H&R Cupkit

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
Gebruikersavatar
Remonster
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 mei 2013, 21:09
Locatie: NMGN

H&R Cupkit

Bericht door Remonster » 09 mei 2013, 16:23

Heeft er iemand hier op het forum een H&R Cupkit -55/-35
of ervaringen met H&R setjes
Ik hoor het graag 8)

Reloader
Berichten: 1061
Lid geworden op: 05 jan 2010, 21:50

Re: H&R Cupkit

Bericht door Reloader » 10 mei 2013, 13:03

tjek e46 fanatics, staat er vol van :), daar rijden er heel veel met die cupkits, zijn gewoon goede sets en best wel laag :)

Gebruikersavatar
Remonster
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 mei 2013, 21:09
Locatie: NMGN

Re: H&R Cupkit

Bericht door Remonster » 10 mei 2013, 17:30

Thnx ik zal het ff tjekken

DutchPlayer
Berichten: 372
Lid geworden op: 30 jan 2010, 12:36

Re: H&R Cupkit

Bericht door DutchPlayer » 25 mei 2013, 13:16

Ik heb een H&R sport veren set onder mijn auto zitten en vind het echt ideaal rijden, comfortabel en toch net even wat stijver dan standaard onderstel vind ik. Verlaagd ook zeer netjes. Ik heb de veren samen met Bilstein standaard B4 dempers gemonteerd.

Gebruikersavatar
Remonster
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 mei 2013, 21:09
Locatie: NMGN

Re: H&R Cupkit

Bericht door Remonster » 26 mei 2013, 19:22

Hoeveel is de verlaging en heb je een foto ervan ;)

DutchPlayer
Berichten: 372
Lid geworden op: 30 jan 2010, 12:36

Re: H&R Cupkit

Bericht door DutchPlayer » 29 mei 2013, 18:43

Check em, https://lh5.googleusercontent.com/-xkA0 ... AG0384.jpg

Is als het goed is voor 3 a 3.5 CM en achter 2 CM verlaging met alleen de H&R veren set. Onder mijn vorige auto had ik een Eibach Pro veren set en das ook prima spul.

Gebruikersavatar
Remonster
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 mei 2013, 21:09
Locatie: NMGN

Re: H&R Cupkit

Bericht door Remonster » 29 mei 2013, 20:01

Bedankt voor de foto :duim:
Ziet er netjes uit, alleen mag hij voor nog wel wat lager :)
Heb je last van drempels?

Gebruikersavatar
Vinnie_86
Berichten: 734
Lid geworden op: 03 aug 2011, 11:01
Locatie: Houten

Re: H&R Cupkit

Bericht door Vinnie_86 » 30 mei 2013, 08:22

ik heb op mijn compact H&R veren en koni dempers.
rijd echt ideaal
verlaging -35voor en -10achter
Afbeelding
Van 0 naar bekeuring in minder dan 10sec.

E46 320td compact 180pk 431nm.

Gebruikersavatar
Remonster
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 mei 2013, 21:09
Locatie: NMGN

Re: H&R Cupkit

Bericht door Remonster » 30 mei 2013, 12:26

Nais, drempels.....last van ?

Gebruikersavatar
P-imCoupé
Berichten: 936
Lid geworden op: 06 feb 2011, 17:19
Locatie: Utrecht

Re: H&R Cupkit

Bericht door P-imCoupé » 30 mei 2013, 12:44

Ik had de H&R 50/35 ook onder mijn 330ci Coupé..

Rijdt goed, geen problemen mee gehad.

En in combinatie met Bilstein B8 dempers goed te doen.

Wel vond ik dat m'n auto teveel een 'duikboot' houding aanhield.. Dus voorover hangt! :)

Afbeelding
E36 328i Coupé M '98
E46 318i Sedan M '02
E46 330Ci Coupé M '01
E46 325Ci Coupé M '01
E87 130i Cup '06
E92 335i Coupé High Exe '07
E90 325i LCI High Exe
E46 325Ci Coupé Exe '04
E36 325i Cabrio '94 *current
E87 130i High M-pack '06 *current

Gebruikersavatar
Vinnie_86
Berichten: 734
Lid geworden op: 03 aug 2011, 11:01
Locatie: Houten

Re: H&R Cupkit

Bericht door Vinnie_86 » 30 mei 2013, 14:35

Drempels is iets rustiger nemen, extreem hoge drempels en korte drempels (stoeprandjes) is even moeilijk.
Soms sleept een stuk uitlaat een beetje over een korte drempel.

Als je recht van een stoep afrijd komen de krikpunten op de grond dus zal je er scheef af moeten.
Van 0 naar bekeuring in minder dan 10sec.

E46 320td compact 180pk 431nm.

Gebruikersavatar
GreyCooperS
Berichten: 3450
Lid geworden op: 13 jun 2010, 08:16
Locatie: Rijswijk
Contacteer:

Re: H&R Cupkit

Bericht door GreyCooperS » 30 mei 2013, 17:41

Mijn schroefset staat op een cm of 5,5 a 6...

Daar kan ik mee over 98% van de verkeersdrempels. Echt hoge drempels idd een klein beetje schuin nemen.

Dus met een setje veren moet je redelijk door nederland komen...uiteraard niet met 70 nemen, maar wij als BMW rijders doen dat natuurlijk nooit :+

Afbeelding
1992 e36 325| Project | Hellrot
1995 e38 750i | Pimp Mobiel | Cosmoszwart Metallic
2002 e39 540i | Touring | Individual | Messing Metallic
2005 e90 330i | M Sport | Daily | Black Sapphire

DutchPlayer
Berichten: 372
Lid geworden op: 30 jan 2010, 12:36

Re: H&R Cupkit

Bericht door DutchPlayer » 31 mei 2013, 15:24

Drempels gaat prima, ik woon in AMsterdam. Daarom wilde ik eigenlijk niet lager, ivm trambanen en dubbegeparkeerde mensen op de straten van amsterdam zorgen ervoor dat je over de gekste dingen heen moet, laatst nog over het gras en het fiets pad.

Allemaal nog goed te doen. Lager is mooier idd maar daar heb je dan ook last van...

Gebruikersavatar
JzAero
Berichten: 1897
Lid geworden op: 24 feb 2012, 18:52
Locatie: Utrecht

Re: H&R Cupkit

Bericht door JzAero » 31 mei 2013, 15:38

Ik sta op een schroefset met 50/45mm verlaging. Het scheelt een hoop wanneer je de kriksteunen weghaalt en gewoon in je kofferbak legt. Sinds ik die eraf heb kom ik overal wel goed (schuin) overheen. Natuurlijk met beleid, want als ik met 30 over een stijle drempel probeer te komen dan schraapt ie op de bumper. (normale) bulten op de weg vallen wel mee, die kan ik gewoon met 50 pakken, hoge moet je gewoon even iets rustiger overheen.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Remonster
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 mei 2013, 21:09
Locatie: NMGN

Re: H&R Cupkit

Bericht door Remonster » 31 mei 2013, 19:44

Sow.........dat ziet er allemaal lekker uit :duim:
Ik vind het kwa duikboot wel meevallen, die wielkasten zijn zo wel dik gevult.
De verlaging voor -40/50mm en achter -35/40mm gaat hem voor mij wel worden :)
Helaas is de Bilstein B12 kit te weinig verlaging imo :roll:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Performance en tuning”