Automaat heeft volledig onderhoud gehad bij ZF in Dortmund zo'n 40.000 km geleden.
Ik merk al een maand of twee dat de overgang van tweede naar derde niet zo soepel verloopt als de andere overgangen. Hij vertoont nu en dan eens een aarzeling eer hij schakelt naar derde.
Ik merk het enkel als ik dagelijks in het klote, door duffe gezinswagenrijders overspoelde verkeer van en naar mijn werk rij.
Als die prutsers zo tergend langzaam optrekken, dan heeft Luther zijn automaat soms een beetje moeite om van tweede naar derde te gaan.
Hij heeft het helemaal niet als ik vlot optrek, dan gaat alles soepel.
(Volgens mij is Luther even geërgerd als ik als chauffeurs zitten te prutsen op de baan en laat hij me dat op die manier merken
Een verontrustend feit is dat hij een twee maand geleden eens een HEEL moeilijke overgang heeft gehad.
Ik was ook weer achter een paar taffelaars aant rijden en toen ik moest vertragen voor een rotonde om daarna terug op te trekken, was het net alsof hij blokkeerde. Met een zware slag kwam hij uit versnelling, de toerenteller schoot de hoogte in en het lampje van de DTC ging even branden in het dashboard. Het was even alsof je hem van de "D" ineens naar de "R" zou gooien... Daarna schakelde hij terug normaal.
Hij heeft de periode erna gewoon terug gewerkt als vanouds... Tot hij vorige week twee keer hetzelfde deed.
Ik ben er dus niet echt gerust meer in.
Enige idee wat er aan de hand is?
Ik zou graag die resetprocedure eens willen doen. Kan iemand mij zeggen hoe die ook alweer in zijn werk gaat, want ik kon ze niet meteen terugvinden).
Enfin, shoot!