Origineel of imitatie plaatwerk
- twanheering
Origineel of imitatie plaatwerk
Hallo,
Ik heb roest in de wielkastranden aan de voorzijde van mijn 323CI uit 1999. Nu ben ik net bij de schadeboer geweest, en deze vertelde mij dat het beter was om het hele spatscherm te vervangen. Hij kon de spatschermen leveren voor €192,- (origineel).
Nu zie ik op internet zelfs spatschermen te koop voor om en nabij de €50,- (imitatie neem ik aan).
Nu is mijn vraag:
- Wat is het verschil tussen origineel en imitatie plaatwerk? (Het moet namelijk niet zo zijn, dat er over een jaar weer roest op zit)
- Hoe is de pasvorm van de imitaite?
Graag zou ik jullie ervaringen en kennis horen!!
Ik heb roest in de wielkastranden aan de voorzijde van mijn 323CI uit 1999. Nu ben ik net bij de schadeboer geweest, en deze vertelde mij dat het beter was om het hele spatscherm te vervangen. Hij kon de spatschermen leveren voor €192,- (origineel).
Nu zie ik op internet zelfs spatschermen te koop voor om en nabij de €50,- (imitatie neem ik aan).
Nu is mijn vraag:
- Wat is het verschil tussen origineel en imitatie plaatwerk? (Het moet namelijk niet zo zijn, dat er over een jaar weer roest op zit)
- Hoe is de pasvorm van de imitaite?
Graag zou ik jullie ervaringen en kennis horen!!
-
matheeuwissen
- Contacteer:
Re: Origineel of imitatie plaatwerk
Ik zou gewoon een tweedehands origineel scherm opzoeken. Met een beetje geluk gewoon in kleur. Anders laten spuiten.imitatie ben ik geen fan van. Pasvorm is vaak niet al te best. Op mijn 306 ook ooit twee imitatie schermen gemonteerd en binnen twee jaar stond er roest op. Origineel plaatwerk heeft vaak een anti corrosie behandeling gehad. Imitatie niet.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
met plaatwerk voor (al of niet gebruikt) origineel gaan.
Imitatie leidt te makkelijk tot pasvormproblemen en de kwaliteit van het gebruikte materiaal is niet op voorhand vast te stellen. Met (gebruikt) origineel heb je daar geen last van.
Imitatie leidt te makkelijk tot pasvormproblemen en de kwaliteit van het gebruikte materiaal is niet op voorhand vast te stellen. Met (gebruikt) origineel heb je daar geen last van.
Beest Met 4 Wielen
- twanheering
Oke, dan ga ik dus voor een (gebruikt) origineel scherm.
Bedankt voor de reacties
Bedankt voor de reacties
Zeker weten origineel!
ik heb gezien wat immi plaatwerk doet na een tijdje, rot 10x zo snel weg
ik heb gezien wat immi plaatwerk doet na een tijdje, rot 10x zo snel weg
>>>>Showroom E36's<<<<
Als je goede immitatie hebt is het ook gewoon behandeld (moet je vragen of het tuv-goedgekeurd is).
Maar er is een duidelijk prijsverschil en dat is ook niet voor niets.
Maar er is een duidelijk prijsverschil en dat is ook niet voor niets.
orgineel of immitatie!
Dat ligt aan van welke fabriek het plaatwerk komt, en dat maakt erg veel verschil uit.
Als ik nieuw plaatwerk moet monteren en ik kan het niet vinden van een demontage auto.
Dan ga ik altijd naar dezelfde plaatwerk leverancier waar ik al 30 jaren mijn onderdelen koop.
Zij zijn echt ervaren genoeg, om mij te zeggen, neem immitatie of nu net niet.
Vaak hebben zij immitatie wat niet van orgineel te onderscheiden is, en wat ook gewoon in Duitsland is vervaardigd, en niet afkomstig is uit de Chinese of Koreans soepkultuur.
De pasvorm is echt 100 % de roestvastheid precies zoals bij orgineel.
Enkel 40 % goedkoper.
Dus luister ik altijd naar hun advies, en dat vertrouwen van hun heeft het bij mij nog nooit geschaad.
Uiteraard heeft bij mij de demontage onderdelen ook de voorkeur, en ja zeker het liefst op kleur.
Men kan het tegen een leuke prijs kopen, en het spuiten is ook niet nodig, scheelt toch weer in de prijs met het spuiten wat niet nodig is.
Succes.
met vriendelijke groet,
Ad
Dat ligt aan van welke fabriek het plaatwerk komt, en dat maakt erg veel verschil uit.
Als ik nieuw plaatwerk moet monteren en ik kan het niet vinden van een demontage auto.
Dan ga ik altijd naar dezelfde plaatwerk leverancier waar ik al 30 jaren mijn onderdelen koop.
Zij zijn echt ervaren genoeg, om mij te zeggen, neem immitatie of nu net niet.
Vaak hebben zij immitatie wat niet van orgineel te onderscheiden is, en wat ook gewoon in Duitsland is vervaardigd, en niet afkomstig is uit de Chinese of Koreans soepkultuur.
De pasvorm is echt 100 % de roestvastheid precies zoals bij orgineel.
Enkel 40 % goedkoper.
Dus luister ik altijd naar hun advies, en dat vertrouwen van hun heeft het bij mij nog nooit geschaad.
Uiteraard heeft bij mij de demontage onderdelen ook de voorkeur, en ja zeker het liefst op kleur.
Men kan het tegen een leuke prijs kopen, en het spuiten is ook niet nodig, scheelt toch weer in de prijs met het spuiten wat niet nodig is.
Succes.
met vriendelijke groet,
Ad