Koni, normaal of schroefset

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
Steven S
Berichten: 237
Lid geworden op: 31 aug 2008, 18:13
Locatie: GLD

Koni, normaal of schroefset

Bericht door Steven S » 20 sep 2008, 14:17

Ik ben me aan het overwegen om een Koni set te kopen, zit alleen te tobben over de hoeveelheid dat de auto omlaag gaat. Het is meen ik standaard 30 tot 35mm op een normaal onderstel, nu heb ik al een sportonderstel dus ik vraag me af hoeveel ie dan nog gaat zakken :?

Al is kijk tussen mijn band en spatbord zit er een 4cm tussen die ik toch bijna wel dicht wil hebben, zijn er mensen die hier ervaring hebben met de koni sets voor de e46?

Zijn er evt meer mogelijkheden om hem te laten zakken in combi met de koni dempers? Bv veren van eibach die korter zijn?

graag hoor ik jullie reacties :)

Gebruikersavatar
lverstappenl
Berichten: 293
Lid geworden op: 05 jun 2008, 17:15
Locatie: Limburg

Re: Koni, normaal of schroefset

Bericht door lverstappenl » 20 sep 2008, 15:30

Als je bovenop je sportonderstel nog 4cm wil zakken zou ik voor een schroefset gaan.. Je zit dan over ongeveer 6 cm verlaging te praten, en dit is toch wel aan de grote kant. Wil je terug omhoog omdat het te laag is, kun je dat met een schroefset heel makkelijk.. Schroefsetjes hoeven ook niet de hoofdprijs te kosten. Ik heb zelf hele goede ervaringen met V-maxx, een schroefsetje van rond de 500,-. Ik dacht eerst, dat kan niks zijn, maar het is verbluffend goed spul..
Snelheden behaald in het verleden, bieden geen voldoening voor de toekomst.

Pegasus

Re: Koni, normaal of schroefset

Bericht door Pegasus » 20 sep 2008, 16:34

v-maxx maakt idd leuke schroefsetjes voor een leuke prijs.

vergeet alleen niet dat je telkens na het veranderen van de hoogte ook opnieuw moet uitlijnen

Steven S
Berichten: 237
Lid geworden op: 31 aug 2008, 18:13
Locatie: GLD

Re: Koni, normaal of schroefset

Bericht door Steven S » 20 sep 2008, 16:35

@lverstappenl: bedankt voor je reactie, ik heb idd zitten denken aan een schroefset maar dan van koni.

Als iemand een pic heeft van zijn e46 met koni set en em zou kunnen posten zou handig zijn voor mij. Ik probeer een beetje te kunnen inschatten hoe mooi de spatborden sluiten op de banden.

Griffendahl

Re: Koni, normaal of schroefset

Bericht door Griffendahl » 20 sep 2008, 16:39

Ik zou zelf ook gaan voor een schroefset, ik wil zelf de KW Street Comfort. Volgens mij is dat de set waar Bukko ook mee rijdt. (Al zou ik zelf gaan voor wat minder verlaging als Bukko)

Ik denk overigens niet dat veel gaat hebben aan een foto, schroefsetten zitten bij iedereen net weer ff anders omdat ze volledig variabel zijn en iedereen de juiste stand zoekt voor zijn persoonlijke voorkeur qua verlagen en om weg te komen met de specifieke velgen die hij heeft.

Steven S
Berichten: 237
Lid geworden op: 31 aug 2008, 18:13
Locatie: GLD

Re: Koni, normaal of schroefset

Bericht door Steven S » 20 sep 2008, 18:15

Ik had er misschien bij moeten zetten de "normale"koni's, dus geen schroefset ><

AlpinaDrachten
Berichten: 1549
Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:04

Re: Koni, normaal of schroefset

Bericht door AlpinaDrachten » 21 sep 2008, 17:00

Steven S schreef:Ik had er misschien bij moeten zetten de "normale"koni's, dus geen schroefset ><
dan hangt het er nog vanaf welke veren ermee gecombineerd worden..

Of beodel je de koni sportkit
320d (150pk) onderdelen nodig? PM of klik
Wil je echt een goede BMW specialist? Sikkema

Gebruikersavatar
bjornc
Bouwer van BimmerPortal
Berichten: 13918
Lid geworden op: 15 apr 2008, 12:50
Locatie: die Heimat

Re: Koni, normaal of schroefset

Bericht door bjornc » 21 sep 2008, 17:18

En als je het helemaal goed wilt doen, moet je bij een schroefset de auto niet alleen uitlijnen maar ook uitwegen.
Dan word er ook rekening gehouden met je gewicht, bv als je altijd alleen in de auto zit.

AlpinaDrachten
Berichten: 1549
Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:04

Re: Koni, normaal of schroefset

Bericht door AlpinaDrachten » 21 sep 2008, 18:21

bjornc schreef:En als je het helemaal goed wilt doen, moet je bij een schroefset de auto niet alleen uitlijnen maar ook uitwegen.
Dan word er ook rekening gehouden met je gewicht, bv als je altijd alleen in de auto zit.
handig voor circuit idd.... maar voor straatgebruik... x|
320d (150pk) onderdelen nodig? PM of klik
Wil je echt een goede BMW specialist? Sikkema

Steven S
Berichten: 237
Lid geworden op: 31 aug 2008, 18:13
Locatie: GLD

Re: Koni, normaal of schroefset

Bericht door Steven S » 21 sep 2008, 21:32

AlpinaDrachten schreef:
Steven S schreef:Ik had er misschien bij moeten zetten de "normale"koni's, dus geen schroefset ><
dan hangt het er nog vanaf welke veren ermee gecombineerd worden..

Of beodel je de koni sportkit
Daar zit ik dus ook over na te denken, met welke veren zou je hem evt iets verder kunnen laten zakken? Sportkit is dus 35mm, welke veren gaan lager en wat kunnen de dempers aan? (Bv de eibach sport line veren)

Griffendahl

Re: Koni, normaal of schroefset

Bericht door Griffendahl » 21 sep 2008, 21:39

Dat is de reden dat ik voor een schroefset ga. Ik hoef echt geen gigantische stukken omlaag, maar met een schroefset kan ik gewoon de auto zo zetten zoals ik dat wil en ben je niet gebonden aan 40/20mm. Als ik 50/10 mm mooi vindt dan doe ik dat, maar het houdt me zeker niet tegen om ook gewoon voor 40/20mm te gaan waarbij ik dan echt zelf nog wel controle heb over de hardheid en je weet zeker dat de veren en de dempers bij elkaar passen.

't Is wat meer investeren, maar je kan het op die manier afstellen zoals jij het hebben wil.

AlpinaDrachten
Berichten: 1549
Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:04

Re: Koni, normaal of schroefset

Bericht door AlpinaDrachten » 30 sep 2008, 21:15

Griffendahl schreef:Dat is de reden dat ik voor een schroefset ga. Ik hoef echt geen gigantische stukken omlaag, maar met een schroefset kan ik gewoon de auto zo zetten zoals ik dat wil en ben je niet gebonden aan 40/20mm. Als ik 50/10 mm mooi vindt dan doe ik dat, maar het houdt me zeker niet tegen om ook gewoon voor 40/20mm te gaan waarbij ik dan echt zelf nog wel controle heb over de hardheid en je weet zeker dat de veren en de dempers bij elkaar passen.

't Is wat meer investeren, maar je kan het op die manier afstellen zoals jij het hebben wil.
schroefset blijft duur.

ik kom liever een vaste set van 600 euro die goed is als een relatief goedkope schroefset..

toch belangrijk hoe de veerkarakteristiek in elkaar steekt
320d (150pk) onderdelen nodig? PM of klik
Wil je echt een goede BMW specialist? Sikkema

Gebruikersavatar
lverstappenl
Berichten: 293
Lid geworden op: 05 jun 2008, 17:15
Locatie: Limburg

Re: Koni, normaal of schroefset

Bericht door lverstappenl » 02 okt 2008, 12:04

schroefset blijft duur.

ik kom liever een vaste set van 600 euro die goed is als een relatief goedkope schroefset..

toch belangrijk hoe de veerkarakteristiek in elkaar steekt
Ik vind de setjes van v-maxx kwalitatief echt goed. heb er heel wat kilometers mee gereden, en ik vond ze echt niet onderdoen voor het m-technik setje wat er eerst onder zat. Er zijn natuurlijk heel wat goedkope setjes te koop, die niet veel waard zijn, maar v-maxx hoort niet in dat rijtje wat mij betreft. Goedkoop hoeft niet altijd duurkoop te zijn hoor ;)
Snelheden behaald in het verleden, bieden geen voldoening voor de toekomst.

AlpinaDrachten
Berichten: 1549
Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:04

Re: Koni, normaal of schroefset

Bericht door AlpinaDrachten » 02 okt 2008, 17:07

wie heeft ervaring met de weitec suspensionkit?

vaste verlaging van 40/30.

Setjes zijn niet duur. Volgens mij ook kwalitatief oke. Maar hoe comfortabel zijn ze...
320d (150pk) onderdelen nodig? PM of klik
Wil je echt een goede BMW specialist? Sikkema

Zwaan
Berichten: 244
Lid geworden op: 18 nov 2007, 09:51
Locatie: Sintjoost

Re: Koni, normaal of schroefset

Bericht door Zwaan » 02 okt 2008, 20:57

lverstappenl schreef:Als je bovenop je sportonderstel nog 4cm wil zakken zou ik voor een schroefset gaan.. Je zit dan over ongeveer 6 cm verlaging te praten, en dit is toch wel aan de grote kant. Wil je terug omhoog omdat het te laag is, kun je dat met een schroefset heel makkelijk.. Schroefsetjes hoeven ook niet de hoofdprijs te kosten. Ik heb zelf hele goede ervaringen met V-maxx, een schroefsetje van rond de 500,-. Ik dacht eerst, dat kan niks zijn, maar het is verbluffend goed spul..
Ik vind wel dat je dan veel betaalt hebt voor dat schroef setje van V-maxx, Want Gert-jan wat afentoe ook hier op het forum is heeft hem dacht ik stukken goedkoper.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Performance en tuning”