor beide ringen in dezelfde koplamp?
Met andere woorden, ik hoef dus maar 2 ledjes te bestellen voor links en rechts?
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d
Re: Angel Eyes
mijn 2003 heeft inderdaad per koplamp 1 led lamp voor de AE's
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
Re: Angel Eyes
Dit is afhankelijk of je xenon of halogeen koplampen hebt.
Bij de xenon koplampen is het inderdaad 1 lampje voor 2 ringen.
Bij de halogeen koplamp zijn het twee losse lampjes maar dit zijn ook niet de 'echte angel eyes'.
Een setje angel eyes zullen trouwens 2 leds in zitten dus 1 setje = 1 auto.
Bij de xenon koplampen is het inderdaad 1 lampje voor 2 ringen.
Bij de halogeen koplamp zijn het twee losse lampjes maar dit zijn ook niet de 'echte angel eyes'.
Een setje angel eyes zullen trouwens 2 leds in zitten dus 1 setje = 1 auto.
Re: Angel Eyes
En Waarom niet ? Dit zijn angel eyes zoals andere alleen anders verlicht.Spasta schreef:Bij de halogeen koplamp zijn het twee losse lampjes maar dit zijn ook niet de 'echte angel eyes'.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Angel Eyes
Omdat dit niet werkt met de 'plexiglas' ringen die verlicht worden.
Bij de Halogeen versie is dit gewoon een lampje wat in de reflector schijnt. Door de vorm van de reflector wordt hier het idee gewekt dat er een soort van ring zit.
Dit is spijtig genoeg een totaal ander resultaat. Hier ledjes in plaatsen geeft dan ook een totaal ander resultaat als ledjes in xenon koplampen!
let op: Ik heb het hier over pre facelift koplampen van de E60/E61. De Facelift is een heel ander verhaal.
Bij de Halogeen versie is dit gewoon een lampje wat in de reflector schijnt. Door de vorm van de reflector wordt hier het idee gewekt dat er een soort van ring zit.
Dit is spijtig genoeg een totaal ander resultaat. Hier ledjes in plaatsen geeft dan ook een totaal ander resultaat als ledjes in xenon koplampen!
let op: Ik heb het hier over pre facelift koplampen van de E60/E61. De Facelift is een heel ander verhaal.
Re: Angel Eyes
Er zitten wel degelijk plexiglas ringen op de halogeenversie pre-LCI, waarachter per ring een lampje zit, als mijn niet vergis zit het lampje onderaan in de ring.
Effect is niet sterk verschillend, alleen heeft de halogeenversie een vrij zwak lampje wat je niet eenvoudig kunt vervangen door een betere versie.
Je kan de ringen trouwens goed zien zitten :

Effect is niet sterk verschillend, alleen heeft de halogeenversie een vrij zwak lampje wat je niet eenvoudig kunt vervangen door een betere versie.
Je kan de ringen trouwens goed zien zitten :

525d E61 2007 pre-LCI
Re: Angel Eyes
Ik heb geen foto voor handen om aan te geven wat ik bedoel maar alle halogeen koplampen met andere lampjes geven een behoorlijk belabberd resultaat itt de xenon koplampen.
Sowieso blijft er precies een hiërarchie tussen de koplampen bestaan.
Als je de facelift koplampen bekijkt (idem aan E90 Facelift). De angel eyes van de halogeen versie zijn ook daar totaal anders als de xenon varianten. Ik persoonlijk vind het resultaat bij de xenon kloplampen veel knapper en sterker (kwa lichtopbrengst).
Om smaak valt niet te twisten natuurlijk.
Sowieso blijft er precies een hiërarchie tussen de koplampen bestaan.
Als je de facelift koplampen bekijkt (idem aan E90 Facelift). De angel eyes van de halogeen versie zijn ook daar totaal anders als de xenon varianten. Ik persoonlijk vind het resultaat bij de xenon kloplampen veel knapper en sterker (kwa lichtopbrengst).
Om smaak valt niet te twisten natuurlijk.
Re: Angel Eyes
ik heb even gecheckt en de lampjes zitten bovenaan, maar je heb idd gelijk wat betreft de reflector die gebruikt word om de plexiringen op te lichten.
Ik ben trouwens aan het overwegen om LCI lampen te steken vermits ik als de LM2 heb en will full OEM gaan met ook de achterlichten mee te wisselen.
Alleen twijfel ik om de halogeen LCI lampen te nemen, en er een Xenon lamp in te steken.
Maar hoe zit het met de Angel Ayes op de LCI halogeen ? Ze moeten niet superhelder zijn, dit vind ik erover maar wel goed zichtbaar.
Ik ben trouwens aan het overwegen om LCI lampen te steken vermits ik als de LM2 heb en will full OEM gaan met ook de achterlichten mee te wisselen.
Alleen twijfel ik om de halogeen LCI lampen te nemen, en er een Xenon lamp in te steken.
Maar hoe zit het met de Angel Ayes op de LCI halogeen ? Ze moeten niet superhelder zijn, dit vind ik erover maar wel goed zichtbaar.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Angel Eyes
LCI lampen op de Facelift (zowel voor- als achteraan) zijn naar mijn mening een super grote verbetering.
De achterlichten zijn sowieso helemaal anders.
Het grote voordeel van de koplampen vind ik persoonlijk dat niet enkel de xenon maar ook de halogeen koplampen voorzien zijn van lenzen. Dit geeft toch direct een heel andere uitstraling. Zeker icm het ontwerp van de pinkers is dit heel knap.
De ombouw van PFL halogeen naar FL halogeen is plug & play mits de juiste adapterkabels
De ombouw van PFL halogeen naar FL xenon brengt heel wat meer werk met zich mee.
Wat betreft de angel eyes van de modellen:
De FL xenon koplampen gebruiken de H8 leds die in nog diverse andere auto's zitten (E92 PFL/E87 FL/F01/...)
Het nadeel van deze angel eyes is dat de binnenste ringen altijd harder zullen branden dan de binnenste.
Je ziet wel eens op sites dat verkopers claimen hetzelfde resultaat te bekomen als de nieuwe generatie angel eyes. Geloof dit niet want dit is niet waar tot op heden. Vooral het feit dat alle ringen even veel licht zouden geven is waanzin. Dit is fysiek onmogelijk door de interne opbouw van de koplampen.
Het nadeel van de FL halogeen angel eyes is dat ze minder hard branden. Of deze fitting/model een naam heeft weet ik niet. Er zijn opmerkelijk minder leds te verkrijgen voor deze koplampen.
Beide ringen zullen nagenoeg even hard branden maar je merkt wel dat de leds onder aan de koplamp geplaatst zijn waardoor de onderkant van de ringen wat harder brandt dan de bovenkant.
Ik heb pas nog een foto gemaakt van leds die ik bij iemand geplaatst heb in een FL halogeen koplamp.

Als je echt de best zichbare angel eyes wil zal je toch moeten kiezen voor de FL xenon koplampen vrees ik.
Hier zie je nog diverse andere afbeeldingen van onderandere E60's met led angel eyes:
https://www.facebook.com/pages/BMW-Angel-Eyes
De achterlichten zijn sowieso helemaal anders.
Het grote voordeel van de koplampen vind ik persoonlijk dat niet enkel de xenon maar ook de halogeen koplampen voorzien zijn van lenzen. Dit geeft toch direct een heel andere uitstraling. Zeker icm het ontwerp van de pinkers is dit heel knap.
De ombouw van PFL halogeen naar FL halogeen is plug & play mits de juiste adapterkabels
De ombouw van PFL halogeen naar FL xenon brengt heel wat meer werk met zich mee.
Wat betreft de angel eyes van de modellen:
De FL xenon koplampen gebruiken de H8 leds die in nog diverse andere auto's zitten (E92 PFL/E87 FL/F01/...)
Het nadeel van deze angel eyes is dat de binnenste ringen altijd harder zullen branden dan de binnenste.
Je ziet wel eens op sites dat verkopers claimen hetzelfde resultaat te bekomen als de nieuwe generatie angel eyes. Geloof dit niet want dit is niet waar tot op heden. Vooral het feit dat alle ringen even veel licht zouden geven is waanzin. Dit is fysiek onmogelijk door de interne opbouw van de koplampen.
Het nadeel van de FL halogeen angel eyes is dat ze minder hard branden. Of deze fitting/model een naam heeft weet ik niet. Er zijn opmerkelijk minder leds te verkrijgen voor deze koplampen.
Beide ringen zullen nagenoeg even hard branden maar je merkt wel dat de leds onder aan de koplamp geplaatst zijn waardoor de onderkant van de ringen wat harder brandt dan de bovenkant.
Ik heb pas nog een foto gemaakt van leds die ik bij iemand geplaatst heb in een FL halogeen koplamp.

Als je echt de best zichbare angel eyes wil zal je toch moeten kiezen voor de FL xenon koplampen vrees ik.
Hier zie je nog diverse andere afbeeldingen van onderandere E60's met led angel eyes:
https://www.facebook.com/pages/BMW-Angel-Eyes
Re: Angel Eyes
Dank U voor de Mooie uitleg.
Achteraan valt het verschil tussen PFL en FL op een E61 die ik heb mee, er is niet zo een groot verschil als met E60 waar ik het ook een hemelsbreed verschil vind.
ik moet mij nog eens wat meer verdiepen in het Xenon verhaal, ik weet dat je een bruine kabel moet bijtrekken en de check moet uitschakelen, is er dan nog een wijziging nodig voor de gewone Xenon versie (dus niet de adaptive) ?
Achteraan valt het verschil tussen PFL en FL op een E61 die ik heb mee, er is niet zo een groot verschil als met E60 waar ik het ook een hemelsbreed verschil vind.
ik moet mij nog eens wat meer verdiepen in het Xenon verhaal, ik weet dat je een bruine kabel moet bijtrekken en de check moet uitschakelen, is er dan nog een wijziging nodig voor de gewone Xenon versie (dus niet de adaptive) ?
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Angel Eyes
Hoop dat je er wat aan hebt
.
Volgens mij moet er voor de halogeen --> xenon ombouw heel wat gebeuren, als je het compleet wil doen in ieder geval.
Zo zijn er de koplampsproeiers (of heb je deze al aangezien deze optie ook zonder xenon te kiezen was), de hoogteregeling die voor- en achteraan de auto gemeten wordt en dus sensoren en bijhorende kabels zal nodig hebben.
Verder zal je de xenon even moeten retrofitten om een deftig resultaat te krijgen zodat je geen foutmeldingen moet afzetten.
Het fijne weet ik er ook niet van. Heb er wel eens een topic van gezien ergens maar vind het niet terug
Volgens mij moet er voor de halogeen --> xenon ombouw heel wat gebeuren, als je het compleet wil doen in ieder geval.
Zo zijn er de koplampsproeiers (of heb je deze al aangezien deze optie ook zonder xenon te kiezen was), de hoogteregeling die voor- en achteraan de auto gemeten wordt en dus sensoren en bijhorende kabels zal nodig hebben.
Verder zal je de xenon even moeten retrofitten om een deftig resultaat te krijgen zodat je geen foutmeldingen moet afzetten.
Het fijne weet ik er ook niet van. Heb er wel eens een topic van gezien ergens maar vind het niet terug
Re: Angel Eyes
Klopt er zijn nog de kloplampsproeiers en de hoogteregeling.
Koplampsproeiers zou ik willen bijmonteren dit is niet zo ingewikkeld. De hoogteregeling niet, deze is een E61 minder een probleem vind ik daar deze de hoogteregeling heeft op de achteras.
Op de keuring zouden dit volgens mij toch niet ontdekken als ik de knop van de manuele regeling wegdoe.
Alhoewel als ik zo over nadenk vind ik het toch een heel gedoe.
Koplampsproeiers zou ik willen bijmonteren dit is niet zo ingewikkeld. De hoogteregeling niet, deze is een E61 minder een probleem vind ik daar deze de hoogteregeling heeft op de achteras.
Op de keuring zouden dit volgens mij toch niet ontdekken als ik de knop van de manuele regeling wegdoe.
Alhoewel als ik zo over nadenk vind ik het toch een heel gedoe.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Angel Eyes
Wat is nu eigenlijk het verschil tussen die LCI koplampen zoals in die foto's van spasta (normale parabolische reflector grootlicht), die met een lens er voor en die met een soort zwart gat (bi-xenon?).
Ik vind het ook vreemd dat bij VFL alle xenons bi-xenons zijn maar ook nog eens H7 grootlicht hebben.
Voor LCI achterlichten heb je geloof ik nog wel een hele kabelboom nodig! Of je kunt kits kopen zoals bruce miranda V6 die het op LM1 doen.
Ik vind het ook vreemd dat bij VFL alle xenons bi-xenons zijn maar ook nog eens H7 grootlicht hebben.
Voor LCI achterlichten heb je geloof ik nog wel een hele kabelboom nodig! Of je kunt kits kopen zoals bruce miranda V6 die het op LM1 doen.
F10 N57N
Re: Angel Eyes
Iedereen bedankt voor de meer dan complete uitleg
Ik heb inderdaad Xenon, probleem is dat ik links een 4watt lampje heb en rechts een 5watt. En dat staat voor geen meter.
Maar goed, eerst even het verstuiver-project afronden voordat ik met allerlei projecten tegelijk bezig ben
Maar goed, eerst even het verstuiver-project afronden voordat ik met allerlei projecten tegelijk bezig ben
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d
- E61_Stuiver
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 25 dec 2012, 00:58
- Locatie: Drachten
Re: Angel Eyes
Goh, jullie maken wij nu wel heel nieuwsgierig, zelf heb ik een 2004 BiXenon, dus een VFL? en de AE's zijn gewoon belabberd, het ziet er niet uit van die gele zwakke ringen bij een heldere witte Xenon.
Als ik het nu goed begrijp zou je idd makkelijk de AE's kunnen vervangen door een Led?
En welke moet ik dan hebben
ik lees wel eens dat men hiervoor de 10wat led neemt, maar ook lees ik vaak dat het per merk en lichtopbrengst veel verschilt, daarom heb ik nog steeds niet iets anders gekocht omdat ik gewoon niet weet wat/welke ik moet kopen.
Als ik het nu goed begrijp zou je idd makkelijk de AE's kunnen vervangen door een Led?
En welke moet ik dan hebben
330iX (2016)
525I (2004)
MG-Y (1953)
525I (2004)
MG-Y (1953)
