Vermogensverlies onder de 2200 toeren

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
ron100

Vermogensverlies onder de 2200 toeren

Bericht door ron100 » 29 mei 2013, 11:13

Hallo,
Sinds een paar weken heb ik last ver vermogensverlies onder de 2200 toeren.
Ik heb een E61 525D uit 2006. Het begon na een vakantierit naar Oostenrijk.
Met een eenvoudige OBD apparaatje kreeg ik de code P0401. Ik had ook een geel waarschuwingslampje van de moter.
Ik heb toen de EGR gereinigd. Die was nogal vervuild. De waarschuwingslampje was toen weer verdwenen, maar de klachten bleven hetzelfde.
Ik heb nu de auto laten uitlezen. De volgende codes kwamen daarbij aan het licht.
4677 Throttle valve
3FF0 Air-mass flow sensor
4501 Exhaust-gas recirculation
43E2 Throttle valve, activation
4BC2 Air-mass flow sensor
4BC7 Intake-air temperature sensor (reference signal for air-mass sensor
4BA0 Intake-air temperature sensor, signal

Kan iemand me in de goede richting helpen, zodat ik deze storing kan verhelpen.
Thx, Ron

Gebruikersavatar
tom_il
Berichten: 4119
Lid geworden op: 24 jul 2011, 19:32
Locatie: Tienen, belgie

Re: Vermogensverlies onder de 2200 toeren

Bericht door tom_il » 29 mei 2013, 11:49

ik zou beginnen met de MAF sensor te vervangen, als deze niet goed werkt, word de hele motor beinvloed.
525d E61 2007 pre-LCI

Lowkey
Berichten: 566
Lid geworden op: 24 mar 2012, 11:56
Locatie: Groningen

Re: Vermogensverlies onder de 2200 toeren

Bericht door Lowkey » 29 mei 2013, 11:54

Wat noem je vermogensverlies? Temperatuur en andere alle andere sensoren kan je testen met INPA software van BMW. IK zou beginnen bij het begin de temperatuur sensor dan de MAF sensor (air mass flow sensor).
F10 N57N

ron100

Re: Vermogensverlies onder de 2200 toeren

Bericht door ron100 » 29 mei 2013, 19:19

Bedankt voor het meedenken.
Met vermogensverlies bedoel ik eigenlijk dat soms, met name bij een warme motor, er bijna niets gebeurt als ik het gaspedaal indruk. Het duurt dan een paar seconden voordat de auto reageert. Ondertussen is er nauwelijks acceleratie mogelijk

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”