Zag het bericht vandaag pas vandaar deze wat "late reactie"
Gooi jij die neukia speakers er nou maar gauw uit, en bouw gewoon normale 10 cm speakers in, dan zal jij al heel gauw zeggen, WTF hoe kon ik ooit zo stom zijn om te zeggen dat die Neukia speakers goed klonken.
Waarom??? Zie verhaal van D70. Duidelijker kan het niet uitgelegd worden. Dat jij dus geen eisen stelt aan geluid is wel duidelijk, want een PLASTIC klankast???? en jij verwacht dat je daar goed geluid uit krijgt???
Maar blijkbaar wil je het toch beter hebben anders stel je deze vraag niet.
Bass zonder Sub blijft een moeilijk verhaal achterin de E36 omdat er totaal geen klankkast is en alles met duitse degelijkheid in elkaar gezet is. Dat kan je inderdaad opvangen door bijvoorbeeld die 6X9 speakers van JBL maar zelfs die komen niet optimaal tot hun recht door de manier van inbouw en geen klankkast. (Waarmee ik niet zeg dat ze dus slecht klinken.)
Ik heb er sony X-plods 3 weg ingelegd, vanwege ervaringen bij een vriend van me, die ze in zijn boot had. Maar ja, daar worden ze ingebouwd in een houten schot onder een bank, dus een grote klankkast, dus hier was dus geen subwoofer meer nodig. Die zelfde speakers achterin de E36, prima strak geluid maar bass???
Dus subtube erbij, (gewoon in de skitas en armleuning naar beneden). versterkertje en blazen meneer.
Voorin heb ik de originele speakers nog zitten, maar ben van plan die ooit nog eens te vervangen, maar tot die tijd is het nog wel om aan te horen, maar kan veel beter. Zeker met de radio die ik had, met low/highpass filters. (ondertussen gejat zoals in een ander topic te lezen was).